twelve

580 34 2
                                    

Jiyeon's pov

Keadaan appa dah makin baik. Appa dah boleh buat aktiviti dia macam biasa. Tapi, doktor dah pesan suruh dia ambik cuti panjang sikit. Aku masih lagi duduk dekat rumah eomma dengan appa sejak minggu lepas. Dah seminggu aku tak balik rumah Daniel.

Kadang kadang lepas kerja, Daniel akan datang sini jugak tengok appa. Tapi lepastu dia akan balik rumah dia balik sebab dia kena kerja.

Jaehwan oppa datang dekat aku yang tengah duduk depan tv sambil makan keropok. "Kenapa?" Aku tanya sebab oppa pandang aku.

"Jiyeon taknak balik rumah ke? Appa kan dah okay."

"Emm.. nantilah."

"Nanti? Jiyeon kena ingat tau. Jiyeon tu bukannya single lagi, dah ada nampyeon. Kesianlah Daniel."

Aku berhenti kunyah keropok, and pandang Jaehwan oppa. Dia tayang muka serious. "Yelah, nanti Jiyeon balik okay? Ha ni, appa dengan eomma mana?"

"Appa tengah baca surat khabar dekat bilik, eomma pulak tengah masak kot. Jiyeon pergilah tolong eomma."

"Fine." Aku cebik lepastu bangun and pergi dapur. Eomma tengah sibuk memasak.

"Ha Jiyeon, come here tolong eomma. Nanti boleh masakkan ni untuk Daniel."

"Eomma masak apa ni?"

"Eomma tengah buat japchae. Jiyeon kan suka japchae."

"Japchae? Yes!" Seronok bila aku dengar japchae.

"Jiyeon! Daniel datang ni.." Aku dengan eomma toleh bila oppa datang menjengah dekat dapur. Daniel datang? Kenapa dia datang tak bagitahu aku pulak ni?

🤵🏻👰🏻

"Sebenarnya, Daniel nak bawak Jiyeon balik harini." Daniel cakap masa kitorang semua tengah makan.

"Hah?" Terkejut aku dengar. Tiba tiba je, bukannya nak cakap awal awal!

"Baguslah kalau macamtu. Isteri mestilah berada di sisi suami kan." Appa cakap. Eomma dengan oppa senyum, macam sokong appa.

"Lepas makan ni, kita balik eh sayang."

"Oh.. okay." Aku balas. Alahai, cairnya dengar dia panggil aku sayang dengan suara macam tu.

Eh, apa aku mengarut ni! Mengarut, mengarut. Yang Daniel pun satu, boleh pulak panggil aku sayang depan family aku. Malu la!

🤵🏻👰🏻

Daniel's pov

Tadi Seongwoo hyung call aku, cakap nak buat party sikit dekat club sempena birthday dia. Aku masuk dalam club ni, lepas dah berapa lama tak datang. "Daniel! Sini sini." Aku pergi dekat Seongwoo hyung lepas dia panggil aku. Ramai orang ada dekat meja tempat dia duduk.

"Happy birthday, hyung." Aku cakap lepastu salam dengan dia.

"Thankyou bro. Ha duduklah, minum je banyak mana kau nak."

Aku duduk sebelah dia. Diorang semua ni rasanya kawan dia kot sebab aku tak kenal sangat. Perempuan yang tengah duduk depan aku ni pandang aku sambil senyum. Cantik, gaya macam model.

"Okay guys. So ni junior yang paling rapat dengan aku, Kang Daniel. Aku kenal dia masa high school." Seongwoo hyung kenalkan aku dekat diorang.

"Seongwoo, you dah janji dengan i tau." Perempuan depan aku ni cakap.

"Oh yes. Daniel, kenalkan. Ni Nahee, Kawan hyung."

Nahee hulur tangan dekat aku. "Hi, im Yoon Nahee. You Daniel kan? I heard a lot about you. Tak sangka dapat jugak kenal dengan you."

Married To A Playboy • Kang DanielWhere stories live. Discover now