21. Odpływ

5 3 0
                                    

Chłopak ocknął się na kamiennej posadzce.

– Gratulacje! - krzyknął wąż - zdałeś!

– C-co? Przecież spadłem! - odpowiedział zdezorientowany chłopak

– To była próba odwagi, nie dało się przejść przez ten most, został tak specjalnie zaprojektowany.

– To gdzie i jaka jest kolejna próba? - zapytał chłopak wstając z ziemi.

– Już jesteś na miejscu, teraz musisz przejść przez odpływ!

– To brzmi złowieszczo...

– Odpływ to seria ogromnych labiryntów, nazywamy je odpływem bo większość tuneli jest pod wodą - opowiadał dumnie wąż.

– Jak odnajdę wyjście?

– Co? - wąż zapytał zdziwiony.

– Skoro to labirynt to musi mieć wyjście... Chwila czy to nie ma wyjścia?!

– Nie, po prostu musisz przeżyć, sam to wymyśliłem - wąż znowu zaczął się pysznić.

Po czym opuścił chłopaka. Stał w wielkiej sali, przed nim było wejście, jak podejrzewał, do odpływu. Promienie światła padały na kratę, wokół panował mrok. Krata się otworzyła. Chłopak wszedł do odpływu. Gdy doszedł do końca korytarza skręcił w prawo twierdził ,że to będzie najlepszy sposób. Powietrzne było wilgotne, ciężko było złapać wdech, cegła była mokra. Gdy skręcił do kolejnego korytarza poczuł wodę, sięgała mu do kostek. Z jakiejś strony usłyszał dziwne dźwięki. Brnął do przodu, korytarz był już w połowie zalany. Pod nogami poczuł coś innego niż cegłę, to była kolejna krata.  Wyciągnął ją i zanurkował wgłąb. Poczuł ,że porywa go prąd, poziom wody zmalał. Sięgała mu do szyi, mógł zaczerpnąć powietrza. Nagle woda zaczęła spadać sztucznym wodospadem. Dzieciak spadł na kamienną posadzkę, leżał w kałuży. Woda była płytka, a z sufity wlewały jej się całkiem sporo. 

– Jak ogromne jest to pomieszczenie?! - krzyknął.

– Nie duże - odpowiedział wąż. – Poza tym, gratuluje przejścia odpływu!

– I tyle z ogromnych labiryntów?

– Wiesz... to było takie malusieńkie kłamstewko. Tak jak z mostem, potworami. Spójrz nawet ten pokój jest złudzeniem - powiedział wąż po czym rozświetlił magią pokój. Woda wylewała się małymi szczelinami, gdzie pewnie z powrotem wracała do odpływu.

– Czyli to kłamstwo?

–  Tak, ale nagroda jest prawdziwa. Teraz będzie kolejny test - powiedział złowieszczo wąż.

 Teraz będzie kolejny test - powiedział złowieszczo wąż

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Inktober 2018/2019 - Rysunki I HistorieWhere stories live. Discover now