Jiyeon's pov
Kitorang semua masuk tengok appa bila appa dah sedar.
Aku datang dekat dengan appa. "Appa okay ke..?"
"Appa okay la.. dahlah, jangan menangis lagi." Appa balas sambil lap air mata aku.
"Awak ni! Janganlah buat saya risau." Eomma bersuara.
"Saya okay la.. awak pun menangis jugak ke?" Appa tanya eomma then gelak.
"Appa ni, orang serious tau. Dia boleh pulak gelak." Oppa pulak cakap.
"Habistu, takkan la appa nak menangis sekali? Appa okay, korang janganlah risau.."
"Jiyeon takut something jadi dekat appa." Aku peluk appa. Memang aku manja dengan appa dari kecik, nama pun anak bongsu kan.
"Kalau apa apa jadi dekat appa sekalipun, appa tak kisah. Sebab appa yakin Daniel akan jaga anak perempuan appa yang sorang ni baik baik."
"Ish, appa ni janganlah cakap macamtu.." aku marah. Daniel cuma senyum je.
🤵🏻👰🏻
Daniel's pov
Kitorang dah nak on the way balik. Jiyeon tidur je dari tadi, mesti dia mengantuk sebab dah nak pukul 1 pagi. Bila dah sampai dekat apartment aku, aku kejut dia. "Jiyeon.. dah sampai."
Dia bangun and then gosok gosok mata dia. "Kita dekat mana ni?"
Tergelak aku dengar soalan dia. "Dekat rumah kita la. Takkan la dekat sauna pulak."
"Daniel.. aku nak teman appa." Dia cakap sambil buat muka sedih.
"Kita kan dah sampai rumah ni, esok jelah kita pergi hospital balik. Okay?"
Dia angguk. Masuk je rumah, Jiyeon terus masuk bilik dia. Aku tersenyum sorang sorang. Manja jugak dia tu. Sebelum ni, aku nak sentuh dia pun tak boleh. Tapi tadi, dia siap peluk aku balik masa aku peluk dia. Kalau aku cakap balik dekat dia nanti, mesti dia malu.
🤵🏻👰🏻
Sekarang dah pukul 7 setengah pagi, tapi aku pelik kenapa Jiyeon masih belum bangun lagi. Aku bukak pintu bilik dia, nampak dia tengah tidur. "Jiyeon.." aku panggil dia.
Dia tak jawab. Aku tengok muka dia, pucat. Aku pegang dahi dia. "Jiyeon..! Dahi kau panas ni, kau demam ke?" Aku tanya sambil rasa dekat leher dia pulak. Sahlah dia demam ni.
"Tak.. jomlah pergi hospital, aku nak jumpa appa." Dia cakap lepastu cuba nak bangun.
"Kita pergi klinik la.. kau demam ni."
"Taknak.. aku nak jumpa appa."
"Jiyeon, boleh tak sekali ni je dengar cakap aku? Kau boleh bangun tak? Aku tolong kau." Aku tolong dia bangun. Dia pun ikut je. Aku pegang dia, bawak dia pergi bilik air lepastu bagi dia berus gigi. Tangan dia pegang berus gigi tu, tapi berus gigi tu terlepas balik dari genggaman dia. "Sampai macam ni sekali ke kau tak larat? Haih, macam manalah kau boleh demam ni.." aku bebel. "Bukak mulut cepat."
"Tak payah la, aku boleh buat sendiri."
"Buat sendiri? Kau pegang berus gigi pun tak boleh." Aku sambung bebel sambil tolong beruskan gigi dia. Tak apalah, aku kan suami dia. Lepas dah habis berus gigi, aku bawak dia pergi bilik dia balik. "Ni, kau boleh pakai baju sendiri tak? Nak aku pakaikan?"
Terbeliak mata dia. "Eh tak payah.. aku boleh pakai sendiri."
"Ha okay la. Cepat siap, aku bawak kau pergi klinik."
YOU ARE READING
Married To A Playboy • Kang Daniel
FanficSegalanya bermula daripada, "Kim Jiyeon, aku nak kau kahwin dengan aku." - Kang Daniel. Warning ⚠️ : cerita ni seriously cheesy and cringe af lol ( 15+ )