ADAKAH DIA SUAMIKU ?
BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94REKAAN SEMATA MATA 😉
PART 10
STEFANO RIO POV ...Macik -" kamu gila ka rio !!! Apa salah perempuan ni sampai kau mahu bunuh dia ? Arhhh .. kau mahu di tangkap polis dan di penjarakan gara2 mencedera kan anak orang ! Sedar la .. kamu tu suda kenapa ... ? ..."
Saya terdengar suara macik salmah , saya melihat wajah dan badan si lisah sudah berlumpuran darah dan lansung tidak bergerak !! Kenapa tekan la sudah mati !
Saya mendekati nya dan mengoyang kan badan nya agar dia sedar mala dia terjatu di paha saya !!
Ego saya terlalu tinggi dan sama sekali tidak merasa kesian pun , saya heret dia keluar dari bilik saya dan bawa di ke ruang tamu ! Macik pula yang merawat dan menjaga dia sampai sedar ! Apa suda jadi dengan saya ni ..Saya terdengar macik salmah menangis dari arah bilik nya ! Isy saya benci dengar perempuan nangis ? Kenapa lagi ni ... saya masuk ke dalam bilik saya dan menhempas pintu bilik ! Saya sudah tidak senang duduk sebap terlalu terperanjat tentang hal ni ! Apa patut saya buat kenapa la di masa saya ingin mahu bersama dan menerima dia ada saja halangan !
Saya paksa mata saya untuk tidur , tapi lansung tiada adakah perempuan ni betul2 spy bapa saya tapi saya teringat pasal yang dia bagitahu dia mahu membalas dendam dengan suami nya dan seluruh keluarga suami nya ? Maksud nya dia ingin membalas dendam dengan bapa saya ? Kenapa bapa saya menjadi teruk ! Sejak mama dia perlakukan macam binatang dan angap mama tiada perasaan akhir nya dia berkawin lagi dan buat semua perempuan macam tu ! Saya tidak mahu jadi seperti bapa seorang yang dayus !! Saya tidak mahu ikut jejak bapa saya yang saya benci ...
Akhir nya saya tertidur walaupun tangisan senantiasa kedengaran di ruangan bilik saya sekarang ni , mungkin juga saya trauma ! Tapi sejak bila saya menjadi seorang yang dayus ni .. odoiii
LISAH POV .
Saya ingin membuka kedua mata saya tapi terasa sakit untuk membuka nya , badan dan kepala terasa sakit yang amat sangat ! Saya menangis , mungkin ini la takdir kehidupan yang di berikan kepada saya untuk terus kan perjalanan ini seorang2 tanpa orang yang di sekeliling yang tidak perna menyayangi saya ! Kenapa tuan rio berubah seperti serigala saya masih terkejut apa sebenarnya yang terjadi ! Dalam situasi sekarang yang terkejut adalah aaya sebap saya tidak menyangka yang suami saya tu adalah bapa tuan rio ! Jadi kak farina adalah mama tuan rio , SAYA ?? mama tiri tuan rio ! Dugaan apa yang saya perlu jalani lagi saya betul2 tidak sangup untuk terus2 menjalani kehidupan seperti ini yang lansung tiada hala tuju ..
Macik salmah tersenyum melihat saya yang tengah berusaha membuka mata dan melihat ruangan , saya masih trauma dan takut tinggal di rumah ni .
Saya -" macik ! Tolong saya , badan saya semua nya sakit tolong saya macik saya mahu keluar dari tempat ni .mungkin ini la takdir yang saya kana terima . Tolong la macik kepada siapa lagi saya meminta pertolongan selaian dari macik . "
Macik -" tapi lisah , saya risau kan tuan rio mencari dan memerahi saya ! Tuan rio tidak benarkan lisah keluar dari tempat ni ! Kalau lisah tidak mahu di apa2 kan tolong la .. jangan keluar dari rumah ni "
Saya -" tapi macik saya tidak sangup lagi untuk berdepan semua ni .apa salah saya sebenar nya dan saya mahu keluar dari tempat ni di sebap kan , maafkan saya macik "
Macik -" cerita kan sama macik lisah , jangan pendam seorang2 .. saya tahu lisah banyak masalah dan ingin berkongsi , macik akan tolong walaupun bukan duit tapi saya akan tolong doa kan agar lisah keluar dari perjalanan seperti ini lagi "
YOU ARE READING
ADAKAH DIA SUAMIKU [COMPLETE]
FantasyKehidupan saya bersama mumy saya ketika itu berubah setelah daddy saya meninggal disebapkan kemalangan . Daddy saya meninggal kan kesan kehidupan masa depan kami kerna daddy saya ada meminjam duit di along . Dan kami la menjadi sasaran tempat di tag...