BAB 7

1.4K 37 2
                                    

Sha sampai di rumah.

Yes diorang belum sampai lagi.. And aku la yang menang.

Akhirnya...

Rumah sewa itu telah dipenuhi perabot oleh mereka sebelum duduk di sini.

Raphael dengan azhar pun ada tolong kitaorang haritu.

Azhar tuh classmates anis so kawan anis lah tuh.

And alya tak duduk sini for sure.

Sha duduk di atas sofa berhadapan dengan tv.

Damainya kat sini.

Dari duduk rumah yang ada semak.

Sha naik ke atas tingkat dua.

Rumah teres itu mempunyai dua tingkat

Dan ada 4 bilik..satu balik untuk sha,satu bilik untuk nureen dan lagi satu untuk anis .

Yang lagi satu kosong diaorang suggest nak buat bilik tetamu.

Mana lah tahu ada mak bapak yang datang nak tidur sini.

Tiba tiba.

"Assalamualaikum!"jerit nureen dan anis.

"sha ohhhh sha!"jerit Nureen.

"aku kat atas!"jerit sha.

Nureen dan anis naik ke atas.

"oi buat apa tu?"Tanya nureen.

"aku tengah fikir nak letak apa dekat tengah tengah ni bagi meriah sikit"kata sha.

Sha ni kreatif sikit ada je nak buat kalau boleh dia nak buat rumah nih macam rumah kartun ,biar meriah.

"kita letak gamba kita nak.. Banyak bnyak kat sini"cadang nureen.

"boleh gak.. "kata anis.

Sha hanya menganguk.

While alya

"oi tolong la aku angkat sekali.. Berat ni"kata alya yang mengejar ammar dari belakang.

Ammar terus berjalan tanpa melihat alya yang mengejarnya dari tadi.

"Okey.. Ammar affendi!!! Aku tinggal barang kau kat sini"kata alya lalu meletak plastik berisi barang tadi lalu mengeluarkan barang kepunyaannya sahaja while yang lain dia tinggal.

Ammar yang dari tadi berjalan kehadapan memusingkan badanya lalu melihat alya berjalan dengan barangnya sahaja.

Dia berlari ke arah alya.

"mana barang lain?"tanya ammar.

"tu.."sambil memuncungkan mulutnya kearah beg plastik yang ditinggalnya diatas jalan tadi.

Ammar pergi mengambil barang barang itu lalu berhenti ke arah alya.

"kau ni nakal jugak kan"kata ammar.

" kau ingat ni apa? cerita drama pukul 7 ,dera bini Angkat barang?"kata alya lalu berlalu ke kereta ammar.

Kitaorang ni asyik bergaduh je aku rasa orang yang nampak Kitaorang tadi mesti dia ingat kitaorang nih adik beradik sebab tak nampak sweet langsung!

Ammar meletakkan barang barang di seat belakang manakala alya terus masuk kedalam kereta.

Kang dia tinggal aku sebab aku tinggal barang dia dah tak pasal pasal aku balik jalan kaki.

Alya memeriksa phone .

Sha dr haz:aku dah sampai rumah

Siapa sampai dulu?:alya

[c] CINTA DIA √Where stories live. Discover now