ADAKAH DIA SUAMIKU ?
BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94REKAAN SEMATA MATA 😉
PART 11
LISAH POV .
Saya terkejut bila si rio tarik saya dalam pelukan dia .
Tapi saya rasa nyaman dan terasa sangat di sayangi tapi perasaan saya masa ni saya terlalu takut , saya takut bila2 saja si beliau akan datang cari saya di sini . Tapi saya harap la yang saya boleh percaya kan si rio . Saya sebenarnya dari hari pertama saya jumpa dia perasaan suka dan sayang saya sama dia tiba2 ada dalam diri ni . Jadi saya memaafkan dia saja atas perbuatan dia ! Kalau dia tahu hal sebenar mungkin juga saya tidak di perlakukan seperti ini . Tapi tengok la sekarang .
Dan betul apa kata si rio kana berterus terang , dan saya juga merasa lega bila saya meluah dan mendengar setiap masalah dia dan keluar kan perasaan yang saya simpan2 sebelum ni ..
Terasa bagaiikan di lepas kan dari masalah besar tapi , saya rindu kan keluarga saya !
Bila saya teringat tentang diorang sakit hati dan marah tetap ada tapi perasaan sayang dan rindu melebih segala kemarahan saya sekarang . Saya menangis dalam pelukan si rio .. makin kuat tu tangisan saya . Astagaaa mantang2 la sekarang ni saya tumpang dadah orang . Haha tidak pa anak tiri tidak sangka pula .Rio -" shuttt .. kenapa ni ? Saya mintaa maaf ok , saya tahu saya bodoh sebap tanpa selidik kebenaran sudah saya marah2 dan seksa kau , saya tahu berat bagi kau untuk lupakan seola olah saya ni seperti bapa saya pula . Lagipun saya tidak angap suda bapa saya tu sebagaii bapa saya sejak dari dulu . "
Saya -" bukan itu rio .. saya mahu jumpa mama sama adik saya ! Tapi macam mana perasaan takut sana sini saya belum bersediah untuk berdepan dengan beliau tu .. "
Rio -" buat masa sekarang kita kana buat plan macam mana dulu k . Saya kenal sangat perangaii bapa saya .mungkin juga dia akan sudah tahu yang kau ada di sini .tapi kita kana tahu setiap aktiviti2 dia dan last sekali kita akan libat kan pihak polis ! But sekarang ni kita kana cari mama saya dulu , bila sudah jumpa baru la kita akan fikir macam mana mahu jumpa keluarga kau . Kalau boleh bawa diorang dekat sini sementara bapa saya tidak mengetahuii .. "
Skip
Sejak dari itu banyak plan yang kami buat dan mula mencari kak farina ! Dan saya tidak menyangka si beliau ni orang nya munafik ! Waaa patut la duit sana sini rupanya banyak yang dia lakukan ! Sebagaiii bapa ayam pun dia , waaa2x ... tapi saya juga ingin membalas dendam sama aunty saya tu saya tidak akan berdiam diri saya rasa mama ada sembunyi kan dari saya . Dan sekarang adik pun suda 13tahun pasti dia suda pandai faham keadaan sekarang dan . Saya kana tahu apa sebenarnya berlaku . Tapi masa saya terlalu sibuk tuan rio pula tidak menyuru saya keluar sesuka hati bila dia tiada dengan saya .
Macik -" termenung nampak puan ... hehe "
Saya -" hahaha macik ni adakah puan ..sumbang tahu tuan rio tu dan saya adalah anak beranak , tidak sangka pula yang saya ni adalah mama tiri dia . Hahah lawak kan macik . "
Macik -" tapi saya tahu perasaan kamu lisa , apa lagi perasaan tuan rio , bukan sehari dua hari saya mengenali tuan rio tapi suda berpuluh tahun ! Lagipun lisa dengan bapa rio kan hanya di jodoh kan dan tidak rela , tapi kalau suda tidur bersama dan melakukan seperti suami isteri memang salah la . Kesian kamu berdua .. "
Saya hanya tersenyum mendengar cakap macik salmah , macik salmah memang dapat menghidu tentang saya dan tuan rio sebap tuan rio sejak dia tahu saya lansung tidak menyukaii bapa dia .. mesra dia bukan alang2 , layanan dia ! Tapi pasal sentu saya tidak perna kecuali yang mula2 saya hampir2 menjadi mangsanya .kak farina dekat mana ya..
Saya sibuk kan diri dengan menonton bila tuan rio balik rumah baru pa tidak terasa boring sebap dia akan membawa saya keluar dari rumah dan mengintip setiap pergerakan bapa dia tu .
Setekat ni bukti2 yang kami dapat terlaku sikit untuk bawa dia ke balai ! Tapi sebelum dia di penjara kan atau tertangkap saya sendiri akan membalas dendam menguna kan tangan saya .
Auntt alice , clora dan elly !! Kamu ber empat adalah musuh saya yang sebenar !!! Disebap kan kamu juga la saya menjalani kehidupan seperti orang amah dan banduan ! Dan siapa sangka bila saya melarikan diri dan ada yang sudi menerima saya walaupun itu darah daging si jameson ( suami ) ....Dari luar kendengaran kereta masuk , saya masuk ke dalam stor dan menyembunyikan diri saya ! Takut kalau beliau tu yang datang . Macik salmah pun suda di beritahu tentang hal ni .
Kendegaran pintu utama di ketuk ! Saya rasa ini bukan tuan rio ! Sebap tuan rio senantiasa mambawa pendua kunci ..Bila macik salmah membuka , eya tekaan saya sangat tepat !! Si jameson dan seorang lagi yang saya benci kan selama ni .... clora !!! Dan suprise aunty alice pun ada sekali , apa yang diorang buat dekat sini . . Saya tertanya2 tapi dalam diam saya merasa risau .
Macik -" tuan besar , maafkan saya lambat membuka pintu utama . Tuan rio tidak ada dekat rumah ni dia keluar .. "
Clora -" eee orang tua , kami datang dekat sini ni cuma nak jumpa dengan kau ! Tapi kau kana la bagi kerjasama ! ... "
Saya mengambil telefon saya di poket seluar dan merakam setiap yang diorang cakap dan lakukan ! Saya hanya mengigil kerna takut suda kedapatan ! Diorang betul2 tidak pandai berubah sejak dulu aunty alice pun sama .
Mungkin mama pun diorang buat hal yang sama !Macik -" apa yang puan mahu saya tolong ? "
Beliau -" saya mahu tahu hal tentang anak saya , dan apa yang dia buat dekat rumah ni .. dan satu lagi saya dapat tahu dari orang saya yang bukan kamu berdua saja dalam rumah ni tapi ada orang lain ? Siapa dia . ? "
Macik -" hanya kami berdua dekat sini tuan ! Tiada sudah , dan tuan saya merayu kalau kamu tahu pasal puan farina . Dimana dia ? "
Pak ..pak ...
Clora -" kau diam !! Kau tu cuma pembantu dalam rumah ni ! Dan kau pula tidak perlu la masuk hal kami . Kau apa tahu ! Orang tua kerepot !! "
Terus beberapa orang yang saya nampak menujuh ke tingkat atas , mungkin juga diorang tengah mencari saya sekarang ni .. apa patut saya buat !!
Saya stop kan camera dan sms ruan rio dia kana cepat balik sebelum saya di jumpai oleh orang2 si beliau .📤 saya -" rio tolong saya dan macik ! Kami dalam masalah ? Macik pula di heret keluar masuk dalam kereta bapa rio datang ke sini dengan isteri nya clora .. cepat ! Saya tidak boleh keluar sebap aunty saya ada di sini dan .. "
Belum sempat saya menghabis kan massage saya terus saya send !! ,kedengaran di depan pintu macam membuka tombol pintu !! Mataiiiii .. tolong la saya ...
Beliau -" mari pulang , kita akan awasi lagipun seluruh tempat camera sudah di pasang ! Angkat orang tua ni .. "
Saya menahan mulut saya agar tidak kedengaran suara ! Syukur .. hampir saja saya kedapatan ...saya terduduk dan pegang lutut saya yang tengah bergegar .. lisa ko kana kuat begini ka saya akan membalas dendam dengan musuh2 saya tu ... tidak saya kana kuat !!
Tidak lama dari tu kendegaran ada kereta dari luar ...Rio -" lisah ... ko dimana ?? "
Saya -" rio saya dalam stor tapi tolong alih kan camera yang diorang pasang di bawa meja dan pasu bunga tu .. "
10minit kemudian
Rio -" ok kamu boleh keluar .. "
Saya buka saja tombol pintu dan meluruh ke arah si rio dan memeluk nya , saya menangis sepuas puas hati saya !! Saya tidak manyangka yang perjalanan hidup saya terlalu banyak suprise dan terlalu rumit untuk di percaya . Tuan rio balas pelukan saya sampai la saya tenang dan mencerita kan semua nya dari mula apa yang berlaku . Dan saya menunjuk kan rakaman telefon yang si rio bagi sama saya . .tuan rio agak terkejut dan risau apatah lagi macik salmah dibawa sekali . Apa yang diorang mahu dari macik salmah kenapa dia di bawa ... semoga macik salmah di berikan perlindungan ...
Skip
Saya dan tuan rio ke rumah mama , saya meminta tuan rio membawa saya jumpa dari jarak jauh saja , saya mahu tahu kalau mama sama adik saya dalam keadaan selamat ! Saya tidak tahu diorang aman atau tidak sebap sejak saya melarikan diri pasti si beliau ada datang sini . .
Dari jauh kelihatan adik saya menjemur kain .. mama pula dari tadi tiada keluar . Tekan la mama sakit ... saya mahu turun dan masuk dalam rumah berjumpa dengan diorang , tapi tuan rio membatal kan niat saya bila kami ternampak seseorang yang baru keluar dari dalam dan sempat menampar punggung adik saya ... !!! Kemarahan saya bertambah2 ..sampai keluarga saya sendiri di libat kan ...... !!!
Saya akan balas dendam ! Mama adik tunggu saya arhg ..BERSAMBUNG
YOU ARE READING
ADAKAH DIA SUAMIKU [COMPLETE]
FantasíaKehidupan saya bersama mumy saya ketika itu berubah setelah daddy saya meninggal disebapkan kemalangan . Daddy saya meninggal kan kesan kehidupan masa depan kami kerna daddy saya ada meminjam duit di along . Dan kami la menjadi sasaran tempat di tag...