six

595 29 1
                                    

Jiyeon's pov

Daniel ketuk pintu bilik aku. Aku bukak, and terkejut tengok dia pakai kemeja. "Kenapa kau pakai macam ni?" Aku tanya dia.

"Pergi siap cantik cantik. Eomma dengan appa aku ajak dinner dekat rumah diorang malam ni. Pastikan, cantik. Cepat, aku tunggu. Aku bagi kau 15 minit je."

Aku bengang gila. Bagitahu last minute apahal? Aku terus bukak almari, cari kalau kalau ada baju yang cantik. Nasib baik ada satu baju warna pink, yang aku sengaja bawak sekali haritu.

Aku terus sarung dress tu, lepastu pakai makeup sikit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku terus sarung dress tu, lepastu pakai makeup sikit. Siap makeup, aku spray perfume banyak banyak. Lepas dah siap semua, baru aku keluar dari bilik.

Daniel pandang aku lama. Lepastu dia senyum. "Cantik jugak kan kau ni." Dia bangun and datang dekat dengan aku.

"Kau ni kenapa?" Aku tanya bila dia datang dekat dengan aku lepastu macam bau bau.

"Wangi." Dia cakap sambil sengih.

Sabar jelah dengan dia ni. Aku takut la nak hidup dengan dia ni lama lama. Sebabkan perangai playboy dia tu. Baru sebulan, rasa macam setahun dah.

🤵🏻👰🏻

Kitorang dah sampai dekat mansion family Daniel. Sebelum masuk rumah, Daniel dah pesan dekat aku untuk pura pura macam kitorang ni love each other.

"My daughter in law!" Eomma Daniel, mother in law aku, peluk aku bila dia nampak aku berdiri depan pintu. Haih, eomma dia ni punyalah suka dekat aku. Kalaulah dia tahu perkara sebenar, tak tahu la aku.

Daniel tiba tiba peluk bahu aku masa kitorang nak jalan pergi dekat dinning room rumah tu. Nasib baik aku tak jerit masa dia pegang aku. Suka hati dia je. Lepas dah borak borak sikit, kitorang semua pun mula makan. Daniel bagi isyarat dekat aku, suruh aku suapkan pasta tu dalam mulut dia. Aku pun pura pura la ikhlas suap dia.

"Sebenarnya, ada benda appa nak cakap ni." Mr Kang letak sudu dengan garfu dia. Aku dah agak, mesti ada benda diorang nak cakap. Sebab tu tiba tiba ajak dinner.

"Apa dia, appa?" Daniel balas.

"Harini, Daniel dengan Jiyeon dah genap sebulan kan berkahwin? Tapi masih belum honeymoon. So appa dah tempah tempat honeymoon korang. Apa ertinya satu perkahwinan tanpa honeymoon, betul tak?"

Aku rasa macam nak muntah balik pasta yang aku dah telan tadi. Honeymoon? Taknak la! Taknak!

"Honeymoon? Terima kasih appa, eomma. Kitorang suka sangat, kan sayang?" Daniel tanya aku. Aku tak tahu nak jawab apa. Appa dengan eomma dia dah pandang aku dah.

Aku angguk sambil bagi senyuman fake. Pandai betul la dia ni berlakon. Siap sayang sayang lagi, geli aku. Mungkin pernah jadi pelakon extra kot dulu.

"Dont worry. Nanti korang cuma kena pergi je, okay. Appa dengan eomma dah arrange semuanya." Mrs Kang cakap sambil senyum lebar.

Lepas dah habis dinner, kitorang dah nak on the way balik. Aku pandang Daniel yang tengah pakai seatbelt and dah nak start drive. "Apa?" Dia tanya bila dia perasan yang aku pandang dia.

"Aku taknak pergi honeymoon dengan kau."

"Kenapa kau taknak?"

Eh eh. Dia boleh tanya kenapa aku taknak? Aku tahan je penumbuk aku ni dari melayang dekat pipi dia. "Memanglah aku taknak. Kalau ikutkan, kahwin dengan kau pun aku taknak. Apatah lagi honeymoon!"

"Dah tu? Kau nak cakap apa dekat parents aku? Kalau kita cakap taknak, kau tak fikir ke apa reaction diorang?"

Aku diam je bila dia balas macam tu. Betul jugak apa dia cakap. Tapi... Aku taknak pergi honeymoon! Taknak!

🤵🏻👰🏻

Aku dengan Daniel, dah sampai Jeju Island. Dalam flight tadi pun aku tidur je, tak buat apa apa langsung. Sebab aku memang tak suka naik flight. Kitorang dah sampai dekat hotel yang paling dekat dengan Jeju Island ni.   Rasanya hotel ni 5 bintang.

Sementara Daniel check in, aku duduk dekat sofa yang ada dekat lobby tu. Dalam hati aku tengah risau, sebab aku kena tidur sebilik dengan dia. Lepas dah check in, aku dengan Daniel pergi bilik kitorang. Aku telan air liur. Boleh tak aku nak check in bilik lain? Tapi, aku ada duit ke? Dahlah ni hotel mewah. Mampu ke aku?

Daniel bukak pintu bilik and masuk. Aku teragak agak nak masuk. Serious la aku kena tidur sebilik dengan dia? Playboy ni? Haih, baik aku berjaga je malam ni.

"Kenapa berdiri je dekat situ? Nak jadi penjaga pintu ke?"

Aku terus masuk bila dia cakap macam tu. Lepas dia dah letak barang barang dia, dia baring atas katil and bukak tv. Aku letak luggage aku, lepastu duduk dekat sofa kecik yang ada dekat hujung bilik ni. Kalau aku nak tidur atas sofa ni, macam kecik sangat. Kalau tidur atas lantai, nanti sakit badan pulak.

"Kenapa kau duduk situ? Sinilah, baring sebelah aku."

"Jangan harap." Aku jawab lepastu masuk bilik air. Rasa macam nak je tidur dalam tub mandi ni. Lepas aku keluar dari bilik air, aku tengok Daniel. Dia dah tertidur. Maybe sebab penat.

Aku duduk balik dekat sofa. Alahai, bosannya! Tiba tiba rasa rindu dekat eomma and appa. Huaaaaaa!

🤵🏻👰🏻

Daniel's pov

Aku terbangun dari tidur. Lama ke aku tidur? Aku tengok jam dekat phone, dah pukul 5 petang. Hampir 3 jam jugak la aku tidur.

Aik. Mana Jiyeon ni? Tak ada pun. Takkan tak keluar lagi dari bilik air kot? Dia tidur ke dalam tu? Aku bukak pintu bilik air. Tak ada orang. Mana pulak la dia ni pergi? Ah lantaklah. Aku bukak baju, nak mandi.

Tiba tiba Jiyeon bukak pintu bilik and masuk. Aku terkejut. Dia menjerit, sambil tutup mata. "Arghhhhh!!"

"Kau pergi mana tadi ha?" Aku tanya sambil ikat tuala dekat badan.

"Kau ni memang pervert kan?!" Dia marah aku. Aik, aku pulak kena.

"Aku nak mandi la. Kau tu yang pervert, sengaja kan nak tengok badan aku?"

"Apahal aku pulak?! Eee pergi la masuk bilik air cepat!"

Aku gelak lepastu datang dekat dengan dia yang tengah berdiri dekat dengan pintu bilik tu. Nak kacau dia, hehe.

"Apa ni.. pergi la." Dia rimas bila aku datang dekat dengan dia. Bila dapat peluang, dia cepat cepat lari pergi dekat dengan katil.

Aku ikut dia. "Kau nak tahu tak kenapa eomma dengan appa suruh kita pergi honeymoon?" Aku tanya, sambil rapatkan lagi jarak dengan dia. Sampai dia yang tengah berdiri dekat bucu katil tu, terbaring dekat atas katil. Aku pergi dekat lagi dengan dia.

"Aku tak suka la.. Daniel.."

"Sebab diorang nak cucu."

"Aku kata aku tak suka kan!" Dia tolak badan aku kuat kuat. Aku gelak je lepastu terus masuk bilik air. Alahai, nak bergurau pun tak boleh la dia ni.

Married To A Playboy • Kang DanielWhere stories live. Discover now