Dengan lagaknya Riana dan kawan kawannya berjalan menuju ke loker mereka tanpa rasa bersalah Riana terus melanggar bahu salah seorang junior. Sampai sahaja Riana dan yang lain kat loker mereka serentak membuka loker mereka masing masing. Tepat dihadapan loker Riana terdapat kad Blackroses.
"Wtf, aku dapat kad Blackroses. Huh? Tak guna" Teriak Riana. Salah satu kawan Riana mendapat kad dari beg dan yang satu lagi dari belakang casing hpnya.
"We're died now" kata Diana salah satu kawan Riana yang turut terlibat. Siska yang mendapat kad dari belakang casing hpnya terus mengeluh kasar. Gilalah kalau cakap tak takut kalau dah dapat kad macam ni. Siapa je boleh lawan Blackroses dalam sekolah ni? No one bitch.
"Get ready okay. Aku nak jumpa korang nanti" kata aku. Sebenarnya dari tadi lagi kitaorang layan drama Riana and the geng melalak berteriak setelah dapat kad Blackroses. Baru sekarang nak takut ke sis?
Riana yang memandang aku terus menundukkan pandangan. Aik? Awalnya dah gentar sis. Aku ketawa sinis terus berjalan sempat lagi aku memijak kaki Riana dengan geram. Clarissa pula menolak kepala Siska dan Farsha menepuk pipi Diana.
Kami terus berjalan ke kelas tanpa menghiraukan pandangan dari murid murid yang mula takut untuk bertentangan mata dengan kitaorang.
Biar aku perkenalkan dark side Blackroses. Dulu semasa kat sekolah lama, Blackroses mendapat julukan sebagai 'The Queens' pasal mereka paling digerun dan ditakuti oleh pelajar dan sangat dihormati oleh guru. Aku mendapat gelaran sebagai 'Ice Queen' kerana aku antara yang terdingin di The Queens manakala Farsha pula 'Harley Queen' kerana dia gemar beri her killer smile to musuh dan Arlia sebagai 'Laser Queen' sebab mulut Arlia boleh tahan pedas. Tidak lupa juga Clarissa yang mendapat gelaran sebagai 'Violet Queen' kerana Clarissa boleh menjadi kejam sangat sampai takde belas kasihan langsung.
"Nampaknya The Queens are back" kata salah seorang murid namun aku dapat dengar dengan jelas. Farsha hanya senyuman kepada pelajar yang memandang kami. Senyum sinis.
Sempat di hallway ke kelas aku dihalang oleh satu geng lelaki yang aku memang dah tahu. Siapa lagi kalau bukan Lotto a.k.a gangster sekolah ni.
"Kau nak apa?" Soal aku dingin memandang tajam kedalam mata Zayn leader Lotto. Zayn memeluk tubuhnya memandang dengan senyum manis kepada ku. Boleh katakan Zayn ni hensem but peragai macam setan.
"Aku nak kau" balas Zayn dengan menunjukkan kearah aku atau tepat di wajahku. Aku tetap dengan dinginku.
"Bodo, kau fikir aku apa senang senang kau nakkan aku" kata aku. Zayn terus memberi wajah senyuman manis sampai lesung pipinya kelihatan.
"Wow garangnya. I like it" ejek Zayn. Lantaklah kau sana yang penting aku nak ke kelas namun sekali lagi kami dihalang oleh Lotto. Memang cari nahaslah diorang ni.
Dengan pantas Clarissa memulas tangan Rafiq salah satu ahli Lotto yang meletakkan tangannya di dinding menghalang laluan Clarissa. Aku dah kata Clarissa ni dia boleh jadi jahat tanpa belas kasihan. Rafiq berteriak kesakitan.
"Dasar pondan nak halang jalan kitaorang. Baru sikit dah kesakitan" perli Arlia. Ini lagi satu, Laser Queen dah 'turn on' lah.
"Mulut ni tiada lagi puaka ke?" Balas Yusuf juga salah satu ahli Lotto yang coward dimata kitaorang.
"Kenapa kau nak tengok puaka lagi ke?" Soal Farsha dengan senyuman manis. Dalam diam, terus berdegup laju jantung Syafiq ahli Lotto melihat senyuman itu. Terus Farsha menukar senyuman manisnya kepada sinis yang teramat seram.
Aku terus menolak Zayn dengan kasar hingga di ke belakang. Zayn yang agak panas terus menarik tanganku. Aku dah agak dia bodo nak buat benda berani tapi kau cari nahas dengan orang yang salah Syed Zayn.
Aku terus melipat tangannya ke belakangnya hingga di teriak kesakitan. Kakinya pula aku tendang hingga dia terduduk dan mukanya tepat di dinding. Tumit kakinya aku pijak sekuatnya tambahlah teriak Zayn dibuatnya.
"Aku dah cakap elok elok kau taknak dengar sekarang aku berkasar baru kau nak berteriak macam sundal" kata aku. Ahli Lotto lain takut nak maju melihat Ice Queen beraksi.
Aku terus melepaskan Zayn dan Lotto pun dengan malunya berambus dari hadapan kitaorang. Kau lupa yang Blackroses lebih berkuasa sekarang.
Geng Leo aka Geng Rafael dan rakan rakannya memerhati dari jauh adegan hangat itu tadi. Bukan sahaja diorang tapi boleh dikatakan semua pelajar berkumpul turut melihat.
"Wehh gila Farsha senyuman dia tu seram tho" kata Farhan.
"Clarissa boleh tahan kejam juga. Betullah orang kata dia ni kejam tanpa belas kasihan" ujar Amirul.
"Bapak ah Arlia, mulut ke laser padu tu?" Soal Irsyad.
Mata aku dan Rafael terpaut seketika sebelum aku dan yang lain masuk ke kelas.
"Korang tengok apa tu? Masuk ke kelas sekarang. Aku kira sampai tiga siapa belum masuk kelas aku jemur dia dipadang seharian" laung Arlia. Apabila Arlia memulakan 'countdown' dengan pantas semua murid berlarian masuk ke kelas termasuk Leo. Setelah semua dah masuk barulah Blackroses turut masuk.
Di kelas semua terdiam memandang Blackroses yang masuk ke dalam kelas lalu duduk di tempat mereka. Aura seram diorang tu boleh sampai tak ada yang berani bertentang mata dengan mereka berempat. Tapi tidak dengan Rafael yang menatap kedalam mata ku.
"Kau boleh tak nampak depan? Tak jijik lagi ke kau nak tengok kitaorang?" Perli ku. Memang hormat aku terhadap Leo dah hilang sejak diorang cari pasal menjatuhkan martabat Blackroses di khalayak ramai.
"Wehh, dah pukul 2 jomlah ke kelas Diva" ajak aku. Blackroses berlalu pergi dari kelas dan ke kelas 5 E. Geng Diva atau dikenali sebagai Riana and the geng.
Dihadapan pintu 5 E aku terus mengetuk lalu kami pun masuk ke dalam kelas itu selepas memberi salam.
"Cikgu boleh saya berjumpa dengan Diva" soal aku. Cikgu Wahida mengangguk lalu memanggil Diva untuk keluar dari kelas berjumpa kitaorang. Diluar kelas diorang menundukkan pandangan ke bawah. Takut ke sis?
"Jom ikut kitaorang" kata Farsha dengan senyuman sinis. Diorang mengangguk lalu mengikut langkah kami ke padang.
"Okay sekarang cuaca sepertinya menolong kitaorang cause panasnya masyaallah. So aku nak korang berlari 10 pusingan padang untuk menebus The Hell korang" arah aku. Diva tercengah dengan mulut terbuka terkejut dengan hukuman yang aku jatuhkan.
"Please, Sofea aku minta maaf buat korang begitu. Janganlah hukum macam ni" kata Riana dengan nada sedihnya. Berlakon tu jangan obvious sangat sis.
"Takde, tuhari lawan kata kitorang berani pula. Mana keberanian yang korang nampakkan tuhari? Hilang lepas kitaorang dah keluarkan taring?" Sindir Arlia. Farsha memandang sinis. Kasihan korang tapi salah korang juga cari nahas dengan orang yang salah.
"Dah jangan banyak songeh sana, korang merungut lagi aku tambah 10 pusingan. Gerak sekarang" arah Clarissa. Diorang pun dengan tak rela hati berpusing di bawah terik matahari yang membahang. Nasib koranglah padang sekolah korang ni besar sangat.
Kami terus berteduh di bawah kontena berdekatan padang sambil memerhati Diva yang berlari itu seperti mata burung helang yang memerhati mangsanya dan seperti setajam pedang yang baru ditajamkan.
TBC
YOU ARE READING
The BlackRoses
Teen FictionThe Blackroses, Kumpulan yang hangat dan terkenal dengan sikap RR iaitu Rival dan Rebel. Terdiri daripada Tengku Sofea Aisyah selaku leader bersama dengan sahabatnya iaitu Tengku Farsha, Tengku Arlia dan Tengku Clarissa. Siapa sahaja yang tak gentar...