1. De zweinsteinexpres

277 11 3
                                    

Pov Hermelien

"Ik ga me even omkleden." Zeg ik. Ik loop met mijn gewaad de wagon uit. Harry en Ron kijken me nauwelijks aan. Wat heb ik nou weer gedaan? Dacht ik in mezelf. Ik zoek een lege coupe, helemaal achterin is er een. Ik trek mijn gewaad aan. En dan loop ik weer terug naar de coupe. Harry en Ron lijken nauwelijks bewogen te zijn, ze lijken wel een standbeeld. Harry was aan het lezen. "Wat lees je?" Vraag ik. Harry haalt het boek weg voor zijn ogen, ik schrik. "Geschiedenis van de Toverkunst." Zegt hij, en hij gaat verder met lezen. Voor het eerst dat ik zijn ogen goed zie. Ze zijn groen, of... nou ja... eerder rood, het lijkt alsof hij de hele vakantie gehuild heeft. Ik besluit het maar niet te vragen wat er is gebeurt, er hangt toch al zo'n nare sfeer. Ik ga zitten en kijk naar buiten, nu pas besef ik me hoe weinig post ik van hun twee samen heb gekregen. Ik was afgelopen vakantie drie weken met mijn ouders naar Spanje geweest. Ik heb vaak post ontvangen, maar meestal van hen apart. Ik sluit mijn ogen rustig, en ik val in slaap.

De trein begint te remmen, ik word langzaam wakker. Door mijn hoofd malen nog steeds duizenden vragen. Ik sta op en negeer Harry en Ron volledig. En ik loop naar buiten. Al snel zie ik Luna zitten, een ravenklauwer, best een aardige meid. "Hey Luna." Zeg ik. "Hey Hermelien." Zegt ze terug. Er komt een koets aan rijden. We stappen in. Harry en Ron gaan tegenover mij en Luna zitten. Het is stil, Luna kijkt mij vragend aan. "Ik weet het ook niet" fluister ik in haar oor. En we beginnen te rijden naar het kasteel.

We komen in de hal, ik zet mijn koffers neer en loop door naar de grote zaal. Ik zie Ginny zitten. Ik ren naar haar toe, en ik neem snel naast haar plaats. "hey Hermelien" zegt ze somber. "Hey Gin, wat is er aan de hand." Ik kijk haar bezorgd aan. "niets... Niets om je zorgen over te maken" zegt ze snel. Lekker dan, dacht ik bij mezelf, Ginny wilt niets zeggen, en Harry en Ron ook al niet. Mijn hersenen draaide overuren, maar voordat ik me had beseft dat Harry en Ron aan tafel erbij waren geschoven kwam Hagrid binnen. Ik zwaai naar Hagrid als hij langs me loopt. "He, hoe gaatie?" zegt hij snel. Ik knik, het teken dat het goed met me gaat, Hagrid loopt weer door. Doordat Hagrid zo groot is, schrik ik een beetje. Oja, de nieuwe eerste jaars! Professor Perkamentus, komt aanlopen. "Welkom, iedereen." zegt hij. Normaal wil ik altijd graag luisteren, maar mijn gedachten dwalen al af naar Harry, Ron en Ginny. Wat is er toch met hun? Ik schrik wakker uit mijn gedachten, nu al?! Ik zat zo ver in mijn gedachten, dat ik de hele sorteerceremonie niet heb meegekregen. Nou ja, volgend jaar dan maar, denk ik. Ik leg wat eten op mijn bord, ik heb honger, maar aan de andere kant ook weer totaal niet. Ik eet een paar kleine dingetjes, maar niet veel. Ik kijk naar Ron, die -voor de eerste keer in zijn leven- geen hap door zijn keel krijgt. "Wat hebben jullie toch?" vraag ik. Geen antwoord. Ik wilde het net nog een keer vragen, maar Ginny schopte me onder de tafel. "wat?!" fluister ik in haar oor. Ginny, die me ook nog niet had aangekeken na de vakantie, keek op van haar bord, o nee! Haar ogen waren net zo rood als die van Harry. "is het uit?" vraag ik bezorgd in haar oor. "Nee, erger nog, ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen ma-" Ze werd onderbroken door Perkamentus.

"Hoofdmonitors, breng de eerste jaars naar hun leerlingenkamer." ik zucht, "sorry Gin, later..." ik loop naar de eerste jaars. "Eerste jaars gryffindor, kom maar met mij mee!" Ik loop richting de leerlingenkamer. "Wat is het hier mooi!" hoor ik vaak, ik grinnik, toen ik in de eerste zat dacht ik precies hetzelfde. We komen bij de leerlingenkamer. "Allemaal even luisteren, ik doe het maar één keer voor. Fortuna Major." zeg ik, en het portretgat zwaait open. We lopen naar binnen, ik geef ze nog wat informatie mee, over de lessen, en over andere kleine dingen, "en nu mogen jullie naar jullie slaapzalen gaan, morgen word een vermoeiende dag. Meisjes links, jongens rechts, weltrusten." Iedereen loopt de trap op. Ik zie Ginny bij het haardvuur zitten, ik wilde naar haar toe lopen, maar draaide me toch om. Ik kon Harry en Ron nog net inhalen, "kom even mee."zeg ik. Ik zag ze twijfelen, maar uiteindelijk draaide ze zich toch om. Ik ging bij het haardvuur zitten. "Vertel me nu eens, wat is er precies gebeurt in de vakantie?"

volgend hoofstuk komt zo snel mogelijk! Ik hoop dat jullie t leuk vonden, laat maar even weten wat je ervan vind, en als je m leuk vind, geef hem dan even een stem.

Xx me, myself and I.

Something To Fight For (dramione, Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu