ten

545 27 1
                                    

Jiyeon's pov

Lepas dah penat duduk dekat dapur semata mata nak try buat kimchi jiggae, aku pergi dekat ruang tamu and terus baring dekat atas sofa. Aku tengok jam. Dah nak pukul 10 malam. Mana Daniel ni? Takkan la dia pergi club kot. Seolma.. no no. Dia kan dah kerja.

Mata aku dah kuyu, tapi aku tahan jugak. Aku tengok phone sekejap. Lepas dah balas messages, aku scroll Instagram pulak. Aku tengok Daniel punya account. Handsome. Aish, apa aku cakap ni? And as expected, bersepah gambar dia dengan perempuan. Perempuan tu la, perempuan ni la.

🤵🏻👰🏻

Daniel's pov

Sampai je rumah, aku terus jalan pergi dapur nak minum air. Nak terkeluar biji mata aku tengok dapur. Bersepahnya!

Aku nampak Jiyeon tengah baring dekat atas sofa ruang tamu. Jam dah pukul 12 setengah malam, aku balik lambat sebab banyak kerja nak kena buat. Dia tunggu aku balik ke? Aku pergi dekat dia. Rambut dia aku usap usap. Aku letak briefcase aku dekat tepi, lepastu aku dukung dia. Lepas dah baringkan dia dekat atas katil dia, aku selimutkan dia. Kesian dia, mesti penat. Apa yang dia masak dekat dapur tadi pun aku tak tahu.

🤵🏻👰🏻

Jiyeon's pov

Cahaya matahari yang datang dari tingkap bilik aku buat aku terbangun. Aku bukak mata. Wait a minute. Bila masa aku masuk bilik ni? Seingat aku, aku tertidur atas sofa malam tadi. Dahlah dapur pun aku tak kemas lagi.

Aku berlari keluar dari bilik, tengok dapur. Aik. Bersih je. Daniel pun tengah relax duduk breakfast dekat meja makan.

Dia senyum dekat aku. "Good morning."

"Siapa yang.."

"Kau nak tanya apa? Siapa yang kemas dapur ke, siapa yang dukung kau masuk bilik?"

Aku pandang dia. Dia masih senyum. Ha, memang dia la tu yang buat. Takkan la orang lain pulak. "Kau.. dukung aku je kan?"

"Ye, aku dukung kau je, tak ada buat apa apa pun. Tapi kau taknak berterima kasih dekat aku ke? Penat tau aku kemas dapur ni. Kau masak ke berperang?"

"Terima kasih." Pendek je aku jawab.

"Kau taknak tahu ke macam mana rasa kimchi jiggae tu?"

Dia rasa ke kimchi jiggae tu? Mesti tak sedap. Malunya! "Macam mana?" Aku tanya jugak.

Dia bangun dari kerusi lepastu datang dekat dengan aku. "Sedap, tapi tak cukup garam la sayang." Dia cakap lepastu keluar dari dapur.

Aku pegang pipi aku. Merah. Kau ni kenapa Jiyeon? Malu ke apa? Malu sebab dia kata tak cukup garam ke malu sebab dia panggil aku sayang?

🤵🏻👰🏻

Daniel's pov

Aku urut leher dengan bahu aku. Sejak aku dah betul betul jadi pekerja dekat office appa ni, badan rasa sakit sakit sangat. Mungkin sebab banyak buat kerja. Aku bangun, pergi dekat pantri nak buat coffee dah alang alang tengah rasa mengantuk ni. Salah sorang pekerja appa, Hanjoo, ada dalam pantri. Dia senyum bila nampak aku masuk.

"Eh, Hanjoo." Aku tegur.

"Daniel, you nak coffee? I boleh buatkan."

"Hmm.. boleh jugak."

Lepas dah buatkan coffee, dia bagi dekat aku. "Nah. You penat ke? I nampak tadi you asyik pegang bahu je. Nak i picitkan?" Dia tanya sambil pegang bahu aku.

Married To A Playboy • Kang DanielWhere stories live. Discover now