En dag fyldt af overaskelser

164 7 7
                                    

Uddrag fra sidst:"Undskyld, Olivia...for alt jeg har.."
jeg afbrud ham "det okay.." sagde jeg halv grædende. Han kyssede mig.
"Jeg elsker dig" sagde han pludselig..hvilket fik mig til at gærde endnu mere.
"Jeg elsker også dig.."
————————————————————
Olivia p.o.v
Mig, Derek og Alex var tilbage på skolen den næste dag. Til min store (knap så fornøjelige) overaskelse, var min mor og far stadig på skolen. De havde sovet på mit værelse mens jeg var væk. Vi trådte ind af døren. Og de sad i sofaen, min mor så meget sur ud.

"Olivia! Hvor i al verden har du været" sagde hun og rejste sig.

"Du ville ikke kunne forstå det" sagde jeg.

"Tal ordentligt, hvem er de?" Sagde min mor og kiggede på Derek og Alex. Jeg kunne høre at hun stadig var sur.

"Det er her Alex, han er en af mine venner og han bor her også, og det her er Derek han er min kæreste" sagde jeg og opdagede at det var første gang jeg havde  kaldt Derek  "min kæreste"

Min far og mors ansigter blev helt forbavsede.

"Okay....hvilken type heks er du så Derek?" Spurgte min mor.

Jeg tog mig til hoved. Derek grinte

"Derek er ikke en heks...han er en varulv" sagde jeg.

"Een..en varulv?" Spurgte min far, som ellers havde været stille igennem hele samtalen.

"Jep" svarede Derek

Og så var der lidt akavet stilhed...indtil min mor besluttede sig for at skifte emne.

"Nå men heldigt for dig Olivia så har Mads overtalt os til at lade dig bliver på skolen" sagde min mor

"Virkelig? Tusind tak" svarede jeg

"Nå men vi vil tage hjem igen..." sagde min far og ham og min mor gik over mod døren. På vej ud af døren stoppede min mor og kiggede på Derek.

"Hvis du gør hende noget, så skal jeg personligt sørger for du ender helvede" og så smækkede hun døren bag sig. Jeg tog mig til hoved igen.

"Sååå det er mine forældre" sagde jeg og satte mig ned i sofaen, Der gjorde Derek også og Alex gik ind på værelset.

"Ej de var da ikke så slemme" sagde Derek og smilte.

"Hvad? Det var totalt over stregen det hun sagde til dig"

"Hun prøver bare at passe på dig, hvad siger du ? Tror du vi kan få en HELT normal skoledag i morgen?" Spurgte han

"Med vores held? Næppe"

Vi talte i en times tid og så falde vi i søvn på sofaen.

Vi vågnede næste morgen ved at Lilly kom ud i køkkenet.

"Godmorgen turtelduer" sagde hun og grinte. Derek rejste sig fra sofaen, jeg blev liggende, jeg gad ikke op.

"Olivia?" Spurgte Derek.

"Jaer" sagde jeg, uden at åbne øjnene.

"Vi skal op?"  Sagde han

Jeg rystede på hoved. Han tog fat i mine hænder.

"Kom så Olivia" sagde han og prøvede at trække mig op fra sofaen. Han var alt for stærk så jeg endte med at stå op ligegyldig hvor meget jeg ikke gad.

"Det er ikke retfærdigt, du har ulvestyrke" sagde jeg og gabte, Derek grinte bare.

Efter vi havde spist morgenmad, skulle jeg have biologi, der skulle vi have om ulve,
Wow det var da godt nok et random emne tænkte jeg og rullede øjne.

Efter timen mødtes jeg med Alex, Derek og Lilly. De havde lige haft matematik.

Vi gik lidt rundt på skolen, og så var det tid til idræt
(et fag vi alle havde samtidig)
Her skulle vi løbe om kap, det var selvfølgelig snyd nu hvor ulvene har en topfart på 70 km i timen.
(noget jeg jo lige havde lært i biologi)
Så der for var det ulve mod ulve.
Og os andre mod os andre.

Jeg endte med at skulle løbe mod Lilly, hvilket jeg synes var fint, jeg var ret sikker på at jeg var hurtigt.
"Klar, parat, start" lød det fra læren og så begyndte vi at løbe. Det var en meget lang bane. Jeg havde været hurtigst helt fra start af, men pludselig blev jeg distraheret...jeg kunne se en person stå for enden af banen, da jeg nåede der hen bremsede jeg op...og pludselig genkende jeg personen.

"Victor?!"

Magi skolen ✨Donde viven las historias. Descúbrelo ahora