Dua bulan kemudian..
"Haz!"panggil Sha lalu turun kebawah berlari kearah Haz yang baru sahaja pulang dari kerja.
"Sha.. Why?. Kenapa jerit jerit ni?"tanya Haz jelas kelihatan wajah risaunya.
"guess what am i holding at my back?"kata Sha tangannya disorok dibelakang
"apa dia?"kata Haz lalu ingin menjenguk kebelakang Sha.
"eyyy janganlah jenguk macamtu"kata Sha.
"okey.. Apa dia?"tanya Haz lalu memegang kedua dua pipi Sha.
"I'm pregnant"kata Sha lalu menunjukkan pregnancy test yang dipegangnnya kearah Haz.
"argh.. Shaaa!!"kata Haz lalu badan Sha dipeluk lalu diangkat tanda gembira.
"you gonna be baba,Dr Haz!"jerit Sha.
"and your gonna be ibu, Miss Sha!"jerit Haz pula
Sha diturunkan lalu dipandang oleh Haz.. Mata mereka bertentang sebentar. Nafas mereka turun naik apabila penat menjerit dari tadi.
"thank you Allah"kata Haz.
"saya tak sabar nak bagitahu, Ayah dengan mama"kata Sha.
"saya pun tak sabar nak bagitahu ibu dengan abah"kata Haz.
"i just speechless...i am pregnant Haz... I can't believe this"kata sha senyumannya tidak lekang dibibirnya.
"u should believe this ,sayang..kalau tak percaya kita boleh pergi klinik. Pergi check"kata Haz.
"okey!"kata Sha lalu menaiki tangga.
Anis memandang Ian yang ada didepannya... Matanya menjadi kecil memandang kearah Ian.
"kenapa awak pandang saya macamtu"kata Ian.
"bila nak balik.. Saya penat dah ni"kata Anis.
"sabar ya....jap lagi siap"kata Ian lalu fokus pada kerjanya.
"saya ingat nak pergi farmasi kejap"kata Anis.
"farmasi?"tanya Ian.
"ha.. Farmasi"kata Anis.
"awak tak sihat ke?"tanya Ian.
"semenjak dua menjak ni.. Berdenyut je kepala saya ni"kata Anis.
"nanti kita pergi"kata Ian.
Selepas beberapa minit Ian dan Anis sampai didepan farmasi. Mereka memakir kereta mereka di sebelah kereta Haz.
"aik? Ni bukan kereta Haz ke?"tanya Anis.
"tu lah...Haz pergi farmasi ke?"tanya Ian.
"jomlah"kata Anis lalu keluar dari kereta.
Anis masuk kedalam Farmasi lalu melihat susuk tubuh yang dikenali sedang membayar sesuatu di kauter.
"thank you"kata Haz lalu menoleh kearah Anis dan juga Ian.
"hey buat apa kat sini?"tanya Ian.
"aku beli ubat sakit kepala untuk Sha.. Morning sickness dia teruk semacam sejak dua menjak ni"kata Haz.
"wait? Morning sickness.. Sha pregnant ke?"tanya Anis..
Haz menganguk lalu tersenyum.
"baru 2 bulan"kata Haz.
"congratulations, Haz"kata Ian lalu lengan Haz ditepuknya.
"so yeah.. Aku pergi dulu,bye"kata Haz.
Laut yang tenang dipandang oleh Alya... tak sangka Anniversary aku Ammar bawak jalan jalan.
"hey.. Termenung"kata Ammar.
"takdalah.. Cuma tengah fikirkan Qyle dengan Dina dekat sana."kata Alya.
"ey kena jugak ingat diorang time macamni..kita dah call diorang tadi kan?"tanya Ammar.
"tapi saya rindu"kata Alya.
"rindu diorang ke rindu saya?"tanya Ammar lalu kepalanya dilentukkan dibahu Alya.
"rindu diorang...taknak lah rindu abah dia"kata Alya lalu bahunya digerakkan menyuruh Ammar pergi dari bahunya.
"Eleh.. Perempuan memang macamtu, mana nak mengaku kalau rindu"kata Ammar.
"takda masa saya nak rindu..jom jalan jalan"kata Alya lalu bangun dari bangku tadi lalu menarik tangan Ammar.
"jom"kata Ammar.
Sha yang duduk di kerusi dipandang Haz.
"ya Allah teruknya mual saya ni"kata Sha lalu mengurut ngurut kepalanya.
"nah..cuba makan ni. Nanti hilang lah mual awak tu"kata Haz.
Sha terus memakan ubat yang diberi oleh Haz. Baru sahaja dia menelan ubat tersebut dia mula mual dan cepat cepat dia berlari kebilik air lagi.
Haz hanya mengikut langkah Sha ke bilik air. Nafas Sha jadi turun naik penat berlari, penat muntah dari tadi tapi tiada apa pun yang keluar dari mulutnya.
Badan Sha digosok Haz. Sha terus berbaring di katilnya.
"kalau macamni penat saya, Haz.. Baru sorang.. "kata Sha.
"nanti okey lah tu.. Baru trimester kedua memang macamtu"kata Haz.
"Haz..."Panggil Sha.
"yup" Haz memandang kearah Sha.
"saya bukan nak mengarut tau.. Cuma kalau apa apa jadi dekat saya waktu saya mengandungkan anak kita, saya harap awak mampu jaga anak kita macam mana awak jaga Harash"kata Sha wajahnya keruh memandang kearah perutnya.
"awak cakap apa ni? Belum apa lagi dah fikir benda pelik pelik macamni. Jangan bermain dengan minda awak sekarang ni. Ini benda biasa, Ibu mengandung fikir benda luar dari jangkaan dia. Don't worry, our baby will gonna be fine"kata Haz.
"okay.. Tapi kan"kata Sha lalu membau udara disekelilingnya. Sesuatu menarik perhatiannya ketika itu.
"tapi?"tanya Haz.
"bau awak busuklah.. Tak mandi lagi ke? Ey bau dia"kata Sha lalu menutup hidungnya.. Bau Haz ketika ini betul betul kuat.. Dia tidak busuk tapi entahlah.. Bau lain macam.
"saya baru je mandi tadi.. Awak bau apa ni?"tanya Haz..
"pergilah mandi lagi... Busuklah!" marah Sha lalu badan Haz ditolak lembut.
Haz berjeda sebentar lalu dia mula menganguk. Deria bau ibu mengandung memang benar benar kuat ketika mengandung begitulah juga apa yang terjadi kepada isterinya.
YOU ARE READING
[c] CINTA DIA √
Teen Fictionkau buta ke?-Ammar Affendi. Amboi sedap kepala badak kau je kata aku buta.. Dah nak langgar orang lepastu senang senang hati kau je kata orang buta. Kalau dia minta maaf takdanya aku nak benci dekat dia... Ni tak, siap kata aku buta lagi! maaf ma...