Jiyeon's pov
"Daniel tengah buat apa sekarang ni?" Appa tanya Daniel. Kitorang semua tengah duduk dekat ruang tamu sambil minum kopi. Jam sekarang, dah pukul 9 malam.
"Daniel dah nak start kerja dekat appa punya company. Appa Daniel yang suruh Daniel kerja awal awal, kalau dia sakit ke apa bolehlah Daniel tolong uruskan company tu." Daniel jawab panjang lebar.
Eomma, appa dengan oppa angguk sambil senyum. Diorang macam kagum dengan dia. Kalaulah diorang tahu yang dia ni playboy, kaki club, kaki minum. Awal awal lagi diorang dah larang aku kahwin dengan Daniel.
"Tapi ada satu benda la yang oppa nak tahu. Macam mana korang boleh decide nak kahwin eh? I mean, korang muda lagi kot. Jiyeon baru 25, Daniel sebaya oppa kan..?"
Aku dengan Daniel pandang each other bila oppa tanya macam tu. Dalam hati aku berharap sangat dia tak bagi jawapan bodoh.
"Kitorang dah lama dah bercinta, tapi malas nak bagitahu orang. I love her so much, sebab tu Daniel nak sangat kahwin dengan Jiyeon. Takut kalau tunggu lama lama nanti dia jadi milik orang lain pulak."
Diorang puas hati dengar jawapan dia. Lepastu Daniel pandang aku kononnya apa yang dia cakap tu semua betul la. Aku pulak, bagi senyuman separuh ikhlas.
🤵🏻👰🏻
"Bilik aku ada carpet, so malam ni kau tidur atas carpet je." Aku cakap sambil baling bantal dekat Daniel yang tengah main phone dia.
Dia buat muka sedih. "Kau suruh suami kau tidur atas carpet? Katil kau ni punyalah besar. Kau suruh aku tidur atas carpet?"
"Aku masih tak percayakan kau." Senang je aku jawab.
"Kau tak percayakan aku ke, kau tak bersedia lagi?"
Hah. Dah keluar lagi dah muka playboy dia tu. "Dahlah, ambik bantal tu pergi tidur dekat bawah cepat. Aku dah mengantuk ni."
"Kalau kau nak tahu, aku tengah dalam usaha nak buang perangai playboy aku ni tau. Kau percayalah aku, please trust me." And sekarang, dia buat muka kesian pulak. Yelah, jahat jugak aku suruh dia tidur dekat atas carpet. Carpet tu nipis, mesti sakit badan kalau tidur atas tu.
Aku letak bantal peluk panjang aku dekat tengah tengah bagi tanda supaya dia tak cross the line. Dia tutup lampu tidur yang ada sebelah katil, lepas dah baring atas katil.
"Jangan tutup lampu! Bukak balik."
"Kenapa? Kau takut gelap ke?"
"Bukanlah.."
Dia bukak balik lampu tu. "Kau tak percayakan aku lagi?"
Aku diam. Maknanya betul lah. Aku terus tutup mata, nak tidur.
🤵🏻👰🏻
Daniel's pov
Aku tengok jam, dah pukul 3 pagi. Serious aku tak boleh tidur. Nak keluar tengok tv, tak boleh. Ni bukannya rumah aku. Aku check phone sekejap je, lepastu tutup balik. Entah kenapa, aku tiba tiba terpandang muka Jiyeon. Dia ni, masa tidur pun boleh tahan cantik jugak. Aku dekatkan muka aku dengan muka dia. Makin lama, makin dekat.
Tak boleh Daniel.. tak boleh! Haih.
"Yoora.. aku ada.. aku boleh kahwin dengan.." Jiyeon bercakap masa tidur.
"Jiyeon.. kau cakap apa ni?" Aku tanya dia. Macamlah dia nak jawab, dia kan tengah tidur.
Tapi, siapa Yoora? Kenapa aku macam pernah dengar nama tu? Serious, aku lupa aku pernah dengar dekat mana.
And tadi, dia ada cakap pasal kahwin. Ada kena mengena dengan aku ke? Masalahnya sekarang, Yoora tu siapa?🤵🏻👰🏻
Jiyeon's pov
"Jiyeon..! Tolong ambilkan tuala aku!" Daniel panggil panggil aku dari dalam bilik air.
"Dekat mana?"
"Dalam beg aku la, takkan dalam almari baju kau pulak!" Dia jerit lagi.
Aku ambik tuala dia dari dalam luggage dia. Lepastu aku bagi tuala tu dekat tangan dia. Dia ambik tuala tu, tapi lepastu tangan dia tarik tangan aku macam nak tarik aku masuk dalam bilik air tu sekali.
"Kau ni kenapa? Lepaslah!"
"Kau kan belum mandi. Jomlah mandi sekali, apa salahnya." Dia jawab.
"Apa masalah kau ni? Taknaklah!"
"Ala, jom la.." Daniel tarik jugak tangan aku kuat kuat, sampai aku termasuk dalam bilik air tu sekali. Aku jerit kuat kuat sambil tutup mata.
"Jiyeon.. Jiyeon.. kenapa tu?" Eomma ketuk pintu bilik aku. Aku rasa, satu rumah boleh dengar aku jerit tadi sebab memang kuat pun.
Aku cepat cepat keluar dari bilik air. "Tak ada apa eomma!" Lepas Daniel dah pakai tuala, dia keluar dari bilik air sambil tersengih. Aku pandang dia, geram. "Kau ni kenapa hah?!"
"Kenapa apa?" Dia buat muka tak bersalah.
"Boleh tak kau jangan nak mengada sangat? Aku dah penat tahu tak nak layan kau. Sampai bila aku nak kena layan kau macam ni?"
"Sampai kau bersedia la nak terima aku. Hah ni, kau taknak masuk mandi ke? Nak tengok aku pakai baju? Boleh je, aku tak kisah."
Aku cebik, lepastu ambik tuala aku and terus masuk dalam bilik air. Serious, jantung aku berdegup macam nak pecah masa dia tarik aku tadi.
🤵🏻👰🏻
Author's pov
"Yeobo, awak rasa kan.. bila eh kita akan dapat cucu? Minggu depan? Bulan depan?" Mrs Kim tanya dekat suami dia yang tengah sibuk breakfast tu. Mukanya Mrs Kim memang nampak happy gila.
"Jauhnya la awak ni fikir. Diorang kahwin tak sampai pun 3 bulan lagi. Lagipun, anak perempuan kita tu muda lagi. Dah bersedia ke dia tu nak pregnant and dapat baby?"
"Ala awak ni. Ada je orang yang kahwin baru sebulan, dah mengandung. Kalau Jiyeon tu dah jadi isteri orang, mestilah dia dah bersedia jugak nak jadi eomma kan."
"Yelah yelah. Ni mana diorang ni? Taknak breakfast ke?"
"Jaehwan tidur lagi kot, mesti dia penat baru balik semalam. Daniel dengan Jiyeon nanti keluarlah tu, biasalah orang baru kahwin."
Mr Kim cuma anggukan kepala before suap balik roti tu dalam mulut dia.
🤵🏻👰🏻
"Terima kasih appa, sebab bagi Daniel kerja dekat company ni. I will work hard." Daniel cakap dekat Mr Kang masa diorang dalam kereta. Mrs Kang ajak Daniel lunch dekat rumah dia, sebab harini Daniel dah officially kerja dengan Mr Kang.
Mr Kang senyum sambil angguk. Sampai je dekat rumah, Daniel terus peluk Mrs Kang. Dia rasa macam dah lama sangat tak jumpa eomma dia ni.
"Sedapnya.. dah lama Daniel tak makan masakan eomma." Daniel cakap masa diorang bertiga dah mula makan.
"Jiyeon tak masak ke?"
Daniel hampir tersedak bila Mrs Kang tanya dia macamtu. Lepastu dia sengih. "Dia masak.. tapi tak ada siapa boleh kalahkan masakan eomma tau, not even Jiyeon."
"Mmm.. by the way how was your honeymoon? Bila nak bagi eomma dengan appa cucu?"
Soalan Mrs Kang buat Daniel terdiam. Appa dengan eomma dia dah pandang dia, tunggu dia bagi jawapan. "Err.. okay je eomma. Kitorang dah try, soon maybe."
"Eomma tunggu tau. Kalau boleh, eomma nak kembar."
"Jagiya.. dah la tu. Lebih lebih pulak." Mr Kang bisik dekat isteri dia. Daniel gelak je, entah kenapa telinga dia bertukar jadi merah.
YOU ARE READING
Married To A Playboy • Kang Daniel
FanfictionSegalanya bermula daripada, "Kim Jiyeon, aku nak kau kahwin dengan aku." - Kang Daniel. Warning ⚠️ : cerita ni seriously cheesy and cringe af lol ( 15+ )