ADAKAH DIA SUAMIKU ?
BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94REKAAN SEMATA MATA 😉
PART 9
LISAH POV ..
bila saya di soal macam tu jantung saya macam berhenti berdegup , apa yang saya mahu jawap tapi apa maksud dia sebenarnya tadi tu .. seseorang hantar saya dekat sini . Tekan saya bagitahu status saya , tapi lisa akan datang pun semua orang akan tahu kalau kau tu sudah berkawin ! Tapi saya risau kan lelaki ni buang saya balik . Saya kana pujuk dan berterus terang !
Belum sempat saya memberi jawapan terasa hembusan nafas tu kusaii dekat pipi dan telingah saya .. omg !! Kapataii kopio jangan saja saya tergoda sama ni orang ! Saya ingat cerita macik tadi petang .Flash back
Macik -" macik sudah bertahun2 tinggal dengan anak ni lisah itu pun atas permintaan mama dia , dulu 5bulan yang lalu mama dia selalu datang sini tapi sejak dari tu dia lansung tidak ada datang , tuan rio sudah call dan mencari tapi belum di ketahuii ! Lagi la tuan rio bertamba benci dengan bapa dia yang baru2 berkawin setahun yang lalu . .
Saya sebenarnya kesian kan tuan rio , walaupun gaya dia agak sosial ganti2 perempuan ke club tapi dia seorang yang penyayang ! Tuan rio sebenarnya kesunyian sejak ex girlfriend dia meninggal di sebap kan kemalangan dia terus berubah menjadi orang yang pemarah ! Mendiam kan diri ! Tidak banyak bercakap !
Tapi bila saya nampak tuan rio layan lisa kan , saya rasa dia ada perasaan saya lisa .. "End flash back
Saya teringat cerita macik tadii , so dia pun tiada tempat meluah apa kata saya bawa dia masing2 meluah ..
Tapi ciuman dia makin melarat ke leher saya . Ohh jangan dulu rio ko kana kenal aaya dengan bagus dulu saya belum mahu di sentu mana2 lelaki yang betul2 boleh bukan kan hati saya sekarang ni . Saya menolak kepalq tuan rio agar tidak menerus kan niat dia tu . Saya takut sebenarnya ! Saya masih sah isteri si beliau tu ! Memang salah ..Saya -" maafkan saya tuan ! Saya sudah berkawin ! "
Tuan rio terus duduk di katil dan tengok muka saya tanpa berkelip ! Omg mati laini kalau dia kasih mati saya di sini ! ,
Dia perhati saya dari bawa sampai ke atas tambah la gegeran ketakutan saya sama ni orang ! Salah ka saya berterus terang !Rio -" wowwww rupanya sudah berkawin !! Kenapa ? Kau tidak rela di sentu melaian kan suami kau .. kalau saya mahu sentu kau juga ! Suami kau datang ka selamat kan kau nanti ? "
Saya --" saya tidak ok sama suami ! Tolong la berikan saya ruang untuk menjelas kan segala gala nya ! Saya tahu saya salah sebap susakan tuan dalam hal ni .saya perlu orang faham keadaan saya sekarang , saya takut orang2 suami saya akan datang cari dan bunuh saya ! "
Si rio pula asyik mendengar dan melirik ke bahagian susu saya , astagaaa ni orang arhgh ! Sempat lagi ba .. orang ketakutan sudah mahu cerita kan apa2 sama orang walaupun macik mendesak tanya tentang saya , tapi saya rahsiakan !
Saya -" saya cuma terkilan dengan keluarga suami saya yang tidak perna serik memukul dan menghina saya , sampai keluarga sendiri menghina dan membuang aaya seperti orang yang tiada perasaan .. kau boleh tolong saya ! Saya perlukan pekerjaan dan kumpul duit untuk membalas dendam ! Tujuan saya lari malam tu lari dari suami dan madu saya . Saya benci kan diorang ! Tolong la saya .. "
Lelaki tadi terus keluar dari bilik , kenapa dia tidak sudi kan menolong aaya sekarang ni .. apa patut saya buat ! Tekan saya akan melarikan diri untuk mencari pekerjaan lagi , saya menangis sendirian dalam bilik ,
YOU ARE READING
ADAKAH DIA SUAMIKU [COMPLETE]
FantasíaKehidupan saya bersama mumy saya ketika itu berubah setelah daddy saya meninggal disebapkan kemalangan . Daddy saya meninggal kan kesan kehidupan masa depan kami kerna daddy saya ada meminjam duit di along . Dan kami la menjadi sasaran tempat di tag...