twenty one

734 34 8
                                    

5 months later

Jiyeon's pov

Harini, kitorang buat baby shower dekat rumah family aku. Tak ramai pun kitorang jemput. Just family terdekat aku dengan Daniel, and kawan rapat kitorang.

"Jiyeon!"

"Hyujin! Baekji!" Aku pergi dekat diorang and kitorang bertiga berpelukan.

"Chukhahae, Jiyeon-aa! Tak sangka, dulu kita lepak sama sama, study sama sama, kena denda sama sama, sekarang ni kau dah nak jadi eomma!"

"Kau ni, Hyujin.." Baekji tegur Hyujin. Hyujin sengih je.

"Thankyou for coming tau girls. Sekejap eh, jagiyaaa.." aku panggil Daniel yang tengah rancak berborak dengan family aku.

Daniel mintak diri lepastu datang dekat aku. "Kenapa sayang?"

"Kenalkan, bestfriends saya masa high school. Hyujin and Baekji."

"Oh hi. Im Kang Daniel, Jiyeon's husband. Nice to meet you." Mata diorang tak berkelip pandang Daniel. "Err.." Bila Daniel hulurkan tangan dia, barulah diorang tersedar. Cepat cepat diorang sambut tangan dia.

"Handsomenya dia bila jumpa depan depan! Bahu dia luas, badan dia boleh tahan sasa. Untungnya kau Jiyeon.." Hyujin cakap bila Daniel dah pergi.

"Tu la, beruntungnya kau!"

Aku gelak je. "Dahlah, korang duduk dulu eh. Aku nak layan tetamu lain. Lepasni kita sambung gossip, hehe."

Then, aku jalan nak cari Daniel balik. Bila aku nampak dia, dia panggil aku. "Jalan slowly, be careful." Daniel pegang aku. Yelah, perut aku ni pun dah boleh tahan besar jugak.

Daniel bawak aku pergi dekat sorang lelaki. Rowoon. "Annyeong, Jiyeon. Long time no see." Rowoon senyum lepastu pandang perut aku. "Youre going to be a mom.. congratulations."

"Thanks, Rowoon. Thanks a lot."

"Kita boleh jadi kawan baik kan?"

Aku angguk. "Of course!"

"Eh dah, jangan pandang wife aku macam tu. Aku jealous tahu tak." Daniel menyampuk, buatkan kitorang tergelak.

"Bro, i gotta go."

"Huh, already?"

"Haah, flight aku harini la. Kau lupa ke?"

"Wait a minute. Awak nak pergi mana?" Aku tanya Rowoon.

"Oh, ya! Sayang, Rowoon nak sambung study. Dekat Brighton." Daniel yang tolong jawabkan.

"Ahhh.. really?"

"Yeah. Urmm.. before i go, can i give you a hug? As a friend." Rowoon tanya aku, tapi pandang Daniel. Lepas Daniel bagi greenlight, Rowoon terus peluk aku. "Take care. And before saya pergi, saya nak awak tahu yang Daniel betul betul sayangkan awak. He even asked me apa yang awak suka, and macam mana nak luahkan perasaan dekat awak. Sejak haritu, saya tahu yang dia betul betul ikhlas." Dia bisik slow tepi telinga aku.

Terharu gila aku dengar. Rowoon senyum pandang aku. Lepas dia salam and brohug dengan Daniel, dia terus keluar dari rumah ni.

"Dia kawan paling rapat, and paling baik yang saya pernah ada. He knows me better than anyone else."

Aku cebik. "I know you well too."

"Sayang saya ni tengah merajuk ke?" Daniel cubit cubit pipi aku.

Married To A Playboy • Kang DanielWhere stories live. Discover now