Jiyeon's pov
Appa dengan eomma terkejut bila tengok aku ada dekat rumah. Belum sempat aku nak cakap, oppa dah bagitahu diorang. "Jiyeon ada buat salah dengan Daniel ke?" Appa tanya aku masa kitorang tengah makan malam.
Aku langsung tak sentuh makanan depan aku. Entahlah, aku asyik fikir je apa yang aku nak buat sekarang ni.
Daniel ada messages and call aku. Tapi aku seen je. Aku tak boleh jumpa dia sekarang. "Tak la appa.. salah faham sikit je." Aku jawab slow.
"Kalau salah faham, pergi la jumpa dia. Dia ada call Jiyeon banyak kali kan tadi? Jumpa dia, settle kan baik baik." Eomma pulak cakap.
Aku tak tahu nak balas apa. Aku rasa serba salah dengan Daniel. Yelah, kenapa aku tak jujur je dengan dia dari awal? I dont know. Nak menyesal sekarang pun tak berguna dah.
Lepas dah habis dinner, aku masuk bilik. Aku baca messages dari Daniel.
World's sweetest husband 💓
Kenapa awak seen je
messages saya?
Awak tak salah, semua ni
memang salah saya
Baliklah sayang..
Saya tahu, awak terasa hati
dengan saya
Saya tahu, saya tak patut
tinggikan suara
I miss you Kim Jiyeon..
•seenAku menangis. Tak, Daniel. Saya sikit pun tak terasa dengan awak. Apa salah awak? Tak ada.
World's sweetest husband 💓
Saya salah
Saya berniat nak gunakan
Yoora, sebab saya boleh ugut
dia atas kesalahan pukul saya.
Saya tahu kalau saya ugut
macam tu, dia tak ada jalan lain
selain setuju dengan saya
Sebab tu la saya nak kahwin
dengan dia.
Saya nak gunakan dia
Saya tak sangka awak yang
akan kahwin dengan saya..
Saya gunakan awak, tanpa
sebab
And saya sedar, yang bersalah
dengan Yoora jugak
Saya mengaku, perangai saya
memang teruk
Im really sorry, sayang
•seenMakin kuat aku menangis bila baca lagi messages tu. Aku terus off phone, and letak phone tu dalam laci tepi katil. Tak sanggup lagi nak baca.
🤵🏻👰🏻
1 month later
Eomma letak sandwich telur yang dia baru buat tadi dekat atas meja. "Nah, makanlah."
"Gomawo eomma."
Eomma angguk before duduk sekali dekat meja makan dengan aku. "Eomma tengok Jiyeon asyik termenung je sekarang ni. Dah dekat sebulan Jiyeon duduk sini, Jiyeon taknak balik jumpa Daniel ke?"
Aku tak jadi nak gigit sandwich yang aku dah pegang tu. "Hmm.. nanti Jiyeon balik la. Eomma tak suka kan Jiyeon duduk dekat sini? Jiyeon menyusahkan eomma ke?"
"Bukan macam tu.. tapi sampai bila Jiyeon nak duduk sini? Tak kesiankan Daniel ke? Entah apa la dia buat duduk dekat rumah tu sorang sorang."
"Yelah eomma.. nanti Jiyeon balik." Aku balas, malas nak panjangkan lagi isu tu. Perut pun dah lapar, aku terus gigit sandwich tu. Tiba tiba aku rasa macam nak muntah. Aku terus berlari pergi bilik air. Pelik. Aku muntah teruk gila and secara tiba tiba.
YOU ARE READING
Married To A Playboy • Kang Daniel
FanfictionSegalanya bermula daripada, "Kim Jiyeon, aku nak kau kahwin dengan aku." - Kang Daniel. Warning ⚠️ : cerita ni seriously cheesy and cringe af lol ( 15+ )