Jiyeon's pov
Bukak je mata, aku nampak Jaehwan oppa dekat sebelah aku. "Oppa.. Jiyeon dekat hospital ke..?
"Eh, Jiyeon dah sedar? Oppa call Daniel sekejap eh."
Aku tahan tangan oppa dari keluarkan phone dia. "Jangan.."
"Jiyeon sampai masuk hospital macam ni pun, masih taknak call dia?"
"Kenapa Jiyeon masuk hospital..? Jiyeon sakit ke?"
Jaehwan oppa tayang muka pura pura sedih. "Haah.. penyakit Jiyeon ni tiada ubatnya. Huhuhu."
"Oppa, betul betul la!" Aku pukul tangan dia. Orang tengah sakit terbaring macam ni pun, sempat lagi nak melawak?
Oppa gelak. "Daniel la yang buat Jiyeon sakit macam ni." Aku blur. Daniel yang buat aku sakit? Apa maksudnya? Aku kena penyakit sebab terlalu bersedih ke apa? Bila nampak aku macam tak faham, oppa gelak makin kuat. "Jiyeon, my beloved dongsaeng, awak mengandung la. Youre 5 weeks pregnant."
Aku macam tak percaya apa yang aku dengar.. aku.. mengandung? "Jiyeon..?"
"Yelah, takkan oppa pulak yang mengandung. Lol."
Aku akan dapat baby? Aku akan jadi eomma, and Daniel akan jadi appa? Biar betul ni? Rasa macam nak menangis sebab happy sangat! Tapi terkejut jugak sebab tak pernah imagine yang aku akan mengandung masa umur 25 tahun. "Oppa.. appa dengan eomma mana?"
"Appa dengan eomma ada, diorang pergi makan sekejap. Yelah, sebabkan Jiyeon pengsan tadi la kitorang tak sempat dinner tau. Ni pun perut oppa asyik berbunyi je, sanggup tahan sebab nak jaga dongsaeng kesayangan." Tergelak aku dengar. "Oppa call Daniel tau, dia mesti la kena tahu pasal ni."
"Oppa! Tak apa, Jiyeon nak bagitahu dia sendiri.."
Oppa pandang aku. "Betul ni..? Maknanya Jiyeon nak balik jumpa dia?"
"Yea.. yeah." Aku angguk.
🤵🏻👰🏻
Daniel's pov
Terkejut gila aku bila aku balik, nampak Jiyeon tengah tidur dekat atas sofa ruang tamu. "Jiyeon-aa.." aku panggil dia, sambil slowly sentuh pipi dia.
"Daniel.." dia bangun then terus menangis and peluk aku. "Saya mintak maaf.. saya mesti dah sakitkan hati awak.. saya rasa saya tak layak jadi isteri awak tapi saya memang tak boleh berpisah dengan awak, i love you so much."
Aku pun peluk dia balik. Belakang badan dia aku usap. "Saya yang patut mintak maaf.. i have no reason to be mad. Kalau bukan awak yang tidur dengan saya that day so what? Im sorry, saya cuma rasa bersalah sebab awak yang terpaksa ikut kehendak bodoh saya selama ni.."
Dia geleng kepala. "Saya sikit pun tak menyesal kahwin dengan awak, Daniel. Saya nak hidup dengan awak sampai bila bila.. saya tak sanggup lagi berpisah dengan awak."
Aku lap air mata dia guna dua ibu jari aku. Tangan dia, sikit pun tak lepas dari peluk pinggang aku. "Dah.. jangan menangis lagi. Saya ada dekat sini dengan awak. Now, kita lupakan semuanya yang pernah jadi in the past, okay?"
YOU ARE READING
Married To A Playboy • Kang Daniel
FanficSegalanya bermula daripada, "Kim Jiyeon, aku nak kau kahwin dengan aku." - Kang Daniel. Warning ⚠️ : cerita ni seriously cheesy and cringe af lol ( 15+ )