Hanga úgy érezte, ez a sok, mexikói szappanoperába is beillő történéssorozat és kavalkád rá fog menni az egészségére. Lüktetett a feje, egyre erősebb migrén gyötörte.
- Eljössz velem az automatához? – kérdezte Olit, de nem nézett rá.
- Túl sok kávét iszol – felelte a fiú.
- Erre a káoszra már nincs más gyógyszer.
- Ajánlom a xanaxot.
- Jaj, de vicces valaki – jegyezte meg szárazon Hanga.
- Túl sokat akar a szarka, de nem bírja a farka – vágott vissza Oli. Hanga értetlen arccal fordult felé:
- Mi van?
- Minden problémát meg akarsz oldani, aztán csak rosszabb lesz.
- Például?
- Például abból is csak katasztrófa lenne, ha elmondanád Alexának, hogy én – kezdte, egy pillanatra habozott, majd folytatta – hogy én hogy is érzek iránta.
Hanga lehunyta a szemét a válasz előtt, pillanatokig másra sem figyelt, csak a fejében lüktető fájdalomra.
- Én csak jót akartam – mondta végül. – Boldoggá tudnátok tenni egymást.
- Hanga, ez nem így működik.
- Dehogynem!
- Jézusom! – csattant fel Oli. – Hány éves vagy te, tizenkettő?
- Oli, mindkettőtöket nagyon jól ismerem! – szállt vitába Hanga. – Ha valakik egy életre boldogok tudnának lenni, azok ti vagytok. De persze, nyugodtan bújj csak vissza a csigaházba, ahogy eddig mindig tetted!
- Nem tudod, hogy miről beszélsz!
Hanga az égnek emelte a tekintetét:
- Én nem tudom, hogy mit beszélek? A legjobb barátaim vagytok! Csak félsz, Oli – vetette a szemére. – Olyan gyáva vagy, hogy még a lehetőséget sem adod meg magatoknak. Én meg csak gratulálni tudok hozzá!
Oli összeszorította a száját, a szemöldöke ráncba szaladt. Gyűlölt Hangával veszekedni, pláne azért, mert az esetek többségében – de azért nem mindig! – neki van igaza.
- Szerinted én érdekelném Alexát?
Hanga egy pillanatig habozott.
- Elég érdekes ízlése van – mondta. – De csak egy rendes fiút akar, egy nagy szerelmet. Az a szerelem nem Kamarás Leó. Lehetsz akár te is.
Oli újabb egy percig hallgatott, majd amikor szólásra nyitotta a száját, valaki megelőzte.
- Hé, Hanga!
Félix éppcsak fél testtel lógott be az ajtón, a lányért intett. Hanga még egy másodpercre visszafordult Olihoz.
- Bocs, de ezt még folytatjuk – mondta, majd felállt.
Hanga tudta, hogy a most következő szituáció tökéletes képet fog adni a jelenlegi helyzetről, ha Félix továbbra is teszi a szépet, a legjobb barátnője meg az a majom még nem békültek ki, ha most szakít, akkor valamit sürgősen ki kell találni. Már amúgy is lesz miről elbeszélgetnie Lexával ma délután.
- Hé! – köszönt a fiú korábbi gesztusát utánozva. De Félix csak elmosolyodott, a kezébe fogta a lány arcát és egy csókot nyomott az ajkára.
- Mi újság? – kérdezte.
- Minő kreatív társalgásindító téma – jegyezte meg a lány, de hangja támadó és csipkelődő helyett inkább viccesnek és kedvesnek hatott. Sok minden múlik azon milyen hangnemet üt meg az ember.
YOU ARE READING
Instant szerelem
RomanceMi az erősebb: a szerelem vagy a barátság? Meg lehet valaha bocsátani, ha a másik hátsó szándékkal közeledik? Mi van, ha nem azok vagyunk, akiknek mutatjuk magunkat, és pont az ismer ki, akinek a legkevésbé kéne? Alexa és Leó mindig is tetszettek eg...