Part 20

2.5K 102 6
                                    

Aku cuba membuka mata. Pandangan yang kabur bertukar cerah takkala cahaya menembusi mataku.

"What's going on here?" soalku kepada Farsha

"Nothing. Kau terpengsan je tadi kat perhimpunan" balasnya

Aku mengangguk kepala lalu berdiri dari katil bilik kesihatan itu mengambil segelas air. Tekak yang kering akhirnya basah.

"I need some fresh air" kataku lalu memakai kasut dan membuka pintu. Aku melangkah ke taman berdekatan bilik kesihatan untuk menghirup udara segar. Aku merasa geram takkala mengingat kembali insiden di dewan perhimpunan

"hye, whats wrong?" soal Clarissa menyentuh bahuku dari belakang. Aku langsung memusingkan badan kearahnya.

"Kita perlu lebih berhati hati pasal aku yakin kedatangan mereka berempat ke sini bersebab nak jatuhkan kita" kataku kepada Blackroses.

"Kalau itu yang mereka inginkan. Aku nak tengok sejauh mana diorang mampu" amarah dendam Arlia semakin menaik.

Perbincangan terhenti takkala kedatangan yang tak diundang menghadap kami berempat.

"Apa khabar sahabat lama?" tegur Elly dengan nada sindir. Sinlent yang lain mengetawakan kami. Yup, nama geng diorang Sinlent. Kinda creepy tapi yang lebih menyeramkan ialah empat orang ahli terdiri daripada psychopath. Elly, Fiona, Rica dan Lysa. Musuh abadi Blackroses dan yang lain.

"Nice tapi sebelum kau menyesal menghadap kitaorang better kau berambus" marahku. Aku mengenggam penumbuk bila bila masa je boleh melayang ke muka plastik dihadapku ini.

"Wow, take easy okay. Kitaorang kesini cuma nak bertegur sapa je. Lainlah kalau dah gentar awal awal" sindir Rica sambil memandang sinis kearah kami.

"Oh really. Kami tak gentar just meluat nak berhadapan plastik hangus macam korang" balas Arlia. Muka bengis Rica memerah padam.

"Okay kitaorang akan berambus but ingat Blackroses, korang akan tumpas di tangan kitaorang macam mana kitaorang hancurkan sepupu tersayang kau itu" Kata Elly sinis menghancur kesabaran Bella sebelum dia melangkah pergi dari hadapan mereka

"That Slut seriously buat aku hilang sabar" marah Clarissa cuba mengejar Sinlent tapi sempat aku halang. Boleh mati empat orang tu kalau Clarissa maju.

"Sabar dulu. Kalau diorang make a step upon us. Make sure it was the most regret thing they ever do in their life" kataku sinis.

"Its look like the time for queen mode rise again" sambungku.

---SKIP---

Bunyi loceng bergema di sekolah mewah itu menandakan waktu rehat. Aku dan Blackroses berjalan ke kantin beriringan dengan Leo.

Dihadapan pintu kantin kami berdiri. Aku pun membuka pintu kantin lalu Blackroses melangkah masuk kedalam. Tiba tiba..

BUMM

Bunyi ledakan diatas kami mengejutkan dan turun nya hujan ribut tepung tepat diatas kami berempat yang telah dibasahi tepung itu.

Leo dan murid yang lain terkejut melihat kami diperlakukan sedemikian. Kelihatan Lotto, Diva, Voltenz dan Sinlent mengetawakan kami. Mataku memandang tajam kearah Elly yang siap merakam insiden itu di iphonenya.

"Guys, jom beri diorang pelajaran pasal kacau orang yang salah" arahku dengan tegas kepada Blackroses yang turut dalam kondisi nak meletup.

Aku langsung maju kehadapan Elly lalu menarik rambutnya dan memusingkan badannya mengunci kehadapan dinding. Sekali hentakan kuat kepalanya ke dinding kantin membuat Elly tersungkur ke lantai kesakitan dan dahinya mengalirkan darah.

Clarissa terus menangkap kedua tangan Fiona lalu memusingkan badannya ke belakang hingga terdengar bunyi rekahan patah di kedua lengan Fiona. Fiona pun turut jatuh menyembah bumi disebelah Elly dengan kesakitan kerana kedua tangannya yang hampir atau patah itu.

Arlia menumbuk kuat tepat kearah leher langsung ke terongkok Rica lalu membuat flying kick tepat ke muka Rica dan Rica jatuh ke tempat Elly dan Fiona di lantai kantin. Darah mula mengalir dari kedua dua lubang hidung nya.

Lysa cuba mundur kebelakang cuba menolong kawan kawan yang berada di lantai itu namun pantas Farisha menarik nya lalu mengunci lehernya hingga dia kesusahan bernafas dengan sekali putaran kuat membuat badannya terhempas di hadapan Elly, Fiona dan Rica.

Selesai menumpaskan Sinlent, Blackroses maju menghabiskan Lotto, Volentz dan Diva seperti mana mereka lakukan kepada Sinlent dan akhirnya semua tumpas ditangan Blackroses.

"Aku dah warning jangan cari pasal dengan kitaorang tapi tetap juga korang semua DEGIL!! Ini baru permulaan kalau lepasni ada lagi berani buat Queen beast kitorang wake up. Jangan harap kau boleh bernafas di hadapan aku" Tegas aku memberi amaran kepada mereka 14 orang yang lebam, patah dan berlumuran darah itu.

Mulut pelajar yang melihat insiden itu terbuka luas. Seperti tidak percaya Blackroses dapat menumpaskan Lotto, Diva, Voltenz dan Sinlent walaupun mereka hanya berempat.

Blackroses pun berlalu pergi dari kantin. Leo? tersentak dan terpaku tak dapat menerima kenyataan. Damn, she so fucking powerful.

Kami melangkah kembali ke bilik Blackroses yang hancur musnah itu. Menambahkan tekanan dan dendam aku kepada Sinlent.

Aku pantas membuat panggil kepada pihak berkuasa untuk bersegera membaik kerosakan yang telah dibuat oleh the slut itu.

"Nak lepak mana ni?" soal Clarissa sambil memeluk tubuh.

"Tempat biasalah mana lagi" jawab Farisha. Aku pun mengangguk kepala lalu kami bergerak ke blok F yang berada dihujung bahagian sekolah. Blok yang sunyi kerana tidak digunakan lagi.

Sesampai diatas rooftop aku keluarkan iphone Xs ku lalu membuat panggilan kepada sahabat sahabat yang aku betul betul memerlukan bantuan mereka.

"Hello.."

TBC

The BlackRosesWhere stories live. Discover now