Daniel's pov
Aku dengan Jiyeon keluar dari bilik serentak. Dia macam terkejut bila nampak aku. Mesti dia awkward, lepas aku luahkan perasaan semalam.
"Jiyeon, aku dah nak pergi kerja ni. Kau jangan lupa breakfast tau. Aku, breakfast dekat office je harini." Lepas cakap, aku terus keluar dari rumah. Dia diam je. Daripada aku buat dia tak selesa, baik aku pergi kerja cepat.
🤵🏻👰🏻
Jiyeon's pov
Aku suap nasi dengan kimchi dalam mulut. Hmm.. Daniel taknak breakfast dengan aku sebab dia marah aku pasal semalam ke?Takkanlah kot. Ke ni salah aku sebab tak terima dia?
Tak tak. Jiyeon, kau tak salah. Dia kena la faham. Tiba tiba kot. Takkanlah aku terus nak jawab yes, aku terima kau. Ish. Aku cuba fikir positif. Mungkin, dia ada kerja penting nak kena siapkan. Sebab tu la dia tak sempat nak breakfast dekat rumah.
🤵🏻👰🏻
Aku gelak macam orang gila sorang sorang depan tv. Setiap kali layan running man, memang macam ni. Lol.
Perut aku berbunyi. Alahai, lapar pulak. Patutlah, dah masuk waktu lunch rupanya. Aku pergi dapur, bukak kabinet. Lepastu aku bukak peti ais pulak. Tak ada apa apa pun, aku nak masak apa? Kalau ada telur, bolehlah aku goreng telur. Ni telur pun tak ada!
"Jiyeon-aa.." Belum sempat aku tutup pintu peti ais, aku terus melompat sebab dengar suara orang bisik tepi telinga aku.
Disebabkan aku melompat, kepala aku terlanggar pintu peti ais tu. "Aduhhh!!" Aku pegang kepala aku. Sakitnya!
"Jiyeon, kau okay tak?" Daniel tanya sambil pegang dahi aku. Aku menjerit lagi kuat bila dia pegang tempat dahi aku terlanggar pintu peti ais tadi.
"Bila kau balik? Terkejut aku."
"Baru je. Sekarang kan dah waktu lunch, so aku sengaja balik sebab nak makan dengan kau."
"Ooo.." aku pegang dahi aku, tahan sakit. Serious, aku rasa dahi aku dah benjol.
"Meh sini.." Daniel tarik aku pergi duduk dekat sofa ruang tamu. Dia tengok dahi aku yang dah bertukar bentuk. "Sorry la, aku tak sangka pulak kau akan terkejut sampai macam tu sekali."
"Hmm.."
Chup! Nasib baik aku tak sepak Daniel bila dia cium dahi aku tiba tiba. Suka hati dia je cium dahi aku.
"Kau.. buat apa ni?"
"Nak bagi sakit dekat dahi kau hilang la." Dia jawab sambil senyum. Lepastu dia cium dahi aku sekali lagi.
Aku rasa jantung aku sekarang ni laju gila, mengalahkan lari marathon.
"Ha, sekarang macam mana? Feeling better?"
"Sama je."
Dia gelak. "Okay la, tunggu sekejap. Aku pergi ambik ais." Lepas dah pergi dapur, Daniel datang balik dengan ice pack dekat tangan dia. Dia letak ice pack tu dekat dahi aku.
"Daniel.. dekat rumah ni tak ada apa apa. Kita nak lunch apa?" Aku cakap bila teringat apa yang aku tengah buat sebelum kepala aku terlanggar pintu peti ais tadi.
YOU ARE READING
Married To A Playboy • Kang Daniel
FanfictionSegalanya bermula daripada, "Kim Jiyeon, aku nak kau kahwin dengan aku." - Kang Daniel. Warning ⚠️ : cerita ni seriously cheesy and cringe af lol ( 15+ )