Bab 5

3.1K 142 1
                                    

Tak seperti hari persekolahan yang lain, hari ini aku semangat dan gembira ke sekolah namun entah kenapa aku rasa tak sedap hati tapi tetap aku cuba bawa bertenang

Aku sampai ke kelas awal daripada Clarissa, Arlia dan Farsha kerana aku tertinggal buku di laci meja itulah sebab aku awal sekolah takut buku tu hilang. Kelihatan banyak pelajar yang turut awal ke sekolah termasuk Rafael and the geng.

Aku berlalu ke mejaku, kelihatan Rafael yang turut masuk ke kelas bersama gengnya di belakang.

"Morning sayang" sapa Rafael di telingaku. Sungguh aku terhanjut. Rafael terhidu sesuatu dan hatinya berdegup laju. Sungguh dia kenal wangian ini tapi Rafael buat tak endah sahaja.

"Awal nampak?" Soal aku basa basi. Sebenarnya aku gemuruh tapi cuba cover sebaik mungkin.

"Sengaja nak dating dengan buah hati saya" balas Irfan. Padahal dalam hati dia menyumpah seranah Aisyah yang dihadapannya.

"Ada ada je awak ni" kata aku. Amirul dam Irsyad keluar dari kelas akibat tidak tahan melihat lawak jenaka yang berlaku. Kasihan kau Aisyah kena game dengan player macam diorang.

"Ini sayang turun awal kenapa?" Soal Rafael dengan kerutan di dahinya. Aku ketawa nipis sambil mengelengkan kepala.

"Takdelah, cuma nak ambil buku yang tertinggal" jawab ku. Dia mengangguk lalu memandang kearah Farhan yang setia menunggunya. Irsyad dan Amirul entah melesap kemana

"Okaylah sayang, saya nak gerak dulu dengan kawan kawan. Bye" kata Rafael lalu memberi kenyitan mata kepada Aisyah. Farhan yang melihat membuat muka menyampah tanpa disedari oleh aku.

"Bye" balas ku. Ketika dia berlalu keluar dari kelas barulah aku menghelakan nafas lega. Gemuruh sis. Aku mencorakkan senyum manis mengenang sweet talker Rafael tadi. Angau dah ni

"Awal nampak? Habis dating ke?" Soal Arlia. Aku cuma membalas gelengan kepala dengan senyuman di bibir. Arlia tersengih melihat kawannya yang dilema cinta itu. Tapi dalam hati dia tetap berdoa agar Rafael tidak memainkan perasaan kawannya seperti dahulu.

Flashback~

Sedang nyenyak aku terlena di bawah pokok naungan. Aku terbangun takkala merasakan sesuatu yang mengelikan di cuping telingaku. Terasa seperti rumput lalang panjang disapu di cuping telingaku.

"Wake up bunny" kata Rafael. Aku tersenyum manis kearahnya. Hari ini dah masuk 3 monthsarry kami sepanjang menjadi lovely couple yang hot. Walaupun berbeza sekolah tidak menghalang aku untuk mempunyai hubungan istimewa dengan jejaka idaman ku.

"Shuu, main jauh jauh jangan kacau saya nak tidur" balas ku. Rafael tersenyum manis sehingga lesung pipinya timbul di permukaan pipi. Aku membalas dengan muka menyampah.

The BlackRosesWhere stories live. Discover now