Eleanor pov
De volgende ochtend pak ik mijn schoolspullen en ren naar de Cullens. Ik ben wat eerder, want ik moet me echt verontschuldigen tegenover hen. Nog voordat ik op de deur heb geklopt doet Carlisle open. 'Heey-' 'Wacht! Het spijt me dat ik me gisteren zo liet gaan! En ik zou nooit gaan jagen in de buurt. Ik zou waarschijnlijk naar Canada rennen of drinken uit een bloedzak, dus maak je alsjeblieft geen zorgen. Ik wil niet dat je me haat.' 'Het is goed hoor.' Ik glimlach naar hem. Dan wordt er getoetert. 'Stap je nog in Princess?' Roept Reece naar me. Ik ren naar de auto en stap naast hem in. 'Let's go!'
Als we aankomen op school kijk iedereen ons aan. Een hoop meiden kijken naar Reece en een hoop jongens naar mij. Beide grommen we even zacht en direct slaat Reece zijn arm om mijn schouder. 'We zijn populair!' Zeg ik zachtjes terwijl ik grijns. 'Nee! Jij bent gewoon prachtig!' 'Mooi niet! Het komt door jou!' Ik weet precies wat voor effect ik heb op mensen, wolfjes en vampieren, maar ik ben niet zo arrogant het te zeggen.
Voor het lokaal zet Reece me af. 'Ik zie je in de pauze Princess.' Fluistert hij en dan zoent hij me zacht op mijn lippen. Dan laat hij me los en loopt weg. Tijd voor les.
In de pauze ga ik aan dezelfde tafel als gisteren zitten. Ik ruik de Cullens en Bella dus begin ik te praten. 'Weetje, ik zie die pizza en zo voorbij komen en eigenlijk miss ik pizza best wel.' Bella en Alice schieten in de lach. 'Nee! Ik ben serieus! Ik mis pizza.' Eigenlijk heb ik gisteravond nog een pizza gegeten, maar dat hoeven zij niet te weten.
Reece knuffelt me van achteren en ik voel mijn 1 oog even blauw kleuren. Damn, ik moet mezelf onder controle krijgen. 'Heb je contact lenzen?' Vraagt Angela die tegenover gaat me zitten. Gelukkig hebben de Cullens het niet gezien. 'Nee, hoezo dan?' 'Nou ik zweer dat ik net je oog blauw zag worden.' Shit! Ik weet even niet wat te doen dus kijk ik Angela diep in haar ogen aan. 'Volgens mij heb je het fout gezien! Denk je niet?' Haar ogen worden voor een seconde wazig. 'Ja... Ik denk dat ik het fout heb gezien. Je hebt gelijk.' Jasper kijkt me voor een moment verbaasd aan, en dan hapt Alice naar adem.
'Alice, Alice gaat het wel?' Zegt Mike terwijl ze haar bezorgt aan kijkt. Dan komt ze uit haar trans. 'Ja ja, het gaat! Ik bedacht net dat we in ons eindexamen jaar zitten dus dat we echt een eindexamen feest moeten houden.' Iedereen begint opgewonden te praten terwijl Alice, Jasper, Edward, Reece en mij op de hoogte stelt.
'Leger nieuwelingen in Seattle. Ze trekken de aandacht.' Mijn gezicht wordt bezorgd. Dit is slecht. Dit is heel slecht.
Alice pov
'Heb je contact lenzen?' Vraagt Angela aan Eleanor. Waardoor ik verschrikt op kijk. 'Nee, hoezo dan?' Eleanors stem is een beetje paniekerig. 'Nou, ik zweer dat ik net je oog blauw zag worden.' Maakt Angela af. Wat?
Eleanor buigt even richting Angela. 'Volgens mij heb je het verkeerd gezien! Denk je niet?' Ik zie Angela's ogen voor een seconde wazig worden. 'Ja... Ik denk dat ik het fout heb gezien.' Jaspers blik schiet omhoog en ik kijk El ook even bedenkelijk aan. Wat is er zo juist gebeurd?
Dan wordt ik in een visioen gesleurd.
'Wat gebeurd er met me?' Een meisje kijkt verschrikt naar haar spiegelbeeld. 'Rustig maar het komt goed.' Een vrij jonge jongen kijkt het meisje aan. Zijn ogen zijn rood, net als die van haar. 'Ben ik de enige zo?' 'Absoluut niet! Er zijn er veel meer en er komen er meer.' 'Maar- maar...' 'Maak je geen zorgen, we zullen je trainen. Zodat je later klaar bent voor de strijd.'
'Alice? Alice!' Het is Mike. Ik hang een excuus over examenfeesten op en direct begint iedereen enthousiast te praten.
'Nieuwelingen leger in Seattle. Ze trekken de aandacht.' Zeg ik in een fluistering tegen Jasper en Reece. Waarschijnlijk luisterde Eleanor ook want haar gezicht vertrekt. Ze fluistert: 'En hij zal mee komen.' Ik denk dat ze het meer tegen zichzelf zei, dan tegen ons. Even is het stil.
'Ik geef een examenfeest.' Mengt Eleanor zich erin. 'Waar? Bij jou thuis? Vind Elisabeth dat wel goed?' Vraagt Bella terwijl ze lacht. 'Nou, Elisabeth is nog in Miami. Ik woon alleen. Maar nee, niet bij mij in huis. Bij mij in de tuin. Het wordt een tuin feest.' 'Dat is echt heel cool.' 'Is het in Miami niet heel zonnig.' Vraagt Reece aan Eleanor. 'Soort van.' Antwoordt ze vaag. Ik kijk even naar Edward die haar probeert te lezen.
'Victoria..-' 'Bella moet veilig zijn.' 'Neem haar mee naar Arizona!' 'Ja, dat gaan we doen.' 'Aan het einde van de week!'
Het is vandaag woensdag. Dus ik denk dat Bella en Edward naar Arizona gaan dit vrijdag. Gezellig. Wacht, dat betekent ook dat we Victoria zondag gaan zien. Uhg Life sucks.
'Eleanor, hoe zit het met jou en Reece?' Vraagt Jessica... Jaloers? Direct beginnen zo wel Reece als Eleanor te stralen. 'We daten.' Zeggen ze in koor. 'Maar jullie kennen elkaar echt pas 1 dag. Hoe weet Reece nou of je geen massamoordenaar bent.' Ik zie El slikken. 'Tja, hoe weten we zeker dat jij geen crimineel bent?' Hersteld ze zich al gauw. Jessica's blik is goud en ik kan het niet laten om even te grinniken. 'Sorry dat ik het zeg, maar op het eerste gezicht kom je best wel over als een bitch.' 'Dat hoor ik vaker.' Zegt Eleanor terug. 'Maar ik bedoel serieus. Het lijkt wel alsof je weet dat elke jongen verlekkerd naar je kijkt.' 'En dan noem je mij een bitch.' 'Ik weet het tenminste van mezelf. Jij doet hartstikke schijnheilig.' Ik begin iets van irritatie op Eleanors gezicht te zien. 'Vertel gewoon wat het probleem is.' Dan breekt ze. 'Het is niet eerlijk dat ik me al maanden naar hem toe probeer te werken en dat jij hier een dag bent en hem gelijk afpakt.' Ondanks dat ze Reece zijn naam niet zijn lijkt het in ieder geval bij alle meiden over te komen. Er komt een grom uit haar mond en ik zie Reece gauw figuurtjes tekenen op haar rug.
'Kom op Jessica! Denk je dat ik dat expres deed?! Het gebeurde gewoon!' 'Ja ja! Je merkte het gewoon!' 'Ik ben echt teleurgesteld dat je zo laag over me denkt.' 'Ik weet wel wie teleurgesteld was in jou.' Sist Jessica boos terug. 'Try me.' 'Je ouders, geen wonder dat ze je hebben weg gedaan.' Na haar woorden valt er een stilte. Eleanor verstijfd. Ik voel haar gewoon strugglen met haar controle. Haar ogen zijn groot alsof ze op het punt staat te gaan huilen. Ze staat op van Reece' schoot. 'Alice, Bella. Ik zie jullie straks bij jullie huis. Jessica, het was een onaangenaam genoegen.' De kalmheid in haar stem maakt me gewoon bang.
Één ding weten we allemaal zeker. Jessica is te ver gegaan.
JE LEEST
The Hybrid
FanfictionEleanor Grey is een vampier en een weerwolf. Ze is beide. Als ze het plaatsje Forks ontdekt besluit ze daar even te blijven. Ze komt een paar interessante dingen tegen. Vrienden, vijanden en geliefde. Zullen de Cullens haar vertrouwen? En wat zullen...