ADAKAH DIA SUAMIKU ?
BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94REKAAN SEMATA MATA 😉
PART 2
kapanas saya tu gaya aunty saya kalau la saya hormat ko sebap tua dan kaka kepada mama pula tu suda saya tapap ( tampar ) tu muka . Sempat lagi saya scan tu cara2 pemakaian macam apa saja ba trep bujang kopio .
Saya -" aunty fikir saya ni apa !! Mana boleh buat macam tu dan saya pun belum sedia mahu kawin mana2 lelaki . Apa lagi umur saya sekarang baru 17tahun . Ingat ni zaman purba ka !!! "
A alice -" kau ni arhhhh !!
Nanti ko fikir pasal tu perasaan dan umur kau ba . Kau tidak kesian ka nampak mama dan adik ko ni macam apa saja diorang harap ko yang kerja cuma restoran !! Kau tidak paya banyak cakap saya sebagai aunty kau . Kau kana ikut kalau mama kau begini2 memang tiada guna la . Esok saya bawa tu lelaki datang . Jangan turun kerja kalau kau tidak mahu aunty buat hal sini kampung "Terus saya masuk dalam bilik tanpa tengok muka aunty saya . Isyyy ni orang tua arh betul2 la dia lansung tidak faham perasaan orang ouhh . Ingat ni zaman purba dan zaman dulu2 yang di rancang oleh keluarga ka . Odidi .
Malam tu saya lambat tidur sebap banyak benda saya fikir tentang yang aunty saya cakap . Adakah saya terlambat ! Tekan la ba saya bawa si liew kawin sama saya ni .Keesokannya ...
Saya ingat kan aunty saya kasih lupa apa yang dia cakap tapi tekaan saya salah ...awal lagi arhh saya belum mandi dan masih dalam bilik aunty saya sudah datang dan bawa tu orang2 .
Tidak lama dari itu kedengaran ketukan dari luar . Aiyaaa beliau2 bikin sakit hati .
Saya abaikan tapi tidak sampai 20minit kana ketuk lagi . Tapi lagi kuat macam mahu kana tandang saja tu pintu dengan malas saya berdiri buka pintu sana beii tu aunty beliau berdiri dengan muka macam rogon ( hantu ) .
Saya keluar dan tengok2 orang yang ada di sana si mama pula cuma mendiam kan diri dan kasih tunduk saja tu kepala dia .Ama macam saya mahu hantuk saja ba kepala saya sana dinding rumah . Apalag nasip saya ni di kasih jodoh sama orang tua beliau nogi . Senyum2 gete dia sama saya mataii ( mati ) .
Molohing ( orang tua ) betul ba tekan dia la yang mahu di kasih kawin sama saya ni . Saya duduk di sebelah mama saya . Bukan memilih ba tapi aduiii siapa2 di tempat saya pun tidak boleh terima kenyataan last2 laki yang ko idam2 kan selama ni tidak menjadi kenyataan dan yang datang orang tua . Tidak ka mahu mati keadaan tu macam .Saya silik ( jeling ) si mama dia tunduk saja saya tahu dia tidak setujuh tapi dia tidak boleh buat apa2 kalau kaka dia seorang yang gila ni buat keputusan sebap kalau dia buat keputusan dan tidak di terima kama sia2 hidup balik2 kana cakap tidak berpuas hati .
Lama juga la kami duduk saya hanya mampu mendiam kan diri semua yang urus dan bercakap aunty saya saja ..pasal berian dan apa saja semua dia yang atur isy kapanas no saya .
Sakit la hati saya dengan apa berlaku di depan mata saya ni . Terpaksa anguk2 sjaa bila saya di soal kalau saya mahu berkawin dengan beliau berumur 45 tahun ? Mataiii betul .
Kalau bukan mama sama adik dan hutang2 saya tidak terima tapi ni lelaki janji akan lunas kan semua hutang2 kami .1bulan kemudiaan ...
Sejak selama sebulan banyak benda yang berlaku saya tidak kerja sudah si restoran atas permintaaan tu beliau . Dan semua hutang2 kami tempat tu along memang aman la sudah juga hidup kami tapi itu la saya betul2 tidak boleh terima kenyataan ba pasal benda ni begitu cepat ba masa berlalu dan ari ni saya akan berkawin dengan orang tua yang memang seumur dengan bapa saya . Betul2 musibah apa la berlaku sama saya ni sampai di jodoh kan sama orang tua .
YOU ARE READING
ADAKAH DIA SUAMIKU [COMPLETE]
FantasyKehidupan saya bersama mumy saya ketika itu berubah setelah daddy saya meninggal disebapkan kemalangan . Daddy saya meninggal kan kesan kehidupan masa depan kami kerna daddy saya ada meminjam duit di along . Dan kami la menjadi sasaran tempat di tag...