ADAKAH DIA SUAMIKU ?
BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94REKAAN SEMATA MATA 😉
PART 5
punya la saya terkejut bila isteri kedua si beliau yang keluar dari tu tandas ! Si clora !! Dan seorang lelaki yang sibuk2 mengasi kemas tu pakaian dia yang tidak stabil ! Saya pula yang begegar tengok keadaan orang macam tu dan pura2 tidak ambil peduli . Saya tidak jadi mandi di kamar luar sebap aduii sekali sana sini melekat tu hahaha . Geli saya so saya mandi di dapur saja la .
Siap saja mandi terus saya berkunci di dalam bilik , saya guna baju dan masa untuk tidur sebap terasa penat sangat badan saya masa ni betul2 sengsara bayangkan saja la dari pagi buat kerja pusing sana sini .
Tidak lama dari tu mata terasa pedih mahu tertutup , dan baru kunun mahu mimpi putera datang kecoh sudah di luar saya dengar , dan saya tertanya2 kenapa nama saya di sebut2 terus tidak jadi ba tidur apa lagi pintu bilik saya pun di ketuk kuat2 .Tok .. tok .. tok ..
Beliau -" Oiii perempuan !! Kau jangan kasih main2 saya arhhg . Keluar kau dari bilik sekarang kalau tidak hancur ni pintu .kau ni tidak layak di pangil bini menyesal saya kawin perempuan macam kau "
Dengan malas saya berdiri buka pintu , apa lagi masalah saya sekarang ni tekan la saya mahu layan diorang sampai pagi pula ! Fikir2 la ba juga perasaan orang . Saya pun mahu rehat saya ni bukan nya robot mahu gerak sana sini .
Bila terbuka saja tu pintu saya terkejut dengan tindakan si beliau yang tiba2 tarik rambut saya bawa keluar dari tu bilik . Bukan itu saja mala pipi saya kiri kanan di tampar , berdesing ba telinga saya terima tamparan dasyat dari si beliau . Saya macam gila suda kana tarik sana sini
..Beliau -" kau arhhh betul2 perempuan sial ! Memalukan saya ! Bila saya mahu sentu kau tidak mahu bagi pula tapi senang2 kau berkangkang depan sama orang ! Laki sendiri kau tidak mahu bagi .. apa kau buat di kamar mandi tadii arhhh . Sial punya bini ! "
Pak .. pak ..
Saya hanya menangis di depan semua orang bila saya di tampar untuk kedua kali , orang pun berbisik2 suda , apa lah yag diorang tenga cakap pasal saya ni mungkin saya la bini yang tidak tahu di untung dan bersyukur kali . Si beliau tidak berhenti setekat tampar saya mala makin agresif sampai tali pingang seluar dia buka dan rembat saya guna tu tali pingang .. badan saya di pukul di tendang dan di tampar . Saya menangis memohon agar si beliau stop pukul saya , saya betul2 tidak berdaya sudah ..tapi rayuan dan tangisan aaya lansung tidak di dengar mala makin bertamba ! Seluruh badan saya terasa sakit tapi lagi menyakit kan hati saya sekarang ni . Saya di perbuat seperti binatang yang lansung tidak di beri kesempatan untuk membela diri , orang pula hanya menengok dan banyak cakap suruh berhenti seorang pun tiada berani melarang si beliau dari terus2 memukul saya .
Saya -" tolong saya , saya tidak ada buat apa2 yang ko cakap sama saya . Tolong la uncle badan saya sakit .. "
Si beliau suda stop memukul saya giliran si clora pula dekat sama saya dan tampar kedua pipi saya .macam terasa saya makan makanan yang terlalu banyak sampai pipi saya jadi kembung . Semasa si clora tampar saya terasa panas2 keluar dari bibir saya dan hidung , saya di heret macam binatang yang mahu di sembelih .. saya hanya ikut saja rentak diorang apa la kalau badan saya saja mahu melawan diorang berdua . Kurus saya pun bukan alang2 kana tiap angin pun boleh terbang . Hahah
Clora -" apa kau buat di kamar mandi arhhh ? Patut la kana cari2 tiada di dapur rupa nya buat maksiat !! Kau ingat ko buat macam tu saya tidak tahu ka ? Arhhh "
Saya tengok si beliau turun naik nafas dia menahan marah dengar si clora cakap macam tu . Saya tidak bersalah !
Si beliau dekat dengan saya balik dan dia tumbuk kepala saya , ok terasa betul saya bodoh ni kali kenapa la saya tidak melarikan dri saya tahu bila saya ikut ni beliau hidup saya akan sengsara . Dalam diam saya nekad membalas dendam termasuk aunty alice ! Darah sana sini sudah di badan saya terasa sakit saya pendam saja .sebap tidak boleh buat apa2 sama yang saya minta tolong semua orang tidak percaya kan saya . Dan sampai la ada beberapa orang tahan si beliau termasuk ketua kampung . Dan paling mengejut kan .waaa tiap ari saya ada suprise dari ni keluarga jahanam ouhh .. JAREMY !! apa yang dia buat dekat sini ? Apa kaitan dia dengan keluarga si beliau . Adakah dia pun terlibat muslihat2 keluarga ni . Tapi kenapa dia di sebelah si elly ( anak si clora ) tekan la dia tunang elly pula . Mustahil !K. Kampung -" kamu gila suda ka ni buat orang macam tu walaupun itu isteri dan ada kaitan sama kamu ! Walau macam mana pun dia bersalah ada ka patut buat dia macam tu ! Bagus kamu bincang bagus2 kamu mahu kana tangkap ka ? Kalau betul dia ada buat salah dan terasa kanu tidak berpuas hati ..makamah dan ketua kampung kan ada ?? "
Saya -" uncle ... saya tidak bersalah dan tidak mungkin saya buat perkara terkutuk tu dalam rumah sendiri . Saya di fitnah ! Saya tidak melakukan sebarang kesalahan uncle tolong saya . Saya masih waras yang saya ni isteri orang ..walaupun .. "
Saya tidak terus kan kata2 saya hanya duduk dan menangis , betul2 saya tiada hak ba mahu bercakap ? Siapa ba mahu percaya sama saya ? Lansung tiada yang percaya kan saya macam mana saya mahu membela .
Madu saya pertama dekat dengan saya dan tengok si beliau .Kak Farina -" kamu ni tidak boleh ka kalau tidak guna kekerasan ! Apa saja masalah ni budak or bukan masalah dia pun .. kamu ambil kesempatan kasih sakit dia . Kamu mahu ni budak mati dan kamu masuk penjara ! "
Selesaii saja kak farina bercakap terus si beliau keluar si clora pula dari tadi menghilang ! Kenapa dia fitnah saya kan bagus kalau dia pujuk suami dia tu agar saya di ceraii kan , aman juga ba diorang saya pun tidak teringin ada suami seorang yang dayus ! Saya tertanya tanya bertahan betul isteri2 dia ni sama si beliau ? Mungkin di sebap kan harta . Eya betul juga sebap selama tinggal diorang di dalam rumah ni si beliau bukan nya ada masa dengan isteri2 di rumah .
Beberapa orang tolong angkat saya masuk di bilik kak farina , kak farina la yang menjaga makan dan minum saya masa saya terlantar sakit dan tidak dapat mengerak kan semua badan2 saya gara2 membengkak .
Saya pula mula suda mendiam kan diri dari sejak berlaku pasal si beliau memukul saya tanpa kesian , saya malu bila tahu nama saya ada di mana2 mungkin mama sama adik saya mendengar nama saya di burukkan .
Dan saya masih terfikir apa yang sedang berlaku ! Kenapa si jaremy dengan elly bertunang ? Diorang bercinta ka ? Cinta saya hanya bertepuk sebelah tangan . Saya angap si jaremy adalah kekasih saya dalam diam .tapi ko ni lisa kana sedar kau tu suda ada laki siapa yang mahu sama kau kan .. umm .Sudah seminggu berlalu baru la saya dapat bergerak kan badan2 saya dan boleh berdiri sendiri ke kamar mandi dan ke tandas . Kak farina pun mula sudah bekerja macam biasa dan selalu balik melawat atau menghantar saya makanan .harap orang dalam rumah sorry to say kalau kana bagi makanan ...
Kadang kak farina sedia kan bubur untuk saya sebelum pergi ke kerja .Kak farina -" kamu ok ba kan kalau seorang2 di rumah , semua orang sudah kerja diorang elly tidak tahu dekat mana . So ada bubur saya masuk di dapur nanti ko makan "
Saya cuma mengangukkan kepala , beberapa jam saya rasa sunyi sangat dan perut pun terasa lapar sudah . Saya berdiri perlahan2 ke dapur ..
Dari jauh kendengaran ada kereta tenga masuk di perkarangan rumah , saya sempat tengok rupanya si elly dan ada seorang lelaki yang saya tidak kenal . Tekan boyfriend dia ? Si jaremy ? Keluarga ni kan betul2 bermisteri ouhhh banyak saja suprise yang saya terima . Cepat2 saya bawa mangkuk yang ada bubur masuk ke dalam bilik , mendiam kan diri dan berkunci . Bising2 suda di luar dan duduk di ruang tamu , apa lagi bilik saya berdepan dengan ruang tamu so apa yang diorang cerita kan dan gerak geri diorang saya boleh tahu .
Tidak lama dari diorang bercerita lama juga sunyi tekan diorang sudah balik . Tapi bila saja saya mahu buka pintu kendengaran pelik di luar . Apa lagi tengah ber asmarah di hari yang panas .
Ikut perangaii si beliau laitu .. isy bantaton kesian tunang dia . Anak sama mama sama saja tabiat !BALAI RAYA / MAKAMAH KAMPUNG
Seminggu berlalu di mana si clora sama si beliau membuat laporan pasal kes hari tu , dan aaya di fitnah juga sering kali keluar berjumpa lelaki tidak kira tu lelaki bujang atau pun sudah berkawin ! Bodoh betul fitnah diorang ni . Pedahal si clora yang buat semua tu orang baik memang selalu kalah ba kan ..kenapa orang jahat selalu menang ?? Apa yang diorang mahu sebenarnya . Saya bukan kaya macam si beliau saya tiada harta tanah mahu pun duit banyak ! Dan paling menyedihkan mama sama adik saya ada masa tu tapi lansung muka saya tidak di tengok apatah lagi tegur saya walaupun saya happy diorang datang . Saya tahu ada benda yang diorang sorok kan ..adik saya masa ni suda besar untuk budak tahun 6 . Saya kana jumpa dia tapi mama macam mengelak pula .
Selesaii perbicaraan saya di kana kan denda seekor kerbau dan duit , tapi si beliau cakap tidak paya la kalau duit . So saya lega sikit tapi kerbau ?? Dimana saya mahu dapat duit pun sama sekali tiada . Apa yang saya patut buat minta pertolongan dengan siapa ? Mama ? Sedang kan muka saya tidak di tengok apa lagi di tolong . Dan tempoh hanya sebulan . Saya mahu bekerja tapi tidak di benar kan keluar saya pelik ba dengan diorang ni darimana juga saya dapat duit untuk beli tu kerbau kalau tidak bekerja . .
Apalah nasip saya lepas ni .BERSAMBUNG
YOU ARE READING
ADAKAH DIA SUAMIKU [COMPLETE]
FantasyKehidupan saya bersama mumy saya ketika itu berubah setelah daddy saya meninggal disebapkan kemalangan . Daddy saya meninggal kan kesan kehidupan masa depan kami kerna daddy saya ada meminjam duit di along . Dan kami la menjadi sasaran tempat di tag...