ADAKAH DIA SUAMIKU ?
BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94REKAAN SEMATA MATA 😉
PART 12
STEFFANO RIO POV .
Saya terkejut bukan kepalang bila nampak bapa saya keluar dari rumah si lisah dan sempat menampar punggung adik si lisah , what !! Tekan la keluarga si lisah ada muslihat dan bekerjasama dengan bapa saya ni ! Ini tidak boleh jadi kami kana fikir plan apa yang seterus nya ,
Selepas saja kami pulang dari mengintip rumah mama si lisah , si lisah banyak mendiam kan diri ! Tidak mahu bercakap tapi dari muka saya tahu dia marah , kami kana bekerjasama tapi saya mesti jumpa mama saya dulu dia la yang akan sumbat kan bapa saya dalam penjara .
Saya -" lisa , kita cuba cari jejak mama saya dan lapor kan beberapa polis yang saya kenali sampai bapa saya di tangkap mama saya boleh jadi saksi ."
Lisah -" Tidak !!! Bila mama kamu suda di jumpa biar saya yang selesai kan dendam saya dengan si beliau tu ! Saya tidak mahu kamu lapor ke balai dulu . . Saya mahu buat cara saya sendiri untuk balas dendam sama dia . "
Walaupun saya agak terkejut yang si lisah ingin mahu guna cara nya membalas dendam tapi saya eya kan juga saya ikut rentak dia ..
Skip
Sejak macik salmah di bawa oleh bapa saya , saya sudah mula mengambil beberapa security di dalam rumah dan kawasan rumah ,
Si lisah pula bukan macam sebelum ni kebencian dia sama keluarga bapa saya tu terlalu tinggi ! Dan saya tertanya2 apa sebenarnya yang dia mahu balas dendam , pada masa yang sama saya risau kan dia yang dia akan di apa2 kan bila bertindak sendiri . .Kadang makan pun dia tidak ingat ! Mudah macam ni pun sudah ada cabaran kesian ko lisah ! Kita akan sama2 dan saya akan tolong ko samapi akhir dan semua nya akan tamat ! Saya akan melamar ko saya tidak kisah la ko tu mama tiri saya or sudah di sentuh oleh bapa saya ! Tapi sebelum saya mahu berasah bahagian dengan ko saya pun sendiri ingin menyelesai kan hal ni secepat yang mungkin .
Skip
Telefon saya berbunyi menandakan bahawa ada yang call masuk . . Orang saya ..
Saya mengangkat nya cepat2 manatahu adalah berita yang gembira ..📞 Saya -" Ya samsul apa tu ada kamu dapat apa2 di mana keberadaan mama saya dan macik salmah ?"
📞 Samsul -" Ya tuan kami sudah dapat jejak lokasi diorang di mana .. tuan mahu kami bertindak sendiri ka atau tuan mahu datang . "
📞 Saya -" jangan dulu , hantar location bagi sama saya dan saya akan ke sana secepat mungkin , telefon beberapa rakan yang lain akan menyusul di sana ! "
📞 Samsul -" Ok tuan "
Saya mematikan pangilan telefon dan terus menelefon ke rumah .. saya kana bagitahu lisah !
Tut .. tut... tu ..
Kemana pula dia ni ? Tekan dia keluar rumah pula .. mustahil dia tidak bagitahu apa2 .
Tapi sebenarnya saya tidak senang sudah apa2 berlaku dengan dia . Tanpa membuang masa , saya terus beredar dari pejabat dan call beberapa kawan termasuk kawan saya si carl , tapi lansung tiada balasan .. aik kemana semua orang !
Saya cek sms dari samsul location yang di berikan .. kenapa saya sangat mengenali tempat ni ? Ini kan kampung macik salmah !!!Saya memecut kereta balik ke banglo !! Eya ada yang tidak kena kawasan rumah dan orang yang berlimpangan di tembak ! Ouhh tidak lisah saya harap la ko dalam keadaan sihat . Orang tua ni arhhh !!!
Saya sangup membayar berjumla bilion2 untuk orang yang saya upa ..
YOU ARE READING
ADAKAH DIA SUAMIKU [COMPLETE]
FantasyKehidupan saya bersama mumy saya ketika itu berubah setelah daddy saya meninggal disebapkan kemalangan . Daddy saya meninggal kan kesan kehidupan masa depan kami kerna daddy saya ada meminjam duit di along . Dan kami la menjadi sasaran tempat di tag...