DIVA POV
Riana berteriak semahunya dengan rambut yang dikusutkan. Mukanya yang awalnya cantik terus berubah menjadi seperti kak ponti. Kawan kawannya yang lain tak berani nak hentikan perbuatan meroyan Riana.
"Sepatutnya aku yang jadi pasangan Rafael, tapi kenapa that bitch yang rampas?" marah Riana. Habis teddybear miliknya jadi mangsa melepas geram
"Aku pun tak sangka siot. Sepatutnya kau yang couple dengan Rafael pasal kau sesuai. Kau tak rasa cemburu ke?" sengaja Diana menambah amarah Riana.
"Aku nak dia mampus" kata muktamad dari Riana yang seperti orang gila itu. Pada waktu itu juga Diva merancang plan untuk membalas dendam. Plan yang teramatlah jahat.
Sofea POV
"Asal siot aku start tak sedap hati since aku balik dari waterfall tadi" rungutku sambil menyapu dada ku. Pada awalnya perasaan itu bermula takkala melihat kecurigaan dari Diva.
"Your instinct never wrong sis. Jadi aku suggest kita berjaga jaga terutamanya dengan Diva dan Lotto" saran dari Arlia.
"So apa kita nak buat sekarang?" soal Farsha. Penat kami berfikir planning untuk berjaga jaga dari sebarang musibah yang mungkin melanda.
"I got an idea!" Teriak Clarissa. Kami mendengar tekun segala apa yang Clarissa katakan.
"Firstly kita berpecah and cuba perhatikan setiap ahli Diva. Sofea kau keep on eyes with Riana meanwhile aku jaga Diana lepastu Farsha dan Arlia cuba cari maklumat penting" kata Clarissa.
Aku mengangguk kepala tanda setuju. Aku mengarah Arlia untuk mengambil beg hitam di hujung penjuru khemah milik ku. Aku menarik zip lalu membuka beg.
"Asal siot kau bawa semua ni?" soal Clarissa terkejut. Aku hanya membalas dengan senyuman sinis. Earpod berserta hidden microphone yang aku sediakan untuk Blackroses
"Giler bapa ah, kau curi dari Academy semua ni?" Kejutan budaya yang diterima oleh Clarissa, Arlia dan Farsha. Aku menepuk dahi.
"Kau lupa ke aku Leader Gangs? ofc lah aku boleh bawa keluar barangan Academy" marahku. Suka hati je bilang aku mencuri.
"Btw, bila pula kau balik academy ni? tak bagitahu kitaorang pun" soal Farsha.
"3 hari sebelum camping start" jawabku. Tanganku lincah mengagihkan barangan 'spy' kepada mereka.
Academy? yup atau dikenali sebagai Victorious Academy. Institut yang dibina oleh Keturunan Victor. Tujuan institut dibina ialah untuk melatih anak remaja dalam bidang seni bela diri dan juga melatih mereka menjadi 'spy'. Tetapi berbeza bagi Blackroses kerana mereka merupakan GQ (GrandQueen) dan leader ofc aku hehe. GQ dan K ialah tahap dimana 'hunter' yang dulunya sekadar 'spy' bertukar menjadi 'assasin'. The dangerous one.
"Aku lupa nak bagitahu yang Academy recall us back" kata ku. Riak wajah mereka bertiga bertukar dingin. Pada awalnya memang aku pun tak nak kembali ke Academy tapi memandangkan kitaorang merupakan aset penting dalam Academy terpaksalah kami setuju.
"Holy shit, bitch" carut Arlia dengan geram. Memang semua turut geram tapi apakah daya harus terpaksa setuju.
"Aku tak sedia lagi" kata Farsha perlahan dengan nada sedih. Ada sebab mengapa Blackroses tidak kembali ke Academy. Sebab yang amat menyakitkan.
"Blackroses always be The Devil. The Devil for who? For the Hells" itulah kata kata semangat yang selalu kami gunakan untuk bangkit kembali dari kesakitan. Balas Dendam? perkataan itu seperti sudah sebati dengan hidup mereka. Bagi Blackroses jika dendam tak selesai seperti hutang yang akan dilangsai. Itulah sebab mengapa mereka menciptakan The Hells.
"Dah jam 2.30, waktu untuk aktiviti menjelajah" tegur Clarissa sekian lama kami melayan perasaan berdiam diri. Aku mengangguk lalu kami membunyikan siren tanda para pelajar harus berkumpul di dataran.
Kami dengan riak dingin naik ke pentas. Aku menerangkan berkenaan aktiviti yang akan kami lakukan iaitu menjelajah hutan kawasan sekeliling kami. Hutan hujan tropica yang sentiasa dingin dan lembab sesuai menenangkan minda.
"Aku nak pecahkan korang secara berkumpulan" arahku. Blackroses yang lain pun turun pentas mengatur pelajar untuk beratur mengikut kumpulan yang telah kami atur.
Aku ternganga sebentar. Macam mana aku boleh masukkan nama aku kedalam group Rafael, Riana, Zayn dan Fred. Tambah pening lah aku nak urus aktiviti ni.
Kami pun bersiap di khemah masing masing sebelum kembali berkumpul di stesen pertama. Aku membawa beg yang agak berat secara tiba tiba menjadi ringan. Terus aku memusingkan badan menghadap belakang.
"Berat sangat ni, bawa batu ke apa sayang?" soal Rafael. Pipi ku memerah takkala perkataan 'sayang' itu keluar dari bibir miliknya sama seperti dahulu.
"Excuse me, hurm Fael jom jalan sama sama Riana" selit Riana entah dari mana tiba tiba memeluk lalu menarik lengan Rafael. Aku cuba bersabar.
"Bitch, get off your dirty hand from me" marah Rafael lalu dia menarik tangannya kasar dari genggaman Riana. Senyum sinis aku beri kepadanya yang cemberut.
Disebabkan dia mencalarkan hatiku yang berharga ini. Aku maju dan terus menampar pipinya.
"Sekali lagi kau nampakkan muka kau depan aku, jangan salahkan aku kalau kau balik dari camping dengan wajah yang cacat" ugutku.
Ternganga mulut Riana mendengar ugutan dari aku. Ice Queen jangan bawa main ya anak anak. Aku membalas perbuatan nya dengan menarik lengan Rafael dan my prince charming pun memberi respon yang baik.
"Arghh, aku tak akan bagi kau hidup bahagia Sofea. Kau tunggu pembalasan dari aku!!" teriak amarah Riana. Aku buat tak dengar terus berjalan masuk ke dalam hutan bersama Rafael mengejar ahli pelajar yang dihadapan sudah.
Pelbagai jenis pokok yang kami lihat dan tidak lupa juga haiwan yang terdapat di hutan ini. Kami berehat di puncak bukit yang memberi pandangan luar biasa menarik sampai ramai pelajar berpusu pusu mengambil gambar.
"Sayang, senyum" kata Rafael takkala dia menaikkan iphone miliknya lalu membuka icon kamera. Terpampang wajah kami berdua berserta pemandangan yang indah sebagai latar belakang. Selesai bergambar, seperti biasa Rafael mengupload gambar tadi di laman social nya.
RxfaelNxufal; Te amo sayang ❤️ @BabySofea
Comment;-
@ClarrisaRissa; perghh padu lah korang 😍
@IrsyxdZzz: kita lagi padu kan @ClarissaRissa 😘
@PrincessArlia: Bosan ah single jeles siot
@AmirulXD: Ehh sini pun single jadi apalagi hurm @PrincessArlia 😜😘
@BaeFarsha: Merancak korang yee haha
@FarhanBoi: Alolo kasian haha @BaeFarshaAku juga tidak melepaskan peluang untuk mempost gambar yang sama ke instagram milik ku. Tapi Rafael yang memaksa aku untuk menulis caption pilihannya. I repeat, CAPTION PILIHANNYA atau lebih saintifik ialah CAPTION PAKSAANNYA.
BabySofea: Baby Boo Prince Charming ❤️ @RxfaelNxufal
Comment;-
@BullTiddy; Omg so pretty lah i kennot 😍❤️
@Hikimaaa: I ship kapal nak lalu huhu 🚢
@TheresaManiay; Alamak pakwe i dah dikebas oleh idola i 😭💔
@YunaMulanii: Cocok Banget ya 😍Dari jauh Riana memandang dengan wajah yang amat marah dan geram hinggakan tangannya digempal kuat. Air mata nya mengalir deras dan Diva yang lain terus menenangkan dia.
"Kau tunggu pembalasan aku sial" marah Riana.
TBC
YOU ARE READING
The BlackRoses
Teen FictionThe Blackroses, Kumpulan yang hangat dan terkenal dengan sikap RR iaitu Rival dan Rebel. Terdiri daripada Tengku Sofea Aisyah selaku leader bersama dengan sahabatnya iaitu Tengku Farsha, Tengku Arlia dan Tengku Clarissa. Siapa sahaja yang tak gentar...