Nureen yang sedang fokus pada kerjanya melihat Raphael yang masuk kedalam rumah. Kusut masai.. Tali lehernya pula dipegang dengan beg yang dibawa pada pejabat.
"Biy.. Are you okey?you look messy" tanya Nureen lalu berlalu mendekati Raphael.
"saya okey.. Cuma tak sedap tekak sikit"kata Raphael mukanya pucat lesi.
"awak makan apa tengahari tadi? Mesti makan benda pelik pelik kan!"kata Nureen lengan Raphael dicubit sedikit.
"saya makan bekal yang awak bagi lah"kata Raphael.
Nureen berjeda seketika.. Ya tak ya. Aku ada beri bekal pada Raphael tadi,jadi mesti dia hanya memakan makanan yang aku beri. bukan apa,aku tahu Raphael dari makanan dari luar, dia lebih suka makan makanan yang dimasak sendiri oleh aku walaupun hanya telur goreng.
"saya nak..."Raphael terus tidak sedap tekak dan terus berlari masuk kedalam tandas.
Nureen mula berkerut melihat gelagat Raphael lalu mengikut Raphael masuk kedalam tandas.. Belakang Raphael ditepuknya lembut. Muntah tapi tak keluar apa apa...
"lap mulut tuh"kata Nureen lalu memberi Raphael tisu yang tersedia ditandas.
"nih dah masuk 4 kali dah saya muntah macamni! Pening tuh dah semestinya"kata Raphael.
"pergi mandi segarkan badan nanti rehat atas katil.. Saya nak siapkan kerja kejap"kata Nureen ingin melangkah keluar dari bilik tetapi belum sempat dia menapak keluar dia ditarik Raphael sehingga berada didalam pelukan Raphael.
"tapi sayang janji untuk teman abamg malam ni lepas buat kerja. Abang taknak rehat sorang sorang ,Abang takut"kata Raphael.
Jatuh hati dibuatnya...Raph memang menganda ngada ketika tidak sedap badan ataupun demam. Kalau boleh nak Nureen sentiasa ada bersamanya.
"takkan lah saya nak tinggal Biy saya sorang nih... Tapi sebelum tuh pergila segarkan badan dulu. Bau awak busuk"kata Nureen lalu mengepit hidungnya dengan jarinya.
"wangilah.. Mana ada busuk"kata Raphael pelukannya dieratkan lagi.
"eyyy lepaslah.. Kang tidur sorang harini baru tahulah"kata Nureen lalu menolak lembut badan Raphael
"jangan risau.. Nanti bila sayang bangun biy ada kat sebelah sayang"kata Raphael.
"eyyy..dah pergi mandi"kata Nureen lalu menapak keluar dari bilik.
Nureen meneruskan kerjanya yang bersepah diatas meja kerja. Macamnilah setiap hari, amik jurusan Sains komputer tapi membantu keluarga didalam business. Alhamdullillah dengan pertolongan Nureen dan adik adiknya yang lain business mereka semakin maju.
Melihat gelagat Raphael tadi memang dia akan tersenyum semasa membuat kerja.. Mahu hilang semua perhatian pada kertas kerja yang ada diatas meja. Kecomelan muka Raphael ketika mula ingin bermanja manja memang susah untuk hilang dari ingatan.
Dalam dia sedang tersenyum sendiri tiba tiba telefon pintar yang diletakkan di atas meja kerjanya berbunyi.. Terus Nureen mencapai telefonnya .
"Assalamualaikum,Mama"kata Nureen.
"Waalaikumussalam..."kata Mama
YOU ARE READING
[c] CINTA DIA √
Teen Fictionkau buta ke?-Ammar Affendi. Amboi sedap kepala badak kau je kata aku buta.. Dah nak langgar orang lepastu senang senang hati kau je kata orang buta. Kalau dia minta maaf takdanya aku nak benci dekat dia... Ni tak, siap kata aku buta lagi! maaf ma...