(Alison)
' Veel succes! ' roep ik de jongens nog toe voor ze het podium oplopen. Ik hoor duizenden meisjes gillen wanneer de jongens het podium beklimmen. Ik heb echt respect voor de jongens. Ze geven hun hele privé-leven weg om te kunnen zingen en gitaar spelen. Op een podium staan voor zoveel mensen moet geweldig zijn, maar nooit meer rustig naar de winkel kunnen gaan of over straat lopen... Dat lijkt me verschrikkelijk.
'Alison? We hebben een euh.. ideetje.' verteld Max me grijnzend wanneer het concert over een kwartier gedaan is. ' Ja? ' vraag ik. Ik hoop dat het niets al te drastisch zal zijn. ' We hebben met de jongens een verassingsact georganiseerd, na Good Girls moet jij het podium op en... ' ' WAT? ' gil ik. ' Het podium op?! No way! Weet je hoeveel volk er in die zaal zit?! ' Max grinnikt. ' Dat is 'm juist. Jij moet het podium op en dan ga je iedereen vertellen dat jij en Ash een relatie hebben.' 'Max, ik...' ik zucht. ' Ik dúrf niet, Max. ' hij lacht. ' Ach, stel je niet zo aan. Het staat er vol paparazzi die dan weten dat jullie een relatie hebben, en binnen de kortste keren weet heel de wereld het. ' zegt hij grinnikend. Ik voel een paniekaanval opborrelen. ' Nee Max, ik kan het echt ni...' Max kijkt nu niet vriendelijk meer, maar kwaad. 'Stop met je aan te stellen en ga dat podium op. Of je kan vertrekken en niet meer terugkomen.' Boos kijk ik hem aan, recht mijn rug en loop naar het podium. Good Girls is bijna gedaan. Ik probeer mijn haar een beetje deftig te leggen en haal diep adem. Doe gewoon alsof er niemand anders is dan jij en de jongens. zegt dat rare stemmetje in mijn hoofd.
Good Girls is gedaan en ik word door iemand het podium op geduwt. ' Alison! ' hoor ik tientallen meisjes roepen, die me herkennen van de foto's met Ashton. Glimlachend kijk ik de zaal in en loop naar Ash toe.
(Luke)
Opeens komt Alison het podium opgelopen, onaangekondigt. Vragend kijk ik Calum, die naast me staat, aan. Grijnzend kijkt hij me aan. Alison neemt Ash' hand vast en loopt met hem naar voren. Ik ga wat dichter bij Calum staan en dek de microfoon af. ' Wat doét ze hier? ' vraag ik hem. Met opgetrokken wenkbrauwen kijkt hij me aan. ' Max is het je vast vergeten vertellen. Alison is de.. verassingsact, zeg maar. Zodat heel de wereld kan zien dat Ash nu samen is met haar.' Ik probeer terug te glimlachen naar Calum en ga terug op mijn plaats staan. Ik denk niet dat Max het vergéten vertellen is, volgens mij wilde hij gewoon problemen met mij vermijden. Wel dat is dan niet gelukt, want zodra het concert afgelopen is... Ik kijk naar Alison en Ashton, die zoenend op het podium een klef verhaal verzinnen over hoe ze elkaar ontmoet hebben. Ik ben stikjaloers op Ash, maar probeer niemand iets te laten merken.
(Alison)
Ik zoen Ashton een laatste keer en huppel dan gemaakt vrolijk het podium af. ' Ashlison! Ashlison! ' hoor ik vele meiden roepen, en zucht. Riepen ze maar iets zoals Luton ofzoiets, terwijl Luke en ik zoenend op het podium stonden. Beide namen trekken op niks, maar ik voel me echt schuldig tegenover Luke. Telkens als ik oogcontact met hem probeerde te maken keek hij weg.
Het concert is gedaan en de jongens lopen de kleedkamer binnen. Ashton loopt als eerste binnen en grijnst veelbetekenend naar me. Calum en Michael volgen en als laatste komt Luke de kleedkamer binnen gelopen. Een flauwe glimlach glijdt over zijn gezicht. ' Ik ga even naar het toilet. ' hoor ik hem mompelen. Wanneer de andere jongens niet op me letten, glip ik ook naar de toiletten, waar hij op me staat te wachten. Ik vlieg in zijn armen en knuffel hem, waarna ik hem een lange, intieme zoen geef waar ik duizelig van wordt. Licht glimlacht hij. ' Ik vind hier echt niks aan, Luke. Ik wil niet samen zijn met Ashton! ' roep ik huilerig. Luke lijkt even na te denken. ' Misschien kunnen we daar iets aan veranderen.' zegt hij. Een boosaardige grijns glijdt over zijn gezicht.
Ik volg Luke naar een kamer die ik nog nooit gezien heb. Zonder aan te kloppen loopt hij binnen. Daar zit Max. ' Luke, goed gespeeld jongen. Vooral wannee...' verder komt hij niet, want Luke begint te praten. ' Max, ik weet dat je liever hebt dat Alison samen is met Ash door zijn ... problemen van vorig jaar.' begint hij. ' Maar eigenlijk zijn Alison en ik ... Je begrijpt wel wat ik bedoel.' Max schudt zijn hoofd. ' Luke,begrijp het nou, ' begint hij, ' als Ashton een langdurige relatie heeft met haar dan...' Luke schudt zijn hoofd. ' Je begrijpt het niet, Max. Ik wil in het openbaar samen zijn met Alison, en als jou dat niet aanstaat zoeken we wel een andere manager.' Ik schrik. Ik wilde niet dat Luke zoiets ging doen! Max wordt rood van woede. ' En waar denk je zo snel een manager vandaan te halen, jongen? ' Luke grijnst. ' Kandidaten genoeg, dat zou jij moeten weten Max. Tegen morgen zou ik al een andere gevonden kunnen hebben.' Max wordt haast nog roder. Hij weet dat wat Luke zegt klopt. 'Oké dan.' stemt hij woedend in. ' Maar je zorgt er zelf voor dat Alison zélf niet slecht in de bladen komt te staan! '
(Luke)
Oh shit, hij heeft gelijk. Wanneer de fans horen dat Alison eerst samen is met Ash en nog geen dag later met mij... Ze zou zoveel haat krijgen...
Ik vertel dit aan Alison. ' Ik heb misschien wel een ideetje.' antwoordt ze.
JE LEEST
5 Seconds of Amnesia
أدب الهواةOp een dag ontmoet Alison (17) Luke, en ze heeft het gevoel dat ze een speciale band hebben. Omdat ze niet meer naar huis kan, mag ze mee touren met 5SOS. Maar kan hun relatie de druk van de showbizz wel aan? En wat als ze uit elkaar moéten? Copyrig...