four

603 35 0
                                    

Jiyeon's pov

Aku tengok phone. Lebih kurang 10 missed calls. Daripada Yoora. Aku kahwin dengan Daniel almost sebulan dah, ni kali pertama Yoora call. Aku call dia balik. "Hello, Yoora. Kenapa kau call aku?"

"Aku.. nak tanya. Macam mana kau dengan Daniel?"

"Kitorang okay je. Kan aku cakap, tak payah risau apa apa. Kau duduk je dekat Canada tu, nanti benda dah settle baru kau balik sini balik. Okay?"

"Kau tak faham la, Jiyeon. Aku rasa bersalah. Disebabkan tindakan bodoh aku, kau kena kahwin dengan orang yang kau tak kenal. Lepastu nanti benda dah settle, kau mesti nak bercerai dengan dia. Aku tak sanggup nak tengok kau jadi a young widow sebab aku." Suara Yoora macam sedih.

"Aku cakap aku okay, aku okay la. Kitorang hidup macam housemate je. Trust me."

"Jiyeon, kau jangan risau. Nanti aku akan jumpa Daniel sendiri. Aku akan cerita semua benda dekat dia. Kau, bertahan tau."

"Park Yoora, no! Jangan jumpa dia! Kau duduk je dekat sana dulu. Jangan kau berani eh! Aku-" Belum habis aku cakap, Yoora dah end call. Aigoo, Yoora..

🤵🏻👰🏻

Lepas dah basuh muka, gosok gigi, aku keluar dari bilik air. Dah lewat malam, nak tidur. Terkejut aku bila tengok Daniel tengah berdiri depan bilik air. Dia senyum. Tapi senyuman dia lain macam sikit.

"Kau nak apa?"

"Aku nak kau."

Aku dah takut bila dia cakap macam tu. Dia bergurau je kan? Dia tak serious kan? "Tepi lah." Aku tolak dia sebab dia halang jalan aku.

Tapi dia tiba tiba pegang badan aku, lepastu dukung aku.

"Daniel, apa ni?!"

Dia tak jawab, terus bawak aku masuk bilik aku. Lepastu dia campak aku dekat atas katil.

"Daniel!" Aku jerit lagi bila dia dekatkan badan dia dengan aku. Lepastu dia tutup mulut aku.

"Shhh. Kau nak takut apa?"

"Pergilah.." aku cuba tolak badan dia. Tapi, badan dia sasa sangat. Aku tolak kuat macam mana sekalipun, langsung tak bergerak.

"Kenapa? Aku kan suami kau. And plus this is not your first time." Dia cakap and dah start bukak butang paling atas pajama aku. Then dia.. cium bibir aku.

Aku tendang dia kuat kuat guna kaki aku. Dia akhirnya jatuh jugak ke bawah katil. "Keluarrrr!!!!" Aku jerit sambil tutup seluruh badan aku dengan selimut.

Tak lama lepastu, aku dengar dia keluar dari bilik and tutup pintu. Aku terus menangis dalam selimut.

🤵🏻👰🏻

Daniel's pov

Aku tak sedar, yang aku dah tertidur atas sofa sampai pukul 7 pagi. Perut aku masih rasa sakit sebab kena tendang dengan Jiyeon tengah malam tadi. Aku pergi ketuk pintu bilik dia. "Jiyeon.."

"Pergi la!" Aku dengar dia jerit dari dalam bilik. Maknanya, dia dah bangun.

"Okay okay. Aku mintak maaf sebab buat macam tu sesuka hati. Tapi aku serious ingat kau tak kisah, sebab bukannya kau tak pernah pun tidur dengan aku."

Senyap je, tak ada respon. Tapi aku dengar dia menangis.

🤵🏻👰🏻

Jiyeon's pov

Dah berapa hari aku berkurung dalam bilik. Aku bukak pintu pun, bila nak cari makanan atau nak mandi.

Married To A Playboy • Kang DanielWhere stories live. Discover now