Kapitel 2 Vi Demolerar Ett Klassrum Med Exploderande Köttbullar

29 1 0
                                    

Kapitel 2 Vi demolerar ett klassrum med exploderande köttbullar

(Karaktären Yusako tillhör Ryuukaze och ni kan finna henne här på wattpad :) )

Jag hade knappt klarat av kvarsittningen från igår innan jag helt plötsligt hade vaknat upp i min säng och insåg att jag hade försovit mig. Tänk er att ni ligger helt fridfullt och helt plötsligt måste ni skriva en satans essä, borsta tänderna, slänga ner allt nödvändigt i din ryggsäck, välja kläder, sätta på dig kläderna, äta frukost och springa till skolan på bara typ fem minuter (plus att din kondition suger).

Iallafall, på något konstigt sätt hade jag hunnit i tid till min första lektion, hemkunskap. Jag vet inte riktigt hur jag skulle förhålla mig till det ämnet. Jag var inte riktigt Gordon Ramsey i köket men inte heller den värsta...okej, jag ljög nu.

Jag dumpade min väska vid ingången som alla andra, tog ett förkläde och hittade Ayu snabbt.

”Vad tror du häxan tvingar oss att göra idag då?” frågade Ayu.

”Vem vet? Spenatsoppa igen?” Bläh, spenatsoppa... Jag skulle precis säga något bra skämt jag hört på väg till skolan innan en viss person kom in och tydligen skulle ha hemkunskap samtidigt. ”Jippi” muttrade jag.

”Vad?” Ayu rynkade sin panna.

Jag ryckte med huvudet åt Yusakos håll.

”Aha, han. Men vad är det nu?”

”Han uppför sig som en besserwisser.” Jag suckade och berättade kort om vad som hade hänt.

”Killar” svarade Ayu helt enkelt och ryckte på axlarna. ”Vem vet, blondinbellan kanske gillar dig? Du vet vad man brukar säga! Kärlek börjar med brå-”

Jag rynkade min panna och höll min ena arm runt Ayus hals, nästan som ett MMA-grepp och struntadde i hur många i klassen som stirrade. ”Ta tillbaka det!”

Hon skrattade. ”Cornelia och blo-”

”Jag rekommenderar att du inte kollar i ditt skåp efter lektionen om ditt liv är dig kärt!” varnade jag henne.

Ayu stelnade plötsligt till och lösgjorde sig från mitt grepp. ”Lugnt Corny, jag retades bara!”

Jag såg en antydan till ett leende i hennes ansikte men rektorn kom in, följd av...

”Kära elever” började rektorn och suckade (den mannens hår hade verkligen sett bättre dagar), ”er vanliga hemkunskapslärare miss Johnson har dessvärre av någon okänd anledning, jag kan nog egentligen förstå henne, slutat helt oväntat och istället har vi er nya hemkunskapslärare här. Jag vill att ni alla välkomnar henne: mrs Barca. Är det så man säger det?”

Jag höjde mina ögonbryn och försökte ignorera min mages bubblande känsla som jag brukade få när något oväntat skulle hända. Jag tittade snabbt på Ayu som såg ut att planera hur hon skulle kaosgöra matsalen eller något liknande.

”Tack” sa mrs Barca.

Wow, hon såg verkligen ut som en riktig ärkehäxa. Typ som...ärkehäxornas ärkehäxa av alla ärkehäxor som finns. Ni hajar.

Rektorn lämnade klassrummet och mrs Barca vände sig mot oss. ”Okej, mina barn, jag tänkte att vi skulle göra något enkelt idag, något som potentiellt kan passa er intelligens.”

Vad tusan?

”Köttbullar.”

Ett mummel spred sig i klassen.

”Ni kan hämta recepten här framme på bänken. Sköt er nu, annars vet jag inte vad jag gör med er.” Mrs Barca satte sig bakom lärarens kateter och blickade ut över klassen.

Mitt Liv Som HalvblodWhere stories live. Discover now