Daniel's pov
Aku tengah duduk dekat atas katil sambil tengok tv. Jiyeon pun tengok tv, tapi dia duduk dekat atas sofa. Jam sekarang dah pukul 11 malam. Aku nampak mata dia dah kuyu. Tadi pun banyak kali dia menguap. Aku rasa, dia nak tahan mata dia dari tidur.
"Jiyeon.. sinilah tidur." Aku panggil.
"No, thankyou. Aku tak percayakan playboy macam kau. Bahaya." Selamba je dia jawab.
"Apa yang kau nak takutkan sangat? Aku kan suami kau. Kau ni asyik lupa je eh."
"Kau yang lupa ke, aku yang lupa? Aku kahwin dengan kau pun sebab terpaksa." Dia balas lagi. Ush, tak nak mengalah betul.
"Memanglah, tapi kita still suami isteri. Kan?"
Dia dah tak layan apa aku cakap. Dia main phone pulak, mungkin untuk cuba hilangkan mengantuk.
"Tidur la dekat sini. Kan kecik sofa tu, macam mana kau nak tidur dekat situ. Aku janji aku tak buat apa apa, sinilah." Aku pujuk dia sambil tepuk tepuk ruang dekat sebelah aku.
Dia pandang aku banyak kali. Masih tak yakin. Badan dia masih jugak tak bangun.
"Okaylah, kalau macam tu biar aku yang tidur atas lantai. Tak apalah kalau badan aku sakit ke, patah ke. Kau tidurlah atas katil ni." Aku buat suara sedih.
Dia cebik. Dan akhirnya, dia bangun jugak. Dia ambik satu bantal, lepastu letak dekat tengah tengah antara kitorang berdua. "Jangan masuk kawasan aku eh. Kau masuk, siap la kau."
Aku tergelak. "Yelah yelah, tapi kalau kaki aku je masuk boleh tak?"
"Kalau nak rasa kena tendang lagi, buatlah." Dia bagi amaran.
"Okay, baiklah boss."
🤵🏻👰🏻
Jiyeon's pov
Aku bangun. Cepat cepat aku tengok kalau kalau baju masih ada dekat badan aku. Fuh, ada. Yela, bukannya aku nak buruk sangka dengan Daniel. Tapi lepas kes dia masuk bilik aku haritu, memang aku tak percaya dah dia ni.
Dia tengah tidur. Lena gila. Handsome jugak muka dia bila tidur. Yelah, aku mengaku dia memang ada rupa. Tapi kalau dah perangai buruk, apa gunanya.
Aku masuk bilik air untuk basuh muka and mandi. Lepastu aku tukar baju, yes dalam bilik air jugak. Yela, gila ke nak tukar dekat luar? Lepas dah siap, aku keluar. Daniel dah bangun. Dia senyum dekat aku. "Hi, ada ke apa apa jadi dekat awak malam tadi?" Dia sengaja tanya. Macam nak perli.
Aku tak jawab. Aku pergi dekat luggage untuk simpan baju aku. And masa tu, Daniel keluar dari selimut dia. Terkejut aku tengok dia tak pakai baju. I mean, dia pakai seluar je.
"Aku dah biasa tidur tak pakai baju, biasalah lelaki. Kau jangan salah faham pulak." Dia kata bila aku macam terkejut gila tengok dia. Aku pun angguk jela. Okay fine aku percaya.
Lepas aku dengan dia dua dua dah siap, kitorang turun bawah untuk breakfast. Kitorang makan tanpa cakap apa apa langsung. Senyap je.
"Bosan la kalau duduk dalam bilik je. Kita balik pun esok. Apa kata kita jalan jalan?" Daniel ajak. Aku angguk setuju.
Tiba tiba ada sorang perempuan seksi datang dekat meja kitorang. "Eh, Daniel? What are you doing here?" Dia tegur Daniel.
"Eh, Solbin! Ouh, i tengah honeymoon. Wait, you tak tahu kan? Im married. This is my wife."
Perempuan nama Solbin ni terkejut bila dengar apa Daniel cakap. Dia pandang aku lama. "You kahwin after tidur dengan ramai perempuan? Wow. How can your wife nak kahwin dengan you. Plus youre still so young. Or.. shes pregnant so thats why you nak kahwin dengan dia?"
YOU ARE READING
Married To A Playboy • Kang Daniel
FanfictionSegalanya bermula daripada, "Kim Jiyeon, aku nak kau kahwin dengan aku." - Kang Daniel. Warning ⚠️ : cerita ni seriously cheesy and cringe af lol ( 15+ )