Hoofdstuk 4

201 8 0
                                    

(Alison)

' Wat is er? ' Luke komt mijn slaapkamer binnen en kijkt bezorgt. Na het telefoontje van Max heb ik boos opgehangen en ben zonder iets te zeggen naar mijn kamer gegaan. ' Max wil dat ik en Ashton doen alsof we een relatie hebben. ' zucht ik. Gekwetst kijkt Luke de andere kant op. ' Het probleem is, ' begin ik, 'dat ik al gevoelens heb voor iemand anders.' Met grote ogen kijkt Luke me aan. 'I-Ik, ik heb ook gevoelens voor iemand..' bekent hij. 

' Ik ga mijn excuses maar aanbieden aan Ash, ' zeg ik; 'Ik zal hem vast gekwetst hebben met te doen alsof het een ramp was. ' Luke knikt en forceert een glimlach.

'Hey, Ashton?', begin ik, ' Sorry dat ik zo deed, ik bedoelde het niet zo. Zó erg is het nu ook niet.. ' Ik grijns en hij grijnst terug. Opeens voel ik zijn sterke handen me naar hem toetrekken. ' Dan moeten we het wel geloofwaardig spelen.' grinnikt hij. Ik giechel.

(Luke)

Ik zie Ashton Alison naar zich toe trekken. Hij mompelt iets tegen haar en ze giechelt. Jaloers draai ik me om en loop naar m'n slaapkamer.

(Ashton)

Glimlachend ga ik naar de badkamer. Alison is echt een leuk meisje, eigenlijk is het helemaal niet zo erg om een relatie met haar te faken. Ik hoop wel dat Luke niet al te jaloers wordt, want hij zag haar precies ook wel zitten. Ik hoop dat dit niet op een ruzie uitloopt. 

(Alison)

Echt erg vind ik het niet om 'samen te zijn' met Ash. Hij is ten slotte een leuke jongen. Niet dat ik gevoelens voor hem heb, want ik ben eigenlijk hopeloos verliefd op Luke. Maar hij valt best mee en is erg grappig. Ik besluit om naar Luke toe te gaan. Nadat ik met Ash heb gepraat heb ik hem niet meer gezien. Ik doe de deur van zijn kamer open en zie hem op bed liggen. Hij zit op zijn pc op Twitter en heeft een koptelefoon op zijn hoofd. 

Snel trek ik de koptelefoon van zijn hoofd. 'BOE!' roep ik luid in zijn oor. Geschrokken draait hij zich om. ' Alison! Ik schrik me dood! ' roept hij uit. Ik lach en geef hem een zacht kusje op zijn wang. 'Sorry.' zeg ik grijnzend.  Voor ik kan weglopen pakt hij me vast en trekt me op bed. En dan kietelt hij me. Ik slaak een gilletje. 'Luke! Luke, stop! Ik kan niet tegen kie-kie-kietelen! ' roep ik lachend en hijgend uit. Hij lacht en stopt. Eindelijk. 

Ik doe alsof ik het al vergeten ben en hij gaat weer liggen. Grijnzend kijk ik hem aan. ' Ben je iets van plan ofzo? ' vraagt hij lachend, 'je kijkt zo... NEE ALISON NIET KIETELEN! ' Te laat. Ik kietel hem en hij giert het uit. Ik stop. ' Wat? ' vraagt hij, nog nahijgend. ' Je bent mega cute als je lacht ! '   giechel ik. Oeps, dat had ik niet willen zeggen. Ik voel dat ik rood begin te worden. Hij gaat rechtop zitten en aait over m'n wang. ' Jij niet dan? ' Ik grinnik. Hij wordt weer serieus. ' Misschien moeten we nog niks tegen de jongens zeggen over ons..? ' Mijn hart maakt een sprongetje. Zegt hij nu dat we een relatie hebben? 'Over ons...? ' vraag ik. Hij bloost. ' Als jij dat wil natuurlijk.. Je bent echt leuk en euh..' Voor hij verder kan stotteren kus ik hem. En hij kust me terug. 

' Euh, ik denk dat ik even naar de badkamer ga..' mompel ik. We hebben zeker een uur liggen kussen in z'n bed. Het was mijn eerste kus, en ik was blij dat die met Luke was. Hij glimlacht. 'Oke, tot strakjes.' Ik knik en loop naar de badkamer.

Ik kijk in de spiegel. Ik raak mijn lippen aan. De kus was fantastisch, Luke was fantastisch. Ik hoop alleen dat ik niet te veel met Ashton moet kussen. Ik vind hem wel leuk enzo, maar gewoon als vriend. 

(Luke)

Glimlachend lig ik op m'n bed. Alison was echt.. amazeballs, zoals ze in Amerika zouden zeggen. Alleen echt jammer dat ze voor de show samen moest zijn met Ash. Ach ja, na een paar weken zou dat wel weer gedaan zijn. Ik zette mijn koptelefoon weer op en herhaalde de tekst van Amnesia nog eens, voor tijdens de Tour.

(Alison) 

'Alison? Alison! Kom snel! ' riep Calum me wakker vanuit de woonkamer. Het was 10 uur. Ik snelde naar de woonkamer, waar de 4 jongens voor de tv zaten. '... Alison Mongomery is vermist sinds donderdag 29 augustus. Op het moment dat ze het huis verliet droeg ze een zwarte skinny jeans en een witte sweater. Ze is ongeveer 1 meter 65 en slank. Ook heeft ze lang, stijl bruin haar. Heeft U Alison gezien of hebt u info over haar verblijfplaats? Bel naar 911 of ga naar het dichtsbijzijnde politiebureau.'  Toen kwam mijn vader in beeld. ' Ik snap echt niet waarom Alison is weggelopen..' zei hij. Een neppe traan rolde over zijn wang. Ik snoof. De hufter. ' Ze was altijd zo gelukkig. Ze zei wel pas dat ze slecht sliep en haar cijfers zijn ook gedaalt..' Meer hoefde ik niet te horen en ik stampte naar mijn kamer.

Een roffel op mijn deur. ' Alison? Mogen we binnenkomen? ' De lieve stem van Luke. 'J-ja.' snifte ik. Ze deden de deur open en ik verborg mij gezicht in mijn handen. Ik zag er vast verschrikkelijk uit, met kleine rode oogjes en tranen over heel mijn gezicht. Luke kwam naast me zitten en nam me in zijn warme armen. Ik legde snikkend mijn betraande gezicht op zijn schouder en snoof zijn heerlijke geur op, die me wat kalmeerde. Ook de andere jongens legden hun armen om me heen en trokken me in een omhelzing.

'Jullie moeten niet denken dat hij me mist, het was allemaal maar toneel.' zeg ik tegen de jongens wanneer ik wat gekalmeerd ben. ' Alison.. ' iets in Luke's stem bevalt me niet. 'Je weet toch dat je nu gezocht wordt door de politie.. Als iemand je ziet bellen ze naar de politie. ' Ik schrok. Daar had ik nog niet over nagedacht. ' Maar... Maar ik wil niet terug naar hem! Als ik alleen met hem ben slaat hij me dood! ' riep ik uit. 

5 Seconds of AmnesiaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu