Pov Draco (die de daily prophet leest:-)
"Moord op zweinstein? Of toch niet?"
- Door: Rita PulpersDe zestien jarige Hermelien Griffel is vermoord op zweinsten, of althans, dat dachten we. Afgelopen middag werd ze vermoord door de zeventienjarige heer Malfidus. Die naam staat bekend vawege alle daden die ze hebben gedaan voor hij-die-niet-genoemd-mag-worden bijvoorbeeld: dreuzeltelgen martelen, dreuzeltelgen vermoorden, imperius vloeken gebruiken, cruciatus vloeken gebruiken etc. "Ik kan het niet geloven, een moord op zweinstwein." Vertelt de professor van transfiguratie, professor Anderling. We hebben snel gesproken met madame Plijster, die helaas niet te veel los mocht laten over dit gebeuren. "Alles komt goed, met wat verzorging. Over een aantal dagen mag ze weer de ziekenzaal uit." Er heers veel onrust op zweinstein. We wilden de uitverkorene, Harry Potter, spreken. Hij is een van de beste vrienden van Hermelien Griffel. Helaas mochten we van het schoolhoofd, Albus Percival Wulfric Brian Perkamentus, geen leerlingen spreken.
Er gaan geruchten door de school dat Griffel en Malfidus een stelletje waren. Maar de meesten, zowel leraren als leerlingen, denken van niet. "De heer Malfidus was er altijd dol op om haar te pesten. En daar heb ik nooit veel tegen gedaan. Het was Prima." Zei professor Sneep tegen ons. We hopen dat we zo snel mogelijk meer informatie kunnen krijgen over dit hele gebeuren. De ouders van Griffel (Dreuzels) zijn nog niet ingelicht. Dit gaat in de loop van de avond gebeuren. En waar de heer Malfidus zich bevind weten we ook niet. Hij is gevlucht na zijn 'daad'.
- Rita Pulpers
Dit kan niet waar zijn! Hermelien leeft nog! Met open mond blijf ik naar het krantenartikel staren. "Malfidus!" Raast de kille stem van Sneep weer. Oja, bijna vergeten. Ik stop snel de krant in het binnenvak van mijn jasje. Zuchtend loop ik met mijn koffers de kamer uit. Ik beheks mijn koffers, zodat die al naar zweinstein vliegen. Ik ben nu meerderjarige tovenaar, dus gelukkig mag ik dat. Ik ren de trap af. Ik kijk naar mijn moeder die naast de deur staat. Ik loop naar haar toe. "Je red het wel." Fluistert ze in mijn oor. Ik knik kort. "Kom!" Beveelt Sneep me, en ik loop snel langs mijn moeder, met Sneep mee. Zwijgend lopen we naar de poort zodat we kunnen verschijnselen. "Klaar?" Vraagt Sneep als we bij de poort zijn. Ik knik. 3, 2, 1. En we verschijnselen naar zweinstein.
Ondertussen lig ik weer op bed, op de hoofdmonitor kamer. Het is stil als Hermelien er niet is. Als Hermelien er wel is, dan is het vaak ook stil, want ze is dan alleen maar aan het leren. Ik hoop niet dat Hermelien boos op me is. Gemengde gevoelens komen en gaan, maar vooral ben ik boos op mezelf. Ik wil het gewoon uitgillen van woede! Van pijn! Van alles dat me zo raakt! Dit maakt me zwak. Zwakker, dan dat ik al was. Bijna nog zwakker, dan dat mogelijk is. Griffel zal nooit helemaal de oude worden, en ze zou me nooit kunnen vergeven. Ik zou mezelf nooit kunnen vergeven! Waarom ik godverdomme!
*4 dagen later*
Pov Hermelien
Gelukkig mocht ik snel de ziekenzaal uit. Elke dag moet ik nog terugkomen, voor bepaalde medicijnen, maar dat vind ik een stuk minder erg, als het feit dat ik zoveel lessen heb gemist! Draco heb ik niet meer gezien, ik slaap niet meer op de hoofdmonitor kamer, sinds ik van de ziekenzaal af ben. Ik kan het niet over mijn hart verstrijken om hem te zien... Zou hij hetzelfde voelen? Met Harry en Ron ben ik niet veel meer omgegaan de laatste dagen. Ze kunnen elkaar gewoon niet meer uitstaan! Ugh! Gelukkig heb ik Ginny nog. Ik slaap nu bij Ginny op de kamer, in haar bed. Ik kan niet anders. Draco zal het wel moeilijk hebben, want wat ik heb gehoord is dat hij al acht lessen niet is komen opdagen. Ik wil met hem praten, maar dat kan ik gewoon niet. Telkens als ik al aan Draco denk, moet ik bijna huilen. "Gaat het Lien?" Ik schrik op uit mijn gedachtes. "O, jij bent het maar..." zeg ik zachtjes. Ginny kijkt me verbaasd aan. Ik zit op haar bed, met een boek voor mijn neus. Ik weet niet eens welk boek het is, of waar het over gaat maar dat doet er niet toe. Ik voel me zwak, misselijk, en machteloos. "Ik voel me zo zwak Gin." Krijg ik met moeite uit mijn mond. Ginny kijkt me geschrokken en verbaasd aan. Ik laat mezelf zakken in het heerlijke hemelbed. Ik voel dat het bed naast me indeukt. "Hier zit meer achter he?" Fluister ze in mijn oor. Ik wil het niet toegeven. Maar ik moet het met iemand hierover hebben. "Sorry..." fluister ik met een zacht, piepend stemmetje. "Vertel het me nu eens. Hoe zit het echt met jou en Draco." Ik denk diep na. Ze is mij ook nog een uitleg schuldig. "Eerst wil ik het weten over jou, Harry en Ron. Dan vertel ik mijn verhaal." Zeg ik. "Vooruit dan..." zegt ze zuchtend.
Heyy ik wil mn excuus maken, dat ik 1 week niet heb geüpload. Iknow, t is een zeer slechte zaak {zegt mn wiskunde leraar altijd}. Ik heb het heel druk met school, so's en proefwerken, de dans show die eraan komt, maar vooral met huiswerk. Gelukkig is her over een weekje kerstvakantie! Yeah!!! Dan ga ik zeker veel schrijven! Laat weten wat je van dit hoofdstuk vond, en vond je t leuk? Geef m dan ff een stem❤
xx Lina
JE LEEST
Something To Fight For (dramione, Dutch)
FantasiaHey! Geniet van mijn eerste boek. Als de relatie tussen Ron en Hermelien stuk gaat, is er veel war. Harry, Ron en Ginny lijken nog steeds ruzie te hebben. En stiekem, heeft Hermelien een oogje op Draco, maar dat kan toch niet, hij is een dooddoener...