ADAKAH DIA SUAMIKU ?
BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94Rekaan semata mata 😉
PART 4
Punya la saya terkejut tengok tindakan tu beliau tiba2 mahu tampar saya . Tidak cukup saya ti tampar oleh si beliau saya kana marah lagi sama mama saya . Saya yang tidak tahu apa2 hanya tunduk saja tengok lantaii . Air mata pun tinggal mahu gugur lagi .
Mama -" anak yang hanya pandai memalukan saya !! Kau sedar ka lisa ! Kau tu bukan nya sumandak lagi mahu jalan suka hati dan berfoya2 sama lelaki lain sedang kan suami di rumah tunggu kepulangan kau ! Begini ka nanti tabiat kau bila sudah berkawin "
Saya -" ma , apa juga ni perempuan cakap sampai saya tidak di bagi peluang untuk jelas kan apa yang sebenarnya berlaku , mama sendiri tahu ba saya sama si jaremy tiada apa2 .. kenapa mama ni tiba2 marah saya pula mesti ni perempuan cakap saya menyundal di luar sana kan .. bodoh "
Saya mahu dekat suda sama tu perempuan anak si beliau a.k.a suami saya , mahu bagi pengajaran tamparan kunun tapi saya terstack dengar mama saya bercakap dengan kuat sekali dan menghempas tu pintu bilik diorang , terkejut saya dengan tindakan si mama yang tidak saya sangka2 .
Mama -" sekarang kau masuk di dalam bilik kemas pakaian2 kau semua , dan ikut laki kau balik di rumah nya . Lagipun bagus kalau kau di sana ada suami kau jaga . Kalau sini ni saya pun tidak mampu sudah jaga kamu dua adik beradik apa lagi sekarang saya sakit2 "
Macam saya mahu pengsan saja dengar mama cakap macam tu kenapa si mama ni sebenarnya macam kana penyakit sindrom tiba2 mahu berubah ! Tanpa asal usul periksa siapa salah dan mama tahu sendiri yang si beliau ni saya tidak suka sebap aunty alice yang paksa dan rancang semua ni .saya kan cuma mangsa keadaan ! . Apakah salah saya sekarang ni atau diorang segaja putar belit kan cerita sampai mama percaya dan bawa saya kerumah ni lelaki . Sial no kopio ! Dengan berat hati dan kaki saya perlahan2 masuk ke bilik saya dan sedia kan beberapa helai baju dan seluar saja . Sampai la saya keluar bilik tapi si mama belum lagi keluar2 dari bilik tengok saya mahu jalan .marah betul ka si mama saya saya .. siou ma kalau ini la buat mama happy saya akan cuba menjadi isteri yang baik dari pilihan kamu sendiri . ..
Skip
Bermula la kehidupan saya bersama ketiga2 madu saya dan anak2 diorang yang lebih tua dari saya . . Kusangkakan panas berpanjangan rupa nya gerimis mengundang .. begitu kaitu antam saja ba .. hahah .
Dan sejak dari itu juga si beliau ambil semua apa yang saya ada termasuk telefon dan dompet yang ada ic di dalam nya . Apa ka maksud dia buat macam tu seolah2 saya ni adalah tahanan diorang dalam rumah , kalau orang lain tidak pa ni suami saya sendiri ! .
Di dalam rumah memang agak besar la maklum la kaya ba si beliau ni tapi gaya dia tidak kaya la .. biadap ! Tidak ngam dengan gaya dia ingat kan bagus dan saya kunun bertekad mahu terima dia dengan ikhlas demi mama saya dan adik saya tapi memandang kan gaya si beliau macam tu saya sama sekali tidak mahu menerima dia dengan ikhlas . Hari pertama suda di tampar . Apa lagi kalau sudah seminggu .
Kami 4 isteri si beliau masing2 ada bilik sendiri , ketiga2 diorang ni masing2 ada gaya memang segan habis habisan bila tinggal sama orang lain dalam rumah , syukur la madu saya pertama iaitu kak farinah yang selalu membela saya , ajar saya tentang silok belok rumah dan pekerjaan dalam dapur , isteri pertama cuma ada satu anak tapi selama saya dengan diorang masih belum perna jumpa , yang saya dengar dia di halau oleh bapa dia tu .. kemudian isteri kedua si Elena , bagus juga dan selalu keluar malam macam bekerja macam tidak juga masing2 gaya betul diorang ni . Dan last sekali madu yang saya tidak berngam mama perempuan yang tampar saya beberapa minggu yang lalu si clora ! Anak dia ni ada 6orang semua perempuan dan semua ikut gaya dia yang trep sangat . Tapi saya malas ambil peduli kisah diorang .
YOU ARE READING
ADAKAH DIA SUAMIKU [COMPLETE]
FantasyKehidupan saya bersama mumy saya ketika itu berubah setelah daddy saya meninggal disebapkan kemalangan . Daddy saya meninggal kan kesan kehidupan masa depan kami kerna daddy saya ada meminjam duit di along . Dan kami la menjadi sasaran tempat di tag...