PART 6

366 27 3
                                    

ADAKAH DIA SUAMIKU ?

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94

REKAAN SEMATA MATA 😉

PART 6

    
Satu minggu kemudian ..

Sejak dari kes di balai raya dan kes pasal kunun2 nya saya yang keluar jumpa lelaki2 di kampung laki saya tu kunun nya .. akhir nya keluarga sendiri tidak menggangap saya sebagaii keluarga diorang , beberapa kali saya pulang ke rumah mama tapi apa yang saya dapat saya di halau dan di hina ? Teruk sangat ka diri ini sampai keluarga sendiri tidak memaafkan saya walaupun sekarang ni semua orang persalahkan saya . .
Saya teringat kak farina sejak saya sakit hari tu last saya jumpa dia . Dimana kak farina ?  Masa perbicaraan di balai raya pun dia tiada . Kalau dia jalan or pergi mana saja mesti dia akam bagitahu di mana .tapi tiada pula . .
Terus kan pasal mama saya . Selama seminggu tu juga la saya ulang alik ke rumah mama saya minta pendapat . Dan last aaya memijak di rumah kami tu selepas mama cakap yang saya ni bukan anak nya sudah .


Mama -" kau minta simpati sama laki kau tu , gara2 kau juga hidup saya sama si liza jadi miskin dan pengimis itu semua di sebap kan kau . .anak yang tidak sedar diri . Mulai saat ini kau bukan siapa2 dalam hidup saya kau bukan anak saya . Sebap anak saya cuma satu si liza . Jangan datang sini lagi . "


Betul ka mama buang saya ? .ada lagi me keluarga yang sangup buang anak diorang gara2 fitnah .. kenapa saya tidaj di bagi kesempatan untuk perbetulkan keadaan .tapi siapa yang mahu tolong saya . Macam biasa bila saja saya keluar dari rumah dan balik tempat si beliau , tali pingang , menampar dan pemukul yang saya dapat dari suami saya tu .


Apalah nasip hidup saya , dirumah suami bagaiikan neraka ! Diseksa , dipukul , dihina dan melakukan setiap pekerjaan dalam rumah . . Walaupun umur saya sudah meningkat 20tahun tapi tenaga saya pun cepat penat . Apa tidak penat sejak dari kes tu saya selalu di dera badan saya memang macam bukan badan suda macam gorila ka apa .sebap bekas sana sini pukulan dari keluarga si beliau ni . Dendam saya terlalu tinggi keluarga si beliau ni benci melihat diorang dalam rumah ..
Saya berehat sebentar sebelum mandi dari pagi buat kerja badan terasa tidak selesa apa lagi dari luka2 pukulan si beliau sebelum ni sakit sangat terkana peluh . Tapi saya gagah kan diri untuk siap kan semua kerja sebelum diorang semua balik dari kerja memang saya di pukul kalau ada secebis kotoran pun dalam rumah apatah lagi dalam dapur ..memang kana scan habis2 . Biasa la walaupun amah tidak bergaji kana buat bagus2 kalau tidak mahu dapat gaji menyakitkan .


Dari jauh lagi saya sudah nampak si clora sama anak dia si elly keluar dari kereta mungkin baru pulang dari kerja , senyum2 anak beranak ni adalah yang diorang happy kalau macam tu . Saya berdiri mahu masuk di bilik saya tapi belum sempat nama saya sudah di panggil oleh si clora   .


Clora -" kau pergi mana tu arhh . Saya ada mahu bincang sama kau ni ..keluar dulu . "

Saya -" kenapa tu ? "

Saya baru mahu duduk di depan diorang , tiba2 si elly bersuara .

Elly -" eee macik uhuhu .. sebelum kau duduk syok2 bagus kau tolong dulu saya buat air , saya kapanasan sangat bila balik di rumah ni tahu . "

Saya berdiri balik walaupun tidak berpuas hati kana suru2 astgaaa minuman saja pun betul2 la diorang angku ni tahu . Kapanas juga la tapi bila saya fikir balik kalau diorang keroyok saya d sini ni memang saya mampus kali .so saya berdiri saja la pergi ambil minuman ni dua orang puteri .
Saya buka peti ais ambil jus oren saja dan tamba ais ..nanti komplen lagi kalau tidak sejuk . Lepas tu saya ke ruang tamu , bagi diorang minuman ...
Baru la saya duduk depan diorang ni apa lagi rancangan diorang ni kali .ada2 saja anak beranak ni tahu .

ADAKAH DIA SUAMIKU [COMPLETE]Where stories live. Discover now