Aku dengan lincahnya mengambil pakaian dari almari pakaian lalu melipat diatas katil. Naik pening aku memikir pakaian yang sesuai untuk aku gunakan semasa perkhemahan nanti.
Akhirnya aku decided untuk bawa pakaian tebal macam hoodie and sebagainya. Seluar sukan jangan lupa juga. Kasut setakat 2 atau 3 pasang dah cukup berserta stoking hitam.
Beg bagasi yang sudah ku penuhi barang terus aku zipkan lalu meletakkannya disebelah katil. Lenguh sis. Laci meja aku buka lalu mengambil cable sebelum mengecas powerbank. Kewajipan bagi sis haha.
Punat turn on iphone ku tekan sebelum wallpaper shawn mendes itu terpampang jelas di hadapanku. Well, i'm big fans of him.
Whatsapp Group
BR makcikz❤️Farisha🖤
Wehh aku terlupa beli stoking beli siot... hampuslah akuClarissa❤️
Tulah cuai lagi tak prepare awal awal sebelum packingFarisha🖤
Aku punyalah stress kau membebel lagiMe
Takpelah esok aku bawa stoking aku lebihArlia💜
Done packing✨Me
Same goes to me👌🏻Clarissa❤️
Me too💅🏻Farisha🖤
Ready to go🌸Aku terus mematikan iphoneku lalu mengecasnya di meja. Aku kembali ke katil dan perlahan lahan mataku terlelap lalu aku tertidur.
;) :) ;)
Aku terbangun takkala mendengar bunyi jam loceng. Dengan malas aku terpaksa bangun lalu mengambil tuala yang digantung dalam almari.
Selesai mandi aku mengenakan pakaian sukan sekolah dengan seluar sukan fit girls jenama adidas dan kasut sukan berwarna maroon jenama Puma yang baru aku beli minggu lalu.
Turun sahaja aku ke ruang tamu, kelihatan bonda yang sibuk menyediakan makanan manakala ayah membaca surat khabar di hadapan tv. Rutin seharian.
Beg bagasi itu aku letak sebelah tangga sebelum menuju ke dapur. Bonda yang sibuk menyediakan sarapan pagi aku sapa.
"Morning bonda tersayang" sapaku mesra sambil memeluk bahu bonda. Macamlah bonda tak kenal betapa manjanya anak daranya sorang ni.
"Dah nak gerak ke?" soal bonda yang melihat beg bagasi ku tadi. Aku mengangguk kepala lalu menyalam tangan bonda dan ayah.
Awalnya bonda memaksa aku untuk sarapan namun aku tolak pasal takut lewat dan aku memang planning sarapan dengan kawan kawan aku di sekolah sebelum berangkat.
Dengan bismillah aku menghidupkan kereta audi TT ku lalu memundur keluar dari perkarangan rumah agam banglo milik keluargaku.
Akhirnya aku sampai di sekolah dan aku meletakkan kereta bersebelah kereta Blackroses yang lain. Setelah mematikan enjin aku keluar dari kereta mengangkat beg bagasi bersama ke tempat berkumpul iaitu dewan perhimpunan.
Pada awalnya dari luar dewan aku mendengar suara bising namun apabila aku membuka pintu utama, aku sentiasa jadi perhatian pelajar.
Aura dingin semakin cengkam dewan perhimpunan itu. Memang sudah aku beritahu dengan Blackroses bahawa kami akan seratus peratus menjadi devil sepanjang aktiviti perkhemahan berlangsung.
Aku naik ke atas pentas dewan dimana Blackroses berdiri. Panjang lebar aku memberi ucapan alu aluan berserta penerangan bagi pelajar. Tidak lupa juga beberapa peraturan yang telah aku buat sepanjang perkhemahan berlangsung.
Pukul satu petang, kedatangan bas di hadapan dewan memberhentikan ucapan ku. Kami pun pantas ke luar dewan. List name yang telah kami sediakan secara rawak bagi pelajar yang menaiki bas.
Tak disangka kan, Blackroses jadi tumpangan sebas dengan Leo, Zotto dan Diva. What's a suprise today. Di setiap bas ada pengawas yang bertugas bagi handle pelajar yang cuba melakukan masalah.
Blackroses mengambil tempat duduk dihadapan Leo manakala Diva dan Lotto berada di hadapan Blackroses. Maksudnya, Leo duduk paling belakang disertai dengan Blackroses seterusnya Lotto dan paling hadapan adalah Diva.
Awalnya mereka merungut nak duduk belakang tapi aku mengugut kalau diorang banyak cakap aku kasih tinggal diorang tengah hutan biar senyap sikit bas ni.
Sepanjang perjalanan, bas kami sangatlah senyap kerana rata rata semua penumpang tidur kecuali aku. Earphone yang dicucuk di telinga laluaku amati pemandangan indah diluar tingkap bas. Rasa tenang.
Mengambil masa 5 jam akhirnya kami sampai di tapak perkhemahan. Aku segera membangunkan semua penumpang yang tertidur tapi apabila membangunkan Lotto dan Diva aku agak kecam haha. Muka mereka aku percikkan air hingga mereka mengeluh kasar bangun.
Mata ku tak henti memandang sekeliling kawasan pintu masuk kedalam hutan simpan itu. Sedikit sebanyak membawa aku ke peristiwa pahit yang pernah terjadi dalam hidup Blackroses.
Aku tak ingin kelihatan lemah langsung aku menyuruh untuk pelajar berkumpul. Aku memecahkan mereka kepada 11 kumpulan yang ada 4 orang ahli dalamnya.
Setelah aku pilih secara rawak, tak sangka aku sekumpulan dengan para leader. Aku sekumpulan dengan Rafael leader Leo, Zayn leader Lotto dan Riana leader Diva.
Team Arlia pula Diana, Rafiq dan Amirul manakala team Clarissa disertai oleh Siska, Irsyad dan Yazid. Yang terakhir kumpulan Farisha yang terdiri oleh Fiqah, Farhan dan Syafiq. Selebihnya pandai pandailah diornag urus.
Aktiviti pertama ialah mendirikan khemah dan aku dah buat keputusan membagi bagikan kawasan setiap kumpulan. Kami mendapat kawasan paling hadapan.
Pada awalnya Rafael dengan suka relanya mendirikan khemah milik ku tapi aku halang kerana akh tak suka orang bantu aku kalau aku tak perlukan.
Dia mengalah dan aku gigih mendirikan khemah. Terima kasih kepada ilmu yang aku pelajari di sekolahku dahulu akhirnya aku dapat mendirikan khemahku.
Kedengaran suara gedik Riana yang sibuk meminta tolong Rafael untuk mendirikan khemahnya. Aku mengeleng kepala. Dasar gedik.
Pada waktu malam aktiviti yang kami buat ialah ice breaking sesama pelajar. Yelah, bukan semua pelajar kitaorang kenal lagi lagi baru tahun ini kami masuk ke sekolah ni.
Pada awalnya semua kekok tapi akhirnya perasaan kekok itu menghilang takkala merasa seronok tertawa dengan kisah rakan masing masing.
Dihadapan unggun api yang kami buat tadi. Blackroses dicabar untuk membuat persembahan. Akhirnya kami mengalah dan setuju untuk menghibur mereka tanda terima kasih untuk menghadirkan diri aktiviti perkhemahan ini walaupun kenyataannya pelajar dipaksa untuk ikut turut serta.
"So guys nak nyanyi lagu apa ni?" soal Arlia sambil berpeluk tubuh.
"How about 'The Climb' by Miley Cyrus?" cadang Clarissa. Farisha tak setuju pasal dia lupa lirik hehe.
"I think i know lagu apa kita akan persembahankan" kataku. Kami pun duduk diatas kerusi yang disediakan oleh pelajar. Gitar yang dibawah oleh Farhan dipinjam oleh Farisha. Sempat juga diorang sweet dihadapan kitaorang.
"Okay girls, 1...2..3" kataku
TBC
YOU ARE READING
The BlackRoses
Teen FictionThe Blackroses, Kumpulan yang hangat dan terkenal dengan sikap RR iaitu Rival dan Rebel. Terdiri daripada Tengku Sofea Aisyah selaku leader bersama dengan sahabatnya iaitu Tengku Farsha, Tengku Arlia dan Tengku Clarissa. Siapa sahaja yang tak gentar...