16

295 17 2
                                    

Eleanor pov

Verbijsterd kijk ik naar de trap waar Reece net is verdwenen. 'Wat was dat?' Zegt Bella terwijl ze mij verbaasd aankijkt. 'Ik- ik weet het niet.' Zucht ik terwijl ik wil opstaan. 'Hij komt vanzelf wel terug Nora.' Zegt Rose terwijl ze me terug duwt op de bank. Ik knik zachtjes. Mijn hart doet pijn. 

De rest van de avond is het gezellig. Voor de rest. Niet voor mij. 'Tot morgen.' Zeg ik terwijl ik iedereen uitzwaai. Ik weet niet of Reece nog hier is, maar ik blijf hier niet. Ik schiet naar de achterdeur en trek al mijn kleding uit en bind ze om mijn voet. Mijn ogen worden blauw en dan begin ik te rennen. Als ik zeker weet dat niemand me vanaf mijn huis kan zien spring ik en verander ik in mijn wolf. Ik ren de grens over, richting de Clearwaters.

Als ik daar aankom verander ik en kleed me gauw om. Dan klop ik op het raam. 'Meisje toch!' Zegt Sue als ze open doet. 'Hoe gaat het met je?' Ik glimlach zwakjes. 'Mag ik binnen komen?' Ik denk dat ze merkt dat ik op het punt sta om te huilen want ze trekt me aan mijn arm naar binnen en begeleid me naar de woonkamer. 

'Luna?' Ik loop zwak naar Seth die op de bank zit. 'Seth..-' Ik laat me naast hem neer zakken en hij trekt me in een knuffel. Direct begin ik te huilen. Hij wrijft over mijn rug en fluistert woorden in mijn oor.

Pas na een klein half uur ben ik gekalmeerd. 'Ik haal even wat water okay?' Ik knik zachtjes en Seth loopt naar de keuken. Ondertussen knuffel ik een kussen terwijl ik me af vraag wat er mis is met Reece.

Jacob pov

Volgens mij vraagt iedereen zich hetzelfde af. Wat is er mis met Luna? Paul heeft haar gebroken bij Seth naar binnen zien gaan en nu 20 minuten later horen we haar nog steeds huilen. 'Zou het te maken hebben met haar mate?' Vraagt Leah die niet eens haar eigen huis in durft te gaan. 'Ze heeft een wat?!' Zeggen we allemaal in koor. 'Nou, ik weet niet of het haar mate is, maar het is sowieso haar vriendje.' 'Holy shit! Dat hadden we kunnen verwachten.' Zeg ik terwijl ik van Leah naar het huis staar. 'Hoezo?' Zegt Embry terwijl hij me vragend aan kijkt. 'Ze ziet er fantastisch uit en het was gewoon onmogelijk dat ze nog geen mate had.' Verduidelijk ik. 'Nou, volgens mij heeft ze de jongen in Forks ontmoet.' Onderbreekt Leah me voorzichtig. 

'Jongens waar zijn jullie?' Vraagt Sam in ons hoofd. Op de gezamelijke mindlink. 'We staan voor Seth zijn huis.' Stuur ik terug. 'Waarom?' 'Omdat Luna daar helemaal overstuur zit.' Zeg ik. 'Oh, uhm okay, gaan jullie zo naar Emily?' 'Is goed.' Antwoordt Leah voor me.

'Ik ga er naar toe.' Zeg ik terwijl ik naar de deur loop. 'Ik kan dit niet meer aanzien.' De rest blijft staan en langzaam klop ik op de deur. Sue doet open en kijkt me vragend aan. 'Ik kom voor Luna en Seth.' Zeg ik op een fluister toon. Ze opent de deur verder en laat me zachtjes binnen. 

'Seth. Waarom zou hij zo doen? Ik weet hoe hij zich voelde, maar ik voelde me ook zo en hij liep gewoon weg.' Klinkt er uit Luna's mond. 'Ssst hij is gek dat hij je laat lopen.' 'Maar ik wil niet dat hij me laat lopen. Ik wil hem.' Zucht ze. 'Luun, het komt wel goed. Hij was waarschijnlijk ontdaan dat je niks deed.' 'SNAPT HIJ DAN NIET DAT IK DE CONTROLE VAST HIELD?!' Roept ze ineens boos. 'IK DOE DE HELE TIJD MOEITE EN ALS HET 1 KEER NIET GAAT ZOALS HIJ WILT DAN LOOPT HIJ WEG!' Ik schrik een beetje en stap achteruit. 'Bel hem dan.' 'Nee, ik ga geen moeite doen als hij degene is die van me wegloopt.' Dit is het moment dat ik de deur open. 

'Heey, Sam vroeg of we naar Emily konden komen.' Luna veegt haar tranen weg. 'Ja, is goed. We komen eraan.' Seth staat op en gooit Luna haar jas naar haar toe. 'Bedankt Seth.' Zegt ze terwijl ze ons voor gaat naar buiten. Ik mime: 'Wat was dat?' Naar Seth en hij haalt zijn schouders op.

'Luna! Wat leuk je weer te zien!' Zegt Emily als we binnen lopen. 'Wat hoor ik nou, heb je je mate gevonden?' Ik zie haar weer vol schieten. 'Ja, soort van!' Haar stem is hoog, te hoog. 'Gaat het wel goed?' 'Het gaat prima.' Antwoordt ze kortaf. Sam geeft haar een waarschuwende blik, maar ze negeert hem. Emily knikt even en loopt dan weg. 

Na 5 minuten komt ze weer terug. 'Iedereen aan tafel!' 

Alice pov

'Het was zo pijnlijk om naar Eleanor te kijken toen Reece weg liep.' Zucht ik tegen Jasper. 'Ik las zijn gedachten. Hij was zo erg gefocust op Eleanor dat het hem pijn deed dat ze niks deed.' Mengt Edward zich in het gesprek. 'Ik weet zeker dat ik haar het gevoel van lust gaf, want toen ik haar probeerde te peilen voelde ik de hoeveelheid die ik gestuurd had alleen dan verdubbelt.'  

De voordeur gaat open. 'Reece!' 'Wat was dat?!' Roept Rose terwijl ze op hem afschiet. 'Je bent zo'n eikel! Weet je hoe gebroken ze was?!' Roept ze naar hem terwijl ze hem naar achteren duwt. 'Ik-..' 'Geen excuus gooien! Ze is er vandoor! En ik weet zeker dat ze de komende dagen niet terug gaat komen.' Sist ze terwijl ze hem nog een harde duw geeft. 'Hoe weet je dat ze er vandoor is?' Vraagt Bella terwijl ze haar verward aan kijkt. 'Niet dat het jou wat aangaat, maar zoals je heb gemerkt zijn Nora en ik goede vrienden, ik ken haar.' Rose is buiten haar zelf van woede. 'Rose..-' 'Nee Alice! Weet je hoe moeilijk het voor haar was om Reece niet gelijk te bespringen. Ze heeft meer dan 1000 jaar ervaring en ze strugglede zo erg met de controle!' Roept ze fel. 'Okay rustig Rose. Ga anders even afkoelen.' Zeg ik terwijl ik haar arm voorzichtig aanraak. Ze schudt mijn hand eraf en loopt naar de voordeur om zonder iets te zeggen naar buiten te lopen. 

The HybridWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu