BAB 4
Keesokkan paginya, sang isteri terjaga dari tidur kerana bunyi penggera telefon mereka. Terkejut mereka apabila mendapati badan mereka terlalu rapat dengan suami mereka. Perlahan-lahan, mereka cuba meloloskan diri mereka.
“Janganlah pergi,” terdengar suara garau Hakim apabila terasa tangannya digerakkan.
“Saya nak masak sarapan ni. Nanti saya kejut awak ye,” lembut suara Sofea.
“Emm..,” Hakim yang masih tidak membuka mata hanya membalas dengan jawapan kegemarannya itu.
Sofea bergerak ke dalam bilik air selepas mendapati Hakim sudah terlena semula.
***************
“Lepaskanlah, awak. Saya nak masak sarapan ni,” pujuk Airina apabila Rahimi enggan meleraikan tangannya dari pinggang Airina.
Airina sudah duduk di atas katilnya.
“Masih awal lagi,” balas Rahimi tanpa membuka matanya.
Airina teringat taktik yang diajar Izwani. Mulut Airina mula mendekati telinga Rahimi.
“Abang, ayang nak masak sekejap. Nanti sudah siap masak, ayang kejut abang ye?” bisikan Airina amat mengugat iman Rahimi.
Mata Rahimi mula terbuka luas manakala pelukannya dilonggarkan kerana terlalu terkejut. Airina mengambil kesempatan lantas terus masuk ke dalam bilik air.
“Apa tadi tu?” terpinga-pinga Rahimi.
“Yes. Berjaya! Terima kasih Wani,” gembira Airina.
***************
“Perlu ke masak?” soal Khairul yang sudah baring di atas peha Izwani.
“Ini dah kenapa manja sangat pagi-pagi ni? Mestilah kena masak. Awak tu nak pergi kerja nanti,” Izwani mencuit hidung Khairul.
“Apa salahnya bermanja dengan isteri sendiri,” tangan Khairul melingkari pinggang Izwani.
“Janganlah begini, awak. Nanti Sofea dan Airina tunggu saya. Nanti kebuluran pula mereka,” pujuk Izwani.
“Panggil abang dulu. Guna ayat sweet awak tu, baru saya lepaskan awak” tersenyum sinis Khairul melihat reaksi isterinya itu.
Izwani mula mengeluh. Bibir didekatkan pada telinga Khairul yang sedang memejamkan matanya itu.
“Abang sayang bucuk bucuk, ayang nak masak sarapan ni. Nanti selesai masak, ayang kejutkan abang ye. Nanti boleh kita makan bersama-sama,” tergerak halkum Khairul mendengar suara Izwani yang lembut bak sutera ini.
Khairul mula tersenyum lebar. Pantas dia mengucup bibir Izwani sebelum menukarkan posisi baringnya kepada yang asal. Comforter ditarik ke paras bahu meninggalkan Izwani yang terpinga-pinga itu.
“Awak ni, kan!” geram Izwani sebelum berlari masuk ke dalam bilik air.
Bibirnya dipegang sambil bersandar pada dinding bilik air.
“Boleh sakit jantung kalau setiap hari macam ni,” desis Izwani sambil memegang dadanya.
Khairul hanya tersenyum lebar membayangkan tindakan beraninya tadi.
***************
Di dapur, sang isteri sedang bertungkus-lumus menyiapkan sarapan. Sofea memotong buah epal untuk dihidangkan.
Izwani pula sedang memasak sambal nasi lemak manakala Airina sedang membuat air teh O panas dan kopi O panas memandangkan masing-masing mempunyai cita rasa tersendiri.
YOU ARE READING
[C] Apartment
RomanceMengisahkan tiga pasangan yang baru berkahwin tanpa kerelaan hati dan tiada perasaan cinta, tinggal bersama-sama di sebuah pangsapuri (apartment) sewa yang mempunyai tiga buah bilik, ruang tamu, ruang solat serta dapur yang agak selesa. Mereka mempu...