Aku memandang semua yang berada di bilik pengawas itu. Ada yang memandang Blackroses dengan sinis dan tajam. Farsha disebelahku membalas dengan memberi senyuman sinis kepada mereka. Terpadam wajah sinis mereka. Tahu takut.
"Baiklah, hari ini aku nak jumpa korang pasal korang fahamlah korang dah bawa banyak bencana kat sekolah ini. Jadi sebagai balasan kitaorang nak bagi sedikit pengajaran bagi korang untuk tahu sikit bahawa sekolah tempat menimba ilmu bukannya tempat korang menjadi iblis" ujarku.
"Seriously, I can't don't care tho" kata Riana dengan sinis. Clarissa yang ingin maju pantas aku tahan. Awal lagi sis.
"Ohh, you say you don't care? Wait and see how much you will sengsara with us" kata sinis Farisha. Aku terus berpeluk tubuh. Pantang Blackroses dicabar weh.
"Korang tu perempuan je, jangan nak acah lebihlah. Baik tolong mamak korang lipat kain kat rumah sana" perli Zayn.
"Ohh ya, kejap lagi kau rasa apa namanya balas dendam dari perempuan ayu ini" sindir Arlia.
Aku memandang geng yang lain, semua menundukkan pandangan ke bawah. Actually yang lain tu takdelah teruk sangat masalah disiplin diorang cuma laporan vandelisme je banyak yang mereka lakukan.
"Really bitch? Kau fikir perempuan kerja dia tolong mamak je ke? Bonggok ah kau" kata Riana kepada Zayn.
"Memang itu kerja korang" balas Zayn sambil menjulingkan mata ke atas. Aku terus maju mencubit kuat perut Zayn. Dia mengerang kesakitan.
"Kau nak sangatkan aku jadi hantu kat sini. Aku suruh korang ke sini untuk mendapat hukuman bukannya nak bertekak je" kataku dengan tegas. Zayn menyapu perutnya yang kesakitan itu.
Nasib aku panggil ketua kumpulan je, tak tahulah apa nasib kalau semuanya sekali datang ke bilik pengawas ini. Mahu terbalik je jadinya. Aku terus memberi isyarat mata kepada Blackroses. The time is come.
"Dengan ini aku menurunkan hukuman kepada korang, membersihkan padang dan kawasan sekolah dalam seminggu. Plus, korang kena banyak membuat kerja amal" kataku.
"Kalau kitaorang tak nak?" Soal Riana sinis. Blackroses memandang kembali ke wajah Riana dengan amat tajam.
"Aku rasa korang akan pertimbangkan lepas korang melihat ini" kata Arlia lalu mengangkut sebuah kotak besar sederhana di meja hadapanku.
"Korang tak nak dengar cakap? Semua gadget dan barangan rampasan korang kitaorang bakar depan korang nak?" Ugutku. Terus berubah raut wajah mereka semua.
"Shit" maki Zayn. Dia tak sedar yang Blackroses menyengkor semua beg ahli yang bermasalah sebelum memanggil mereka, nasib banyak sangat barang rampasan yang diorang dapat.
"Kitaorang cuma bagi hukuman seminggu. Not a big deal. Fikir secara matang okay. Barang rampasan hangus terbakar atau kerja amal dilakukan" sinis Farsha berbicara.
"Baiklah, aku nak jawapan esok. Kalau tak, ucapkan selamat tinggal ke atas barang korang ini" kata ku. Aku pun menyuruh mereka kembali ke kelas masing masing. Wajah cemberut masam mereka kitaorang pandang untuk hiburan. Bukan selalu dapat buli budak gangster ini.
Sedang kitaorang keluar dari bilik pengawas lalu mengunci bilik itu, Blackroses mendengar perbalahan yang berlaku.
"Kau memang tak puas hati sama kitaorang sampai nak kacau Blackroses huh?" Soal kasar dari Rafael yang mencengkam kolar Zayn. Lotto yang lain ingin membantu tapi sempat dihalang oleh Leo.
"Yup, kitaorang nak geng kau dan Blackroses sengsara dalam genggaman kitaorang" balas Zayn. Sengaja ingin memancing amarah Rafael. Blackroses pantas keluar dari persembunyi terus ke hadapan perbalahan itu. Pelajar mula menundukkan pandangan apabila melihat Blackroses datang melihat pergaduhan itu.
Baru sahaja Rafael ingin menumbuk Zayn dengan kuat, Aku pantas berteriak kuat hingga semua pandangan kearah aku.
"Stop!!" Sergahku. Rafael yang ingin mengangkat tangan kepada Zayn terus menurunkannya kembali. Blackroses semakin maju dihadapan mereka.
"Apa masalah korang huh? Nak sangat buat drama murahan kat tempat terbuka" marahku. Aku terus memalingkan pandangan kearah Rafael.
"Apa lagi fael nak buat? Cukuplah. Jangan nak push sangat binatang macam diorang. Biar diorang cari masalah dengan kitaorang. Kitaorang tahu cara nak handle" kata ku kepada Rafael dengan lembut seperti memujuk. Aku tekad ingin memaafkan Rafael kerana aku sedar yang aku juga manusia biasa yang memaafkan orang lain. Benda itu terjadi bukan kehendak dia juga, mungkin salah kitaorang juga yang menyamar dihadapan mereka. No, i means dihadapan semua orang.
"Okay. Kali ini je fael lepaskan dia. Lepas ini kalau ada apa apa, jangan salahkan fael kalau muka mamat ini pecah" balas Rafael. Aku mengamati wajah Rafael yang tersenyum manis hadapanku.
"Wow, kau cakap kitaorang buat drama murahan tapi kau lagi buat drama lebih murahan sekarang" perli Zayn. Aku memandang dia dengan pandangan kosong dengan bermaksud 'Do I fucking care?'
Demi menjaga nama baik Leo dan Blackroses, aku terus menarik tangan Rafael pergi dari tempat tu. Blackroses yang awalnya terkejut hanya mengikut leader mereka sama seperti Leo.
Di kelas, aku terus melepaskan tangan Rafael berlalu ke tempat masing masing. Aku merasa seseorang duduk dihadapanku. Kelihatan Rafael yang memusingkan kerusinya ke hadapanku.
"Thank you so much pasal dah maafkan Fael" kata Rafael sambil memegang tanganku. Aku pantas menarik tanganku kembali.
"Yaa, saya maafkan pasal saya sedar yang saya juga manusia biasa tak lepas dari kesilapan sama korang. Mungkin salah kami juga menyamar dihadapan korang" balasku memandang tepat kedalam mata Rafael.
Aku melihat Rafael dengan hairan. Dia seperti memberitahu sesuatu tapi agar takut untuk dibicarakan.
Perbualan kami terhenti apabila pembelajaran bermula, cikgu Yasmin masuk ke kelas dan Azrian pantas menyuruh kami untuk bangun dan memberi salam lalu membaca doa belajar.
Selesai itu kami pun duduk dan cikgu Yasmin memulakan pembelajaran dengan bersoal jawab kepada kami sekelas. Satu per satu soalan dilontarkan dan hampir semua aku yang jawab, selebihkan Rafael. Seperti hanya kami berdua sahaja yang wujud dalam kelas itu.
Semuanya diam dan memandang kami dengan pandangan berbeza. Ada yang berbisik dan perempuan classmate majoriti cemberut masam melihat kegigihanku. Jeles cakap memang.
"Wow, perkembangan yang baik kamu berdua. Baiklah cikgu akan meneruskan ke bab yang baru" terang cikgu Yasmin. Sempat aku melihat wajah Rafael yang senyum gembira kepadaku. Inilah Rafael yang aku rindukan. Rafaelku.
TBC
YOU ARE READING
The BlackRoses
Teen FictionThe Blackroses, Kumpulan yang hangat dan terkenal dengan sikap RR iaitu Rival dan Rebel. Terdiri daripada Tengku Sofea Aisyah selaku leader bersama dengan sahabatnya iaitu Tengku Farsha, Tengku Arlia dan Tengku Clarissa. Siapa sahaja yang tak gentar...