Author's pov
Jiyeon bangun dari tidur. Lepas dia dah siap mandi and pakai baju, dia terus keluar pergi dapur untuk breakfast pulak. "Good morning."
"Morning apanya Jiyeon? Dah nak dekat tengahari dah ni. Apa nak jadi dengan kamu ni? Kalau dah kahwin nanti, nak bangun lambat jugak?" Mrs Kim balas.
Jiyeon cepat cepat tutup telinga dia. Dia duduk dekat meja makan then capai sandwich yang eomma dia dah buat tadi. Malas nak dengar eomma bebel.
"Kim Jiyeon! Dengar tak apa eomma cakap ni?"
"Ye, eomma. Jiyeon ni baru 25 tahun. Lambat lagilah nak kahwin. Eomma bebel lain kali please, Jiyeon laparlah."
"Lambat lagi? Mana Jiyeon tahu bila jodoh Jiyeon sampai? Entah entah, minggu depan."
Jiyeon pandang eomma dia sambil tayang muka masam. Hilang pulak selera nak makan. "Eomma memang nak Jiyeon kahwin ke? Eomma nak halau Jiyeon dari rumah ni?"
"Alahai, bukan macamtu,"
"Dahlah, Jiyeon nak sambung pergi cari kerja." Jiyeon bangun then masuk dalam bilik dia balik.
"Jiyeon! Haih budak ni." Mrs Kim gelengkan kepala.
🤵🏻👰🏻
Jiyeon cuba call Yoora, bestfriend dia since kecik tu banyak kali sebab tadi Yoora call dia sambil menangis. Thats why la, Jiyeon rasa risau sangat sekarang ni.
Sebabkan Yoora tak jawab langsung call dia, Jiyeon beranikan diri jugak untuk masuk dalam club yang bising ni. Tak apalah, dia dah 25 tahun dah pun. Kenapa nak rasa takut kan?
Lepas dah masuk, Jiyeon terus cari Yoora dalam tempat yang penuh dengan manusia yang tengah mabuk sambil menari nari ni.
Sedang Jiyeon sibuk cari kawan dia, ada orang macam tiba tiba tarik tangan dia. Bila dia tengok muka orang tu, orang tu lelaki. "Apa ni? Lepaslah!"
Lelaki tu tarik Jiyeon sampai diorang berdua pergi ke bahagian belakang club tu. Dia tolak kasar badan Jiyeon sampai Jiyeon bersandar dekat dinding then rapatkan jarak antara diorang.
"Apa ni? Kau siapa?!"
"Baby, you tanya i siapa? Lepas kita tidur sama sama tadi, you dah tak ingat dah i siapa? Kenapa you lari? I masih belum habis..,"
Jiyeon terus tampar kuat pipi lelaki tu masa dia cuba nak cium bibir Jiyeon. Lelaki tu memang terkejut gila, dia bagi Jiyeon a scary look.
"Kau ni siapa? Aku tak kenal kau la! Aku nak blah dari sini." Jiyeon cakap dalam keadaan takut.
Lelaki tu halang Jiyeon dari pergi. Dia pegang muka Jiyeon, kasar, untuk cuba kiss the girl again.
Suddenly, lelaki tu rasa sakit dekat kepala dia sebab kena pukul before dia jatuh pengsan.
Mata Jiyeon pulak pandang ke arah Yoora yang tengah pegang botol wine yang dah separuh pecah tu. Yoora then cepat cepat tarik Jiyeon untuk keluar dari situ and biarkan lelaki tu yang tengah terbaring dekat atas lantai dengan keadaan kepala dia yang berdarah.
🤵🏻👰🏻
Jiyeon hulurkan tisu dekat Yoora yang tengah menangis. Sekarang, diorang berdua tengah duduk dekat dalam convenience store. "Yoora, cuba kau cerita apa dah jadi."
"Sse-sebenarnya.. masa tu aku mabuk. Aku separuh sedar. Bila aku sedar, aku tengah ada dekat bilik khas yang club tu sediakan dengan dia. Aku tak tahu apa jadi.. Aku takut, sebab tu aku terus call kau. Mungkin dia tak sedar tadi sebab dia mabuk teruk.." Yoora jawab sambil menangis. Still.
YOU ARE READING
Married To A Playboy • Kang Daniel
FanfictionSegalanya bermula daripada, "Kim Jiyeon, aku nak kau kahwin dengan aku." - Kang Daniel. Warning ⚠️ : cerita ni seriously cheesy and cringe af lol ( 15+ )