sixteen

545 32 0
                                    

Jiyeon's pov

Harini, aku keluar date dengan suami aku. Daniel bawak aku shopping for the first time as suami isteri. Dia pegang tangan aku sambil kitorang jalan jalan dalam mall ni. Aku rasa awkward gila, serious.

"Kenapa?" Daniel tanya. Mesti dia perasan riak wajah aku.

"Daniel, saya rasa semua orang macam pandang kita la. Awak ni famous sangat ke sampai kita pergi shopping mall pun orang kenal?"

Dia gelak. "Taklah, Jiyeon sayang. Mungkin diorang jealous kot dengan awak. Siapa je yang taknak dapat husband yang hot macam saya kan?"

Aku cebik. "Ceh, perasan."

"Mulut awak je cakap ceh perasan tapi hati awak cakap ha betul lah tu kan?"

"Awak awak, baju dalam kedai ni semua nampak cantiklah." Aku buat buat tak dengar apa yang dia cakap tadi. Tangan aku tunjuk satu kedai mewah depan kitorang ni.

"Ha jomlah masuk." Dia tarik tangan aku, masuk dalam kedai.

Aku tengok baju baju dalam ni. Serious. Cantik gila! Rambang mata rasanya. Tapi bila aku tengok harga baju baju tu, tutup mata je la. "Daniel, jomlah keluar."

"Aik, kenapa?"

"Baju dekat sini mahal la.." aku bisik dekat dia.

Dia senyum. "Jangan la risau pasal harga. Kalau saya nak beli satu kedai ni untuk awak pun saya mampu tau. Nah, pergi try yang ni." Dia cakap lepastu hulur satu dress warna pink.

"Awak nak saya pakai dress ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Awak nak saya pakai dress ni..? Macam jarang je."

"No la, mesti cantik kalau awak pakai. Go try it."

Aku ambik jugak dress tu and masuk dalam fitting room. Lepas dah sarung dress tu, aku tenung diri aku dekat cermin. Lama.

Daniel ketuk pintu fitting room aku. "Jiyeon.. are you done?"

"Saya tukar baju balik eh? Buruklah saya pakai.. macam tak kena je."

"Keluar la dulu, saya nak tengok." Haih. Aku slowly bukak pintu fitting room ni and keluar. Daniel terdiam sekejap bila tengok aku. "Gorgeous! Absolutely gorgeous! Sesuai sangat dengan awak. Jom, kita beli."

Aik, terus nak beli? Kalau perempuan yang jenis mata duitan, mesti berebut rebut nak kahwin dengan dia ni. Lepas dah shopping, Daniel bawak aku makan pulak. Dia order pizza dengan pasta. Bila makanan dah sampai, aku cepat cepat nak makan. Sebab lapar. Yelah, last makan pun breakfast tadi. Aku ambik satu potongan pizza tu, and terus gigit.

"Apa ni, comotlah." Daniel cakap lepastu tiba tiba cium bibir aku. Aku terkedu sekejap. Dia gelak je.

"Awak sengaja kan?"

"Taklah, memang ada pizza sauce dekat bibir awak tadi." Dia balas selamba. Muka aku dah merah sebab orang macam pandang pandang. Ish, selamba betul la dia ni. "Nah." Tadi dah kiss aku, sekarang nak suap pulak? Yeah. Tak pelik la macam mana dia ni boleh jadi playboy. Mesti semua perempuan yang baru jumpa dia, akan terus jatuh cinta.

Married To A Playboy • Kang DanielWhere stories live. Discover now