Daniel's pov
Jam dah pukul 8 malam, aku dah janji dengan Rowoon nak kenalkan Jiyeon dekat dia. Aku ketuk pintu bilik Jiyeon. "Jiyeon.."
Jiyeon bukak pintu bilik dia. Rasanya, dia tengah tengok movie. Sebab aku nampak laptop dengan earphone dekat atas katil. "Kenapa?"
"Siap cepat. Aku nak bawak kau keluar."
"Keluar pergi mana? Club?"
Tergelak aku dengar soalan dia. "Kalau aku bawak kau pergi club, kau nak ikut ke? Tak takut?"
Jiyeon buat muka menyampah, lepastu macam nak tutup balik pintu bilik ni. Aku sempat tahan. "Aku nak bawak kau pergi keluar makan la, apa lagi? Selama kita kahwin ni kita tak pernah lagi keluar makan kan?"
"Kau jangan cakap pasal kahwin boleh tak? Aku tak suka."
"Yelah yelah. Siap cepat, aku tunggu ni." Aku jawab. Dia angguk je, lepastu tutup balik pintu tu.
Lepas Jiyeon dah siap, kitorang keluar dari rumah. Seingat aku, ni first time Jiyeon keluar dari rumah lepas 2 minggu kitorang kahwin. Tapi muka dia dah nampak okay sikit, tak murung macam masa awal awal dulu.
"Kau nak bawak aku makan dekat mana ni?" Dia tanya.
"Aku nak bawak kau jumpa kawan aku, dia nak kenal dengan kau."
Jiyeon tenung aku. "Kau kahwin dengan aku, lepastu kau nak jual aku dekat kawan kau?"
Terkejut jugak aku dengar dia cakap macam tu. "Jauhnya la kau ni berfikir. Dia ni, bestfriend aku. Sebab tu lah dia nak kenal dengan isteri aku."
Jiyeon tayang muka menyampah lagi bila aku sebut isteri.
🤵🏻👰🏻
Jiyeon's pov
Restaurant apa pulak Daniel bawak aku ni? Tengok pun dah tahu mahal. Bila kitorang dah masuk dalam restaurant ni, aku ikut je mana Daniel pergi.
Aku nampak dia lambai tangan dekat seseorang. Nanti kejap, dia tu..
"Broooo!!" Diorang berdua bersalaman. Aku masih lagi terkejut tengok kawan Daniel ni. Bila dia nampak muka aku, dia pun terdiam. Riak muka dia berubah.
Rowoon. Kim Rowoon. My first and last love. My ex boyfriend. Kitorang putus sebab terpisah lepas habis high school. Tapi entah macam mana, dia boleh kawan dengan Daniel.
"Jiyeon sayang, kenalkan ni kawan baik i. Rowoon." Daniel kenalkan Rowoon dekat aku. Dia macam pura pura baik dengan aku. Aku pun diam je.
Daniel sedar yang kitorang berdua macam diam and just pandang each other. "Bro, kau kenapa?" Dia tanya Rowoon.
"Hah? Err.. she's beautiful. Ha duduklah, jom kita order." Rowoon buat buat macam tak ada apa apa yang jadi.
Daniel sengih. "I know right, sebab tu aku kahwin dengan dia."
Aku harap sangat dia boleh berhenti sebut perkataan kahwin tu. Serious aku rasa nak luku kepala dia.
Kitorang pun mula makan lepas makanan dah sampai. Aku tak selera sangat nak makan. Aku pandang bawah je.
"Sayang, kenapa you tak makan? Tak ada selera ke?"
"Saya nak pergi tandas sekejap." Aku cakap lepastu terus bangun. Before that, aku tanya dulu waiter kedai ni jalan nak pergi tandas.
Sampai tandas. Aku termenung sekejap. Daniel kawan Rowoon? Rowoon kawan Daniel? Alahaiii, apa aku nak buat ni? Kenapa jadi macam ni? Mula mula aku kena kahwin dengan orang yang aku tak kenal sebab Yoora. Lepastu Rowoon, kawan dengan Daniel pulak. Serabutnyaaa!
YOU ARE READING
Married To A Playboy • Kang Daniel
FanfictionSegalanya bermula daripada, "Kim Jiyeon, aku nak kau kahwin dengan aku." - Kang Daniel. Warning ⚠️ : cerita ni seriously cheesy and cringe af lol ( 15+ )