"Første" skole dag

315 7 1
                                    

Sidste gang: Alex puffede til mig
"Derek, hvorfor siger du ikke bare at du kan lide hende"
——————————————————
Det skal lige siges at det er tirsdag denne dag.-
Olivia p.o.v
Jeg vågnede tidligt (som altid). Det var første rigtige skoledag. Jeg var stadig lidt i chok efter i går, på en måde er det fedt at være meget speciel ingen er helt ligesom en, men jeg ved bare ikke om jeg er god nok til at være en engel.
Jeg glæde mig til at komme i gang med timerne. Dagen var opdel i to dele i den første del skal man have de normal timer (dansk, matematik osv.) og i den anden del skal man have timer der indvolvere ens "evner" eller hvad man skal kalde det. Men jeg havde ingen ide om hvad jeg skulle have altså det er ikke sådan at de ligefrem har et fag der hedder ENGELKUNSTSKAB.

Jeg begyndte at dække bord selvom der nok gik lidt tid til at resten vågnede.

"Godmorgen" hørte jeg en sige bag mig og vendte mig om. Det var Derek. Han havde ternede nat bukser på og en hvid t-shirt. Hans hår sad som om han havde brugt langt tid på det, men det havde han ikke.
"Godmorgen" sagde jeg.
"Du er da tidligt oppe" sagde han
"Jaaa jeg elsker at stå tidligt op så er jeg mindre stresset"
Han smilte og begyndte at hjælpe med at dække bord.
Efter lidt tid vågnede Lilly og tilsidst Alex.

Efter vi havde spist og gjort os klar gik vi alle ud på gangen. Med et vi gik ud på gangen stoppede alle rundt omkring os og begyndte at stirre på mig.
Åh nej jeg gider ikke det her tænkte jeg.
"Jeg tror folk har hørt om det der engle noget" sagde Alex for sjov
"Ej tror du virkelig" svarede Lilly tilbage
"Lad os nu bare gå til time og ignorere dem" sagde Derek og begyndte at gå.
I første time havde vi alle dansk. Vi havde sat os ved et lille rundt, gul/grønt bord. Vores lærer var lav,gammel mand med runde briller.

"Hej og velkommen til den første timer i dette år. Jeg hedder hr Eriksen og jeg skal have jer i dansk resten af året. I denne time skal vi opstarte et forløb om punktummer " sagde han, hans stemme var tør og man kunne allerede mærke at det ville blive en lang time.

Så var den første halvdel af dagen slut og vi havde 1 times pause inden dagen fortsatte. Lilly og jeg havde fulgtes rundt på skolen med drengene hele dagen så vi besluttede os for at gå for os selv i pausen.
Selv om vi kun havde kendt hindanden i ca 3 dage var vi allerede bedste venner.

"Har du stadig ikke fundet ud af hvad du skal have i næste halvdel af dagen" spurgte Lilly
"Ååå nej, det har jeg glemt alt om, kan vi lige gå forbi rektorens kontor, så jeg kan finde ud af det"
Lilly nikkede og vi gik op mod rektorens kontor.

Dereks p.o.v

I den store pause havde pigerne besluttet sig for at gå for sig selv. Det var også okay selvom vi nu havde nydt deres selvskab.

"Så har du overhoved tænkt dig at sige noget til Olivia" spurgte Alex, det var et spørgsmål jeg vidste ville komme.
"Ti stille" sagde jeg og kiggede væk.
Jeg ved ikke hvordan men på meget få dage havde jeg begyndt at holde meget af hende.
"Hvorfor invitere du hende ikke bare til ballet på fredag" spurgte han
"Er der et bal på fredag!"
"Ja har du ikke hørt det, alle går og snakker om det"

Olivia p.o.v

Endelig nåede vi rektors kontor jeg gik ind og Lilly ventede udenfor.

"Hej Olivia hvad kan jeg hjælpe dig med?" Spurgte hun og smilede venligt.
"Hej, det er fordi jeg ikke ved hvilken time jeg skal have nu siden der jo ikke er andre Engle på skolen" svarede jeg
"Nååår ja det. Du kommer til at have skiftende timer. I dag starter du sammen med alle formskifterne, siden du også har en anden "form". Vi har ikke lige diskuteret hvilke andre timer du skal have men du for info så snart vi ved mere".
"Oookay tak" sagde jeg og gik ud for at fortælle det til Lilly.

Derek, Alex og jeg (de kvalificere også som formskifter) gik udenfor, på en stor græsplæne. Her var en del i forvejen. Jeg havde aldrig rigtig tænkt over hvor mange formskiftere der var på skolen. De kiggede alle underligt på mig, de syntes måske ikke jeg var under kategorien formskifter.
Vi stod på en linje da vores lærer kom hen til os. Han var en lille tyk mand og han havde næsten intet hår på hoved.

"Hej, det her er første lektion under formskiftning, der er sikkert mange af jer der allerede kan skifte fra jeres to former, i skal øve jer i det så i har mere kontrol over det til jer der slet ikke kan skifte i nu vi skal bare arbejde på at i kan komme i gang med at lære det. Er det forstået?" Sagde han.
"Ja" svarede alle i kor
Han begyndte at gå rundt og spørger ind til hvem der kunne og hvem der ikke kunne. Jeg kunne selfølgelig ik.
Da han havde delt os op i to grupper sagde han til dem der godt kunne skifte form at de bare skulle begynde at øve i mens han hjalp de "nye" i gang.

Han kom over i den "nye" gruppe som egenligt bestod af mig og to tvillinger som jeg tror kan tage formen af slanger. Han startede med dem og de var vidst ret lærenemme for inden for 5 min kunne de allerede skifte. Så kom han over til mig.
" okay siden din form er lidt svære end de andre..."
selvfølgelig er den det tænkte jeg og rullede øjne mentalt
"Bliver du VIRKLIG nød til at koncentrerer dig, fokuser på alt lyset omkring dig og prøv og opfang dets energi" sagde han, den måde han talte på var lidt underlig selvom det han sagde var sødt nok sagde han det på en meget hård måde.
Jeg prøvede at koncentrerer mig og fokusere på de ting han havde sagt, men der skete ikke noget
"Fokuser" sagde han
Jeg prøver tænkte jeg
"Fokuser nu Olivia" sagde han
" jeg prøver!" sagde jeg og slog ud med armene. Jeg åbnede øjnene og så at han var helt frosset jeg så på mine hænder
Det vidste jeg slet ikke var muligt.
Med et kom Derek og Alex løbende.
"Hvad er der sket" spurgte de næsten i kor.
————————————————————
Tusinde Tak for at læse dette kapitel i historien. Håber virkelig i kunne lide det. Undskyld igen for den lange ventetid.

Magi skolen ✨Where stories live. Discover now