Bab 14

2.9K 128 1
                                    

Aku mengagahkan diri untuk bangun takkala mendengar bunyi ketukan dari luar pintu bilikku. Aku meregangkan badan langsung berdiri untuk membuka pintu.

"Amboi anak dara bonda ni baru bangun ye? Dah tengok jam berapa sekarang?" soal bonda. Aku membuat cemberut lalu memusingkan badan untuk mengambil iphone ku yang berada di atas meja belajar

Aku terkejut hingga teriak melihat pukul jam yang terpampang di skrin iphoneku. Dengan pantas berlari aku mengambil tuala ke bilik air. Tak pernah aku selewat ini ke sekolah. Dahlah aku lewat sejam omg.

Selesai mandi aku berpakaian seragam dan mengambil beg sekolah dengan kasar sebelum berlari anak turun ke tingkat bawah.

Bonda cuba memanggil aku namun aku cuma mengiyakan sahaja. Bonda mengelengkan kepalanya melihat kecuaian anak dara itu.

Aku menyarungkan stoking dan kasut dan mengapai kunci kereta. Punat kunci aku tekan kasar lalu membuka pintu pemandu. Dengan bismillah, aku memulakan pemanduan yang agak laju bagiku ke sekolah. Damn it dahlah aku ketua pengawas.

Sesampai sekolah aku pantas meletak keretaku di parking lot berdekatan kenderaan para kakitangan sekolah yang lain.

Selepas mengunci kereta aku kembali berlari ke dewan perhimpunan. Pintu dewan aku tolak perlahan lahan. Namun benda yang tak ingin terjadi telah berlaku terhadapku.

Semua pandangan pelajar, guru dan kakitangan sekolah berpindah ke wajahku yang cantik ini. Namun balas dengan pandangan dingin yang membuat para pelajar tidak berani melihat wajahku

Aku memang sebelahku takkala seorang menepuk bahu kiriku. Kelihatan Blackroses yang lain dengan muka tegasnya memandang aku. I'm died

"Kenapa lewat?" soal Farisha sambil memeluk tubuh. Aku membalas dengan tersengih sambil mengaru tengkuk ku. Lmao takut sis.

"Lambat bangun. I'm sorry okay. Lepas ni tak buat lagi" balasku dengan wajah puppy eyes.

"Kau tau tak betapa penat aku mengurus semua budak keras kepala ni kat perhimpunan pun nak bising" marah Clarissa. Jerak sudah dia dengan sikap degil pelajar.

"Takkan lah benda macam tu pun tak boleh handle. Jangan sampai nak malukan nama Blackroses kalau benda easy berkaitan perangai mereka pun korang dah give up" kataku dengan nada tegas.

Kalau diorang nak marah aku biarlah tapi kalau berkaitan nama baik dan maruah Blackroses memang dipandang serius olehku.

"Yelah nanti kitaorang jadi devil biar diorang tau siapa yang mereka hadapi" Kata Arlia. Aku menganggukkan kepala.

Sepanjang perhimpunan Blackroses dan pihak pengawas perlu meronda barisan pelajar agar mencegah murid daripada melakukan bising. Semua menundukkan pandangan setiap kali aku lalu disebelah mereka.

Selesai perhimpunan pelajar kembali ke kelas dan memulakan sesi pembelajaran seperti biasanya. Tapi bagi Blackroses pula mereka terpaksa berhadapan dengan pengetua.

"Baiklah, saya dah bagi tarikh bagi perkhemahan jadi tugas kamu ialah mengedarkan surat kebenaran kepada semua pelajar tingkatan 5 secepat mungkin. Bagi Sofea pula, saya amanah semua dokumen dan data list name untuk kamu gunakan masa perkhemahan yang akan kamu handle nanti" tutur pengetua dengan serius.

Selepas sahaja pengetua berlalu pergi kami kembali ke kelas. Takkala kami melalui lorong ke blok kelas terdengar suara tangisan. Aku menyuruh Arlia untuk memeriksa ke tempat suara itu.

"Lotto" kata Arlia. Aku dengan bengis terus berlari ke makmal sains kosong. Dalam hati tak berhenti aku mencarut akan kedegilan Lotto yang suka sangat cari masalah kat sekolah.

Aku menendang kuat pintu makmal sains. Lotto terkejut dan terundur setapak kebelakang. Muka mereka memucat melihat wajah bengis ketua Blackroses Queen.

Aku semakin marah apabila budak yang dikacau tu Rafiqal. Adik angkat aku. Maju aku dihadapan Zayn yang ketakutan. Pantas wajah kacak itu aku tampar kuat sampai mengalir darah di celah tepi bibirnya.

Arlia pantas menarik ku kebelakang kerana takut aku melebihi amarah ku. Boleh mati Zayn aku kerjakan. Aku menunjuk wajah Lotto satu per satu dengan mata yang tajam menusuk pandangan mereka.

"Aku dah warning tapi korang memang nak cari nahas" marahku. Aku memberi isyarat kepada Blackroses dan mereka mengangguk. Time to revenge. Rafiqal aku suruh untuk memanggil sebanyak yang mungkin orang ke tempat yang aku suruh.

Tangan Zayn aku tarik manakala mereka juga menarik tangan pasangan masing masing. Ketika kami tarik seperti berjalan bersama kedengar Lotto menghelakan nafas lega. Not over yet baby.

Pada awalnya Blackroses menarik lembut tangan Lotto seperti kekasih pasangan. Ramai pelajar yang melihat terus terkejut terus mengikut mereka dari belakang hinggalah mereka jadi perhatian. Memandangkan waktu itu waktu rehat berlangsung jadi semua murid berada di serata kawasan sekolah.

Sesampai belakang sekolah Blackroses tiba tiba bertukar ganas dan menarik tangan Lotto kasar ke suatu tempat. Dalam hati aku tak sabar nak balas dendam teramat.

"Wow baby take slowly okay" kata manis Zayn takkala aku menarik tangannya kasar. Aku memberi senyuman sinis yang terdapat maksud tersirat. Riak wajahnya bertukar takut pucat dan memusingkan kepala memandang rakan Lotto yang lain turut senyum nakal tapi wajah mereka pun bertukar melihat riak takut Zayn. This is mean bad luck.

Melihat sahaja di hadapan Blackroses dan Lotto melihat ramai pelajar berkumpul hadapan loji kumbahan sekolah diorang.

Blackroses menghentikan Lotto tepat di hadapan loji sebelum kami memeluk tubuh memandang sinis kepada mereka.

"Kau tau kan tempat ni maksudnya apa?" soal sinis dari aku. Lotto mengangguk kepala dengan wajah pucat ketakutan mereka itu. Dasar lemah.

"This is your punishment upon what you to our adik angkat. Get ready okay. Take it easy" sambung Arlia berserta sindir untuk Zayn. Dia dengar kata Zayn kepada aku tadi tulah dia pun turut panas telinga.

"Korang tak baiklah macam tu, aku kasihan pula. Biarkan lah diorang kali ini. Please" rayu Farisha secara tiba tiba. Kelihatan Lotto bersyukur ada Blackroses membela diorang. Lega rasanya.

"Hurm betul juga" balas Clarissa sambil memeluk tubuh. Dari awal perbualan mereka sengaja menguatkan suara agar pelajar lain dengar.

"Okay kali ni je lepas tapi lain kali tak" kata aku. Baru sahaja Blackroses memusingkan badan ingin berambus, tiba tiba Blackroses kembali kehadapan Lotto dan menolak dia perlahan lahan hinggalah di hujung tebing loji. Blackroses pun..

BUSHHH

Semua pelajar mengetawakan Lotto yang selamat menjadi ikan emas berenang di loji itu. Tadi, Blackroses sengaja berlakon untuk lagi memantapkan hukuman mereka. Fikir kau siapa nak lepas dari hukuman The Hell.

"We maybe cruel but our cruel are unlimited upon fuck boys like korang. So prepare and get ready for another nightmare from Blackroses" Kata ku sebelum kami berlalu pergi dari situ.

Baru sahaja aku ingin melangkah pergi, tanganku ditarik dari belakang. Hati semakin berdebar. Ohh no..

TBC

The BlackRosesWhere stories live. Discover now