"Kau pergi hari ini?" Aku memandang Jungkook yang tengah bersiap.
Apa je dia pakai. Bucket Hat hitam, jeans hitam, t-shirt putih, mask muka.
Cukup kacak.
"Mmm. Aku tunggu Jimin hyung." Jungkook duduk disebelah aku.
Aku diam.
"Macam mana nak jaga Lucy dan anak-anaknya, dan Olfie?" Aku pandang Jungkook.
"Aku ada bekalkan beberapa daging segar dalam peti ais belakang. Kau bagi ikut baldi. Olfie, Royal Cannin dia ada dalam bangsal tu." Jungkook nampak macam ada masalah.
"Lama ke kau pergi?" Aku sebenarnya takut duduk hutan.
Alah, macam kau berani.
"Itu yang aku risaukan. Kau okay ke?" Jungkook sandar lalu memandang aku.
"Kalau kau tak lama, aku okay. Kalau lama, cepatkan lah." Aku ketawa.
Jungkook ketawa kecil.
Tiba-tiba je tubuh aku ni kena peluk. Aku apa lagi. Diam jela en. Dah lama idam sebenarnya.
"Boleh ke aku claim yang kau ni aku punya?" Jungkook pejamkan matanya.
"Eh! Aku ingat dah claim start dari kita kiss hari tu." Aku perli sikit nak tengok reaksi dia.
"Okay. Kau, aku punya." Jungkook senyum.
"Aku syak haritu first kiss kau. Betul?" Aku sengaja nak mengusik dia.
"Semestinya. Anda fikir saya ada masa untuk cari perempuan?" Jungkook menjeling aku.
"Well, my mom said first love always fail." Aku senyum sinis.
"Hey, kalau nak duduk sini lama, tolong berjayakan hubungan ni. Kalau tak, kau mati ataupun kau balik ke bapa kau."
Uish. Ugutan dia buat aku rasa, elok aku bunuh diri.
Pin! Pin!
"Haa. Jimin dah sampai." Aku lekas bangun menuju ke pintu.
Sambut kepulangan abang kesayangan. HAHAHAHAHAHA.
"Jimin!!" Lambai aku dengan mesra yang tak pernah kau alami.
"Sera!!" Jimin yang berkaca mata hitam senyum ke arah aku.
"Don't smile like that! She never needs your smile!" Jungkook muncul dengan barangannya.
"Dan, kau. Jangan layan." Aku dijeling tanpa sebab.
"Aku pergi dulu." Tiba-tiba je suka hati mak dia cium pipi aku.
Eh, dia anak yatim piatu.
"Woah! What was that kiss for? Sejak bila kau ada hubungan?" Jimin terkejut beruk.
Eleh, nanti kau ada awek. Kau tahulah.
"Diamlah. Kau sibuk kenapa?" Jungkook menyimpan barang dalam bonet.
Aku masih dalam tergamam. Aku kena cium kot. Kau rasa?
"Aku cuba untuk balik awal. Jaga diri. Nanti aku message kau." Jungkook senyum lalu mengusap kepala aku.
"Love you, bye."
Aku cair secair-cairnya.
YOU ARE READING
[complete] kidnapped | jungkook
Fanfiction≫ Jeon Jungkook Fanfiction ≪ ༝ When God make your wish becomes true, and lead you to the fate