Pandanganku tajam kehadapan memandang 'mangsa' yang mencuba menumpaskanku. Lantas tangan ku mengunci badannya lalu menendang lulut 'mangsa' dan menghempasnya ke dinding.
"Semuanya okay?" kata dia melalui smart earpod di telinga kirinya.
"Aku okay tapi korang?" soalku kepada yang lain. Tiada respon yang diberikan. Aku berganjak pantas naik ke tingkat atas. Kelihatan seorang lelaki memegang AKM hitam yang disasarkan kepadaku.
Aku berlari naik tanpa berfikir langsung menghempas dan melanggar badannya. Tangannya aku kunci dan patahkan. Raungan kesakitan lelaki itu memenuhi gegendang telingaku. Aku mengambil AKM itu lalu menembak kaki kirinya agar memastikan lelaki itu tidak berdaya.
"Mana korang siot?" marahku. Dengan cemas aku mencari setiap bilik di bangunan tua itu. Dalam hati tak berhenti mengharap yang mereka semua selamat.
Bunyi siren bergema kuat di setiap penjuru bangunan itu menandakan misi selesai. Aku pun berlari naik ke rooftop bangunan tua itu.
"Lambatnya kau, dari mana je tadi?" soal Farisha yang menghulurkanku sebotol air mineral.
"Bapak siot korang untunglah aku bagi plan senang je meanwhile semua musuh aku yang kena urus" rungutku dengan nada tak puas hati. Clarissa mengetawakanku. Arlia pula berdiam diri memandang skrin laptop.
"Well done girls, korang berjaya lagimacam biasa. Selalu dengan kejutan. Korang banggakan saya dengan semua skill yang telah diajar" kata Mr. Smith selaku ketua Spy School Academy.
"Biasa biasa jelah Sir. Kami dah prepare semua ni" jawab Farisha dengan rendah diri. Mrs. Smith mengangguk dan meminta pamit kerana mendapat panggilan telefon
Kami pun bergerak ke kereta masing masing. Hal yang terjadi tadi kami sebut sebagai simulations exam dimana setiap tahun Supreme Spy akan diuji melalui misi dimana setiap ahli kena menghadapi halangan untuk mencari 'harta' yang dikehendaki.
Aku memundurkan keretaku lalu berganjak keluar dari perkarangan bangunan usang itu. Iphone ku berdering kencang. Aku langsung mengambilnya dan mengangkat panggilan
"Hello kau kat mana?" soal si pemanggil.
"Aku baru balik dari SE (simulation exam). Kenapa?" balasku
"Takdelah. Kau kan dah planning nak hangout dengan semua. Takkan dah lupa"
"oh my holy shit, aku lupa siot. Kejap aku otw ke sana" kataku lalu mematikan panggilan. Aku menekan pedal minyak melaju ke Cafe yang kami tetapkan.
Sesampai di Cafe kelihatan Blackroses yang sudah menunggu kedatanganku. Aku berjalan ke arah mereka. By the way, bukan Blackroses sahaja yang ada.
"Lambat siot kau" kata Ariana selaku ketua Flowergirls a.k.a sepupu aku (Dear Flowergirls story). Aku memasang muka cemberut memandang muka Blackroses. Sampai hati tak ingatkan aku ;( .
Aku langsung duduk sebelah Ariana. Aku terus memeluk Asniza, Aleeya dan Lina kerana rindu yang teramat.
"Lamanya tak jumpa korang" kataku. Kami berlapan pun melakukan acara 'membawang' kewajipan kami ketika berjumpa.
Sedang aku bercerita, seseorang menumpakan air ke arahku. Aku terus memalingkan tubuh kearah gerangan tersebut. Hati terbakar cuma ditenangkan.
"Ohh tak nampak ada orang tadi. Fikirkan angin je kat situ" sindirnya. Aku memandang tajam kearahnya. Boleh tak sehari kalau tak jumpa muka dah aku tengok mukanya. Rakan rakannya mengetawakanku dan memberi pandangan menyampah.
"Muka cantik tapi malangnya kurnia otak dan mata tak digunakan" balas Arlia mematikan senyuman mereka berempat.
"Berdoa jelah diaorang betul betul cacat tidak boleh melihat pasal diberi mata tak diguna elok elok" tambah Asniza sambil memandang sinis ke wajah mereka satu per satu.
"Kau memang nak kena" marah Fiona cuba menarik rambut Asniza tapi pantas Clarissa dan Aleeya menahan lalu mengunci tangan Fiona. Pandangan pelanggan dan kakitangan Cafe itu berganjak kearah kami.
Aku terkejut merasa pipiku ditampar kuat. Tanpa memandang makhluk itu aku terus menangkap tangannya lalu memusing sehingga terdengar bunyi patah di pergelangan tangannya.
"You mess up with the wrong bitch" kataku mendalam ke telingannya. Sekali putaran aku mematahkan pergelangan tangan kirinya. Elly langsung berteriak keras kesakitan dan gengnya langsung membawanya keluar dari Cafe itu.
"my sweet devil cousin never changes" kata Ariana dengan memandang dalam kepadaku. Aku membalas dengan pandangan sinis. Aku pun meminta pamit akibat lelah.
TBC
sorry so much kalau pendek cause ini je idea yang keluar sekarang. Maybe I will kerap update for you guys. And sorry to sesiapa yang menunggu so long, here my update for you guys hope you enjoy it
YOU ARE READING
The BlackRoses
Teen FictionThe Blackroses, Kumpulan yang hangat dan terkenal dengan sikap RR iaitu Rival dan Rebel. Terdiri daripada Tengku Sofea Aisyah selaku leader bersama dengan sahabatnya iaitu Tengku Farsha, Tengku Arlia dan Tengku Clarissa. Siapa sahaja yang tak gentar...