______________
___________________-
________________________
XAsyikinAyamSedap
Una,kami dah mulakan misi kami
Una meletakkan handphonennya di bawah.Dia melihat ke arah siling dan kemudian....
Husna memejamkan matanya untuk tidur kerana dia sudah penat menjaga Mira.Sedang leka dia tidur,tiba-tiba sahaja ada benda yang terpapar di dalam kepalanya.
Wajah Mira yang suci terpapar di mindanya.Dia teringat akan perbualan antara dia dengan Mira ketika kali pertama mereka berjumpa.
'Una,Ni rahsia tau,'
'Apa dia miii,'
'Aku ada abang,'
'Abang?,'
'Haah Abang...Tapi....Aku tak tau lah dia hidup ke tak....'
Kemudian,wajah Mira semakin menghilang dan kemudian sebuah bilik yang amat dikenalinya muncul secara tiba-tiba.Ianya bilik Mira.
Husna melihat frame gambar yang terletak di atas meja Mira.
'N...ni...,'
Husna membuka matanya dan kemudian dia melihat kepalanya penuh dengan peluh.Dia mengambil sapu tangan lalu dia mengelap peluh-peluh tadi.Dia melihat ke arah Mira dan memegang note itu.
"Tunggu jap...ni...,"
Husna terkejut kerana dia dapat menyelesaikan riddle itu.Dia mengambil handphonennya lalu mendail nombor Si Ayam Asyikin.
____
_______
____________
______________
Kini,Empat orang gadis itu berada betul-betul dihapdan mansion besar yang pernah mereka lawati.Berdasarkan ingatan Fatimah,Lelaki itu tinggal di rumah ini.Syikin,Nada dan Jihah hanya setuju dan mengangguk sahaja.Takut dimarahi Fatimah ehehehe.
Mereka masuk ke dalam rumah itu dengan mudah selepas Fatimah memanjat pagar-pagar yang agak tinggi dan bahaya itu.Nada kecut perut hampir terkencing kawan apabila melihat perut Fatimah terkena benda tajam tu.
Mereka memasuki rumah itu dengan mudah dan senang kerana mereka sudah hadam habis bilik-bilik dan guard-guard di rumah itu.
Sekarang mereka tiba dihadapan pintu bilik target mereka,tiba-tiba sahaja handphone Asyikin berdering.Asyikin terus menjawab panggilan tersebut dan menyuruh mereka yang lain untuk terus masuk ke dalam.
Nada,Fatimah dan Jihah pun masuk ke dalam bilik target mereka.Kelihatan target mereka yang kacak itu sedang tidur dengan nyenyak sekali.
"Perghhh Nyenyak gila dia tidoq,Siap berdengkur lagi," Bisik Nada di telinga Jihah.
"Kann,aku tidur tak nyenyak langsung,Dok dengar Fatimah dok bagi ceramah," Balas Najihah dengan perlahan.
"SHHH" kata Fatimah kepada mereka berdua dan ia membuatkan mereka automatik terdiam.
Fatimah mengeluarkan senapangnya dan aimkan ke arah lelaki tersebut.Nada mengeluarkan pistolnya begitu juga dengan Najihah,sebagai keselamatan takut-takut ada yang tiba-tiba sahaja masuk.
Fatimah menekan butang pada senapang itu dan kedengaran bunyi tembakan yang kuat.Nada dan Najihah menutup mata mereka,sedih melihat jejaka tampan itu mati.Fatimah juga menutup matanya kerana dia takut melihat darah yang akan terpecik keluar dari badan jejaka itu.
Namun,apabila dibuka matanya.Asyikin yang berada dihadapannya....Dan...Tangannya yang terkena tembakan tersebut.
Lelaki yang menjadi target mereka terbangun apabila mendengar bunyi tembakan itu.Dia menjadi semakin terkejut melihat terdapat 4 orang gadis yang tidak dikenali berada di dalam biliknya.
"uu..uum?," kata lelaki itu dengan mata terbeliak.
Jihah melihat tangan Asyikin yang terkena tembakan itu.Jihah sedar yang tiada darah langsung yang keluar dari tangannya itu.
"Syikin...kenapa tangan hang tak berdarah?,"
-TO BE CONTINUE-
YOU ARE READING
//ASSASSINS KILLERS// (MALAY)
Fantasía"Kau pun... dapat mesej tu jugak?," "Ya...kenapa?," "Aku pun dapat mesej tu," __________________________ Enam orang gadis menerima sebuah mesej yang sama daripada orang yang sama. Mengapakah mereka menerima mesej itu?Siapakah yang menghantar mesej i...