ADAKAH DIA SUAMIKU ?
BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94REKAAN SEMATA MATA 😉
PART 14 FINAL
Selepas saja saya dengar nama saya di panggil dari belakang ! Eya saya tahu itu si rio , apa lagi ni pedahal dari tadi balik2 fikir mahu kana panggil ..cia cia .. hahaha .. mahu jual mahal ba kunun ...
Tanpa membalas panggilan dia terus kunun saya keluar dari pintu , tolong la katakan sesuatu rio ..
Terasa bahu saya di pegang dari belakang !! Dan reaksi saya tetap sama . Isy mesti la ba mahu jual mahal mana terus ya rio ko suka saya ka .haha jatuh point kopio ,Rio -" jangan tinggal kan saya "
Omo2 .. matai mahu peluk ka nangis ni ! Ok jangan terlalu kasih tengok tu kegembiraan , mana tahu dia sama macam si bantaton tu . Semoga la ko tenang di sana kio bantaton wkwk ..
Saya berpaling menghadap sama si rio , aik tekan nangis ni .
Saya pandang sekilas saja wajah nya dan menunduk kan kepala ..Rio -" sejak dari mula kita berjumpa saya sudah jatuh cinta dengan kau lisah , saya tidak dapat bayang kan bila saya jauh dari kau hidup saya macam mana . . Saya perlukan kau di sisi saya lisah ! Terima la saya menjadi boyfriend kau ! Saya akan tebus segala yang kau rasa sakit bersama bapa saya . Saya akan bukti kan bahawa kau la perempuan yang teristimewa dalam hidup saya . "
Saya di tarik dalam pelukan dia , aman nya ! Jika lelaki ini adalah jodoh saya dan menjadi suami saya , saya ikhlas akan menerima nya ... tapi saya masih sedar ! Walaupun saya tidak perna di sentu oleh bapa dia .tapi sangup ka dia ?
Tangan saya di pegang dan di bawa masuk dalam rumah , kak farinah sama macik salmah memandang kami dengan senyuman ..
Saya membalas senyuman diorang dengan ikhlas walaupun sebenarnya saya rasa jangkal sebap kak farina perna menjadi madu saya . Haha tidak menyangka yang saya sama anak nya macam ni .Rio -" ma saya minta maaf kalau mama tidak bersetujuh tapi saya sayang kan dia sangat2 ma ! Saya tidak kisah kalau masa silam dia bersama mama dan bapa .. "
Saya hanya tunduk mendengar cakap si rio , apa mama dia akan balas ni risau dan malu pun ada , takut kalau tidak di restuii !
Macik -" kenapa berdiri .. duduk la bincang bagus2 .. "
Saya sama rio duduk di hadapan kak farina dan macik salmah , kak farina pegang tangan saya , ya saya tahu dia ikhlas dan jujur sebap dari mula kenal tinggal bersama dia la yang selalu ada di samping saya , merawat saya seperti seorang anak , membela saya .. tapi kalau la dia tidak bersetujuh tentang status kami sebelum ni saya rela menerima semua dengan hati terbuka .
Kak farina -" lisah , kak bukan apa . Tapi ko tu adalah madu saya sebelum ni isteri kepada suami saya . Umm kaka nak tanya sikit sebap selama kita tinggal bersama kak jarang dekat rumah ,
Umm rio kamu boleh masuk ke dalam bilik saya mahu bincang sama si lisah dulu "Macam mahu tidak saja si rio berdiri tapi dia turut kan juga tinggal saya , macik dan kak farinah yang ada di ruangan tamu .. saya masih berdebar menunggu persoalan dan jawapan kak farinah tentang hubungan saya sama si rio . Apapun keputusan nya saya akan terima !
Kak farina -" kak mahu ko jawap jujur , selama kamu bersama dengan bapa si rio suami kita tu . Ada kamu buat perhubungan suami isteri ? Tolong jawap jujur , ini adalah untuk masa hadapan kamu berdua si rio , saya tidak mahu bila kamu berkawin dan ada persilisihan faham di antara kamu dan saling mengungkit , kita tidak tahu masa depan kita macam mana , jangan cepat sangat menilai orang dengan apa gaya nya sekarang ! Walaupun rio itu adalah anak kaka , tapi kadang kala manusia berubah , lisah pun tahu tengok saja la contoh2 yang ada di sekeliling kita sekarang , walaupun !! Tidak penting dengan orang yang tenga bercinta pasti akan datang ada masalah so saya tidak mahu kamu macam tu ... tentang hubungan ko sama dia , kaka akan jawap bila ko jawap pertanyaan saya "
YOU ARE READING
ADAKAH DIA SUAMIKU [COMPLETE]
FantasyKehidupan saya bersama mumy saya ketika itu berubah setelah daddy saya meninggal disebapkan kemalangan . Daddy saya meninggal kan kesan kehidupan masa depan kami kerna daddy saya ada meminjam duit di along . Dan kami la menjadi sasaran tempat di tag...