two

731 36 0
                                    

Jiyeon's pov

"Dia nak kau... Kahwin dengan dia?" Yoora tanya balik. Muka dia macam dah risau sangat.

Aku angguk. "Tapi kan Yoora, aku tak faham la. Macam mana lelaki tu boleh tak kenal dengan siapa dia tidur? Tak logik la."

"Sebenarnya.. masa aku bercakap dengan dia, dia dah mabuk dulu. Aku rasa dia tak ingat pun dengan siapa dia bercakap sebelum dia bawak aku masuk bilik tu. Tapi aku yakin lambat laun nanti dia akan ingat jugak. Macam mana ni jiyeon.. Kau akan kahwin dengan dia ke..?"

"Dahlah, pasal tu kau jangan risau. Sekarang ni aku nak kau tukar nombor. Nombor ni kau buang je. Nanti pandai pandai la aku cakap dengan dia aku dah tukar nombor or nombor aku dah tak boleh guna ke. Okay?"

Aku keluar dari bilik and pergi dekat eomma yang tengah tengok tv. Ada benda penting yang aku nak cakap sekarang ni. "Ha, Yoora tu okay ke tak? Lain macam eomma tengok dia." Eomma tanya.

"Dia okay je. Urmm eomma.. Jiyeon.. ada benda nak cakap." Suara aku terketar ketar. Takut nak cakap pasal ni dengan eomma.

"Apa dia?"

"Jiyeon.. Ji.."

"Kenapa ni Jiyeon?"

"Eomma, Jiyeon nak kahwin."

Eomma gelak. Dia terus stop gelak sebab tengok muka aku serious. "Kejap.. Jiyeon serious ke?" Eomma tanya lagi. Aku angguk.

"Dengan siapa? Setahu eomma Jiyeon tak pernah ada boyfriend kan?"

"Ada, err... Nama dia Daniel. Kang Daniel. Jiyeon dah lama bercinta dengan dia. Dia ajak Jiyeon kahwin, and dia janji akan uruskan semuanya." Aku tipu. Jujur cakap, aku tengah tahan air mata dari keluar.

Eomma terkebil kebil. Mungkin keliru and susah nak percaya apa yang aku cakap.

🤵🏻👰🏻

Aku angkat luggage aku masuk dalam
rumah Daniel. Atau kata nama lain, suami aku. Dalam kereta tadi aku asyik menangis je. Eomma ingat sebab aku sedih nak berpisah dengan keluarga. Padahal, aku tak sangka aku akan kahwin terlalu awal macam ni. Dengan cara macam ni. Dengan orang yang aku tak pernah kenal pulak tu. Aku baru 25 tahun, masih muda rasanya nak jadi isteri orang.

Yoora dah selamat sampai dekat Canada, rumah imo dia. Dia cakap dekat parents dia, dia nak sambung belajar dekat sana. Aku tak tahu la sampai bila dia kena tipu diorang.

"Apahal kau termenung dekat situ? Masuklah bilik aku tu." Daniel cakap buatkan aku tersedar dari mengelamun. Dia duduk dekat atas sofa lepastu bukak tv. Macam tak ada apa apa yang jadi.

"Kau ingat aku nak share bilik dengan kau? Jangan haraplah." Aku balas geram. Aku bukak pintu bilik sebelah bilik dia. Ada katil, meja, almari. "Aku akan duduk bilik ni. Kau buat hal kau, aku buat hal aku." Aku balas lepastu terus masuk bilik tu.

🤵🏻👰🏻

Daniel's pov

Perut aku dah lapar gila ni. Bukak petis ais, tak ada makanan. Nak ajak Jiyeon makan dekat luar, tapi dia dari tadi berkurung dalam bilik.

Phone aku tiba tiba berbunyi. Eomma aku call. "Hello eomma?"

"Daniel, dekat mana tu?"

"Dekat rumah la eomma. Orang baru kahwin, mananya nak keluar rumah. Tengah honeymoon." Aku jawab sambil sengih sorang.

"Eomma masih tak percaya Daniel betul betul serious dengan Jiyeon. Yelah, Daniel kan playboy. Eomma tengok muka Jiyeon tadi pun, macam sedih je. Macam something's wrong."

Married To A Playboy • Kang DanielWhere stories live. Discover now