"sebab....,"
Kelima-lima sahabat tersebut memandang ke arah lelaki yang digelar 'abang' kepada Mira.
"Sebab mereka semua nak scrolls Kita"
"Scrolls?" Tanya mereka berlima dengan serentak.
Mereka tidak faham.Mereka tidak mempunyai apa-apa jenis scrolls.
"Ya scrolls...hampa semua tak Tau ka?" Tanya abang kepada Mira.Kemudian,mereka berlima menggeleng kepala masing-masing.Lelaki tersebut pun mengeluh.
"Macam Ni..."
____________________________________________________________
"OHHH!!!" Jerit Nada sekuat mungkin.Syikin mencubit pinggan Nada Dan menyuruh dia diam.
"Jadi...what to do?" Tanya Jihah dengan tertanya-tanya.Dia tidak sangka yang hidupnya akan menjadi begitu teruk.
"Jap,Siapa yang nak scrolls Ni?Siapa?Nama apa?" Tanya Husna,masih keliru walaupun abang kepada Mira sudah menjelaskan.
"Tak taulah...Tapi yang Aku Tau...nama dia sorang Tu Alex and sorang lagi tu ummm lupalah pulak" balasnya.
Husna terkejut apabila dia mendengar nama Alex.Dia tidak mahu Alex kesayangannya menikam belakangnya.
"So what to do now?" Tanya Jihah sekali lagi.
"Let's knock em out" balas abang Mira dengan senyum sinis.
"And oh,my name is Kimi Kay"
"Oraitt!" Balas Nada.
____________________________________________________________
Fatimah P.O.V
Aku Tak pahamlah...kenapa Aku kena jaga Mira?...Bukannya Tak mau jaga...just...Aku pun nak buat action jugak...
"Haduh..." Keluh Fatimah sambil membaca Wattpad melalui handphonennya.
*KEBABOOM*
Fatimah terkejut kerana elektrik secara tiba-tiba sahaja hilang.Fatimah pun bangun Dan membuka lampu suluhnya.Dia membuka pintu wad Mira dan menyuluh ke luar.
"Gelapnya..."
Fatimah memusingkan badannya Dan dia ternampak satu cahaya neon yang agak terang.Fatimah menyuluh ke arah cahaya neon tersebut Dan terpapar badan Mira.
"Aik?Kenapa Ada cahaya Ni?"
Fatimah menyunting lengan baju milik Mira...
"O.M.G"
____________________________________________________________
Syikin P.O.V
So here we are~Far from home~
Ahahahaha so,Aku,Nada,Jihah,Una Dan Kimi berada Kat mansion kami.
*Flashback*
"Camni... actually... scrolls Tu sangat bermakna Dan penting bagi Kita semua"
"Maksud?" Tanya Jihah.
"Dulu,Waktu Kita semua belum lahir...Atuk Kita semua Ni best friends...Ada 7 orang dalam group depa"
"7?Tapi bukan sepatutnya 6 ka?" Tanya syikin.
"Ha'ah...Aku...Syikin...Jihah....Husna...Timah...Hang ngan Mira sekali" sambung Nada.
"Betul tu...But...dulu Ada sorang Atuk Ni...Dia jealous dekat Atuk Kita semua sebab dapat scrolls magical daripada someone...Sekiranya scrolls Tu hilang Dan dibuka oleh orang lain...Akan muncul cahaya neon dekat Salah satu anggota badan Kita...Dan Sekiranya Kita Tak dapatkan kembali scrolls Tu...Mungkin Kita Akan mati...saat Tu jugak"
Semua orang terdiam.
"So that's why,We must help each other.No matter how hard it is but let face it together to make it easier"
Asyikin tersenyum selepas mendengar kata-kata Kimi.Ia sangat bermakna.
"Baiklah kalau macam Tu!"
*End of flashback*
"So girls,Kita akan pergi mencari scrolls Tu berdasarkan clue yang Atuk Kita semua bagi" kata Kimi.
"HOW?"
Kimi tersenyum lalu mengeluh sebuah kertas besar yang berdebu.
"FIRST SCROLL,THE PLACE THAT FULL OF KIDS AND TEENS THAT LOVE PLAYING.INSIDE THE SEAT OF A CAR"
Mereka semua mendengar dengan teliti clue itu.
"So...where is the place?"
-end of chapter-
YOU ARE READING
//ASSASSINS KILLERS// (MALAY)
Fantasy"Kau pun... dapat mesej tu jugak?," "Ya...kenapa?," "Aku pun dapat mesej tu," __________________________ Enam orang gadis menerima sebuah mesej yang sama daripada orang yang sama. Mengapakah mereka menerima mesej itu?Siapakah yang menghantar mesej i...